۵ سال از شاهکاری که تلویزیون درباره باشگاه رم رقم زد میگذرد.
فرارو- حالا ۵ سالی میشود؛ شاید چند روز مانده به ۵ سال. هرچه که باشد گذر زمان باعث کهنگی همان اتفاق خبرساز نشده است. پانزده فروردین ۹۷ بود که از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا میزبان آس رم بود و موفق شد با نتیجه ۴-۱ این تیم را شکست دهد. موضوع در آن شب در ایران و البته در بسیاری از رسانههای دنیا، برد بارسلونا که نه، بلکه سانسور نسنجیده لوگوی باشگاه رم در تلویزیون ایران بود.
به گزارش فرارو، تلویزیون در شبی که رضا جاودانی مهیا میشد تا حساسیت مسابقه را داغ کند، قسمتهایی از لوگوی باشگاه رم که مربوط به شیردادن ماده گرگ معروف است را سانسور کرد. اتفاقی که باعث یک جنجال در فضای مجازی شد. لوگوی رم یادآور رمولوس و رموس دو برادر دوقلویی هستند که ماده گرگی به آنها شیر میدهد و آنها را از مرگ حتمی نجات میدهد. این دو بعدها اولین پادشاهان شهر رم میشوند. همین موضوع باعث شکل گرفتن لوگوی باشگاه رم شد، اما سانسور بخشی از آن در تلویزیون ایران منجر به بازتاب جهانی این اتفاق شد. بی بی سی و کوریره دلواسپورت برای مثال نوشتند: «آیا فکر میکنید لوگوی تیم شما مناسب برای پخش در تلویزیون ایران است؟»
آن اتفاق البته با واکنش سریع باشگاه رم هم روبرو شد و آنها از حمایت مردم ایران از این لوگو نهایت استفاده را بردند و با انتشار همان تصاویر سانسور شده نوشتند که اگر ما را بدون سانسور دوست ندارید همچنان میتوانید به همین شکل سانسور شده دوست داشته باشید. البته که آن ماجرا اگر چیزی شبیه به یک آبروریزی برای صداوسیمای ایران بود برای باشگاه رم حسابی نان و آب داشت! ماجرا از این قرار بود که رمیها که از علاقه زیاد ایرانیها به فضای مجازی خبردار بودند خیلی سریع بخش فارسی زبان سایت و فضای مجازیشان را راهاندازی کردند و به سرعت نور به تعداد فالوئرهایشان اضافه شد.
رم تنها تیمی است که بدون جذب بازیکن ایرانی به تعداد فالوئرهایش به لطف همین اقدام صداوسیما اضافه کرده است. به گزارش فرارو، گو اینکه مسئولان فضای مجازی این باشگاه ایتالیایی هم هرگز در این ۵ سال، بیخیال طرفداران ایرانی نشدهاند. آنها هر بار به هر بهانهای یک تولید محتوای ایرانی میکنند تا هم نشان دهند حواسشان به مخاطبان فارسی زبان است و هم اینکه از کنارش لایک و کامنت بگیرند. نمونهاش همین شب گذشته که سال نو را به ایرانیها تبریک گفته است. در ایران، ولی هربار که رم یک متن فارسی منتشر میکند همه به یاد داستانی میافتند که تلویزیون رقم زد. داستانی که سودش را رمیها بیش از هر کس دیگری بردند.