بهخاطر بهرهمندی از موتور رولزرویس، آقای داد قصد داشت از جلوپنجرهای بزرگ و مشابه با محصولات این کمپانی در بدنه جدید هیولا استفاده کند؛ اما با شکایت رولزوریس این امر غیرممکن شد. در جریان رسیدگی به پرونده، داد با هیولا در دادگاه حاضر شد و شهرت وی چند برابر افزایش یافت. نکته جالب اینکه در یکی از جلسات، قاضی او را به بیتفاوتی متهم کرد و آقای داد هم در پاسخ به این امر جلسه بعد با اسب به دادگاه رفت!
هیولا نام یک خودروی کلاسیک انگلستانی است که در دهه ۷۰ میلادی توسط یک مهندس ساخته شد.
به گزارش دیجیاتو،یکی از خاصترین خودروهای انگلستان در دهه ۷۰ میلادی قرار است بهزودی راهی حراجی شود. این خودرو که به «هیولا» مشهور است، رکورد قدرتمندترین خودروی جهان در سال ۱۹۷۷ را در اختیار دارد و نام خود را وارد کتاب گینس کرده است. لقب هیولا برای این خودروی منحصربهفرد کاملاً برازنده است؛ چرا که در زیر کاپوت طویل آن یک موتور ۲۷ لیتری V ۱۲ هواپیما انجام وظیفه میکند!
هیولای انگلیسی قاتل تمامی مدلهای فراری و لامبورگینی در دهه ۷۰ میلادی بود. موتور این خودروی شوتینگ بریک ساخت رولزرویس است و مرلین نام دارد. این موتور در صنعت هوانوردی شهرت زیادی دارد؛ زیرا در جتهای جنگنده سوپرمرین اسپیتفایر و هاوکر هاریکین مورد استفاده قرار گرفته است. البته باید گفت که موتور موجود در زیر کاپوت هیولا از نظر ساختار تفاوتهایی دارد.
داستان تولد هیولا از اواسط ۱۹۶۰ آغاز شد؛ زمانی که فردی به نام «پل جیمسون» موتور تانک Meteor را روی یک شاسی شخصیساز سوار کرد. این موتور ۷۵۰ اسببخار قدرت و ۱۰۳۰ نیوتنمتر گشتاور داشت. برای انتقال قدرت به چرخهای عقب، آقای جیمسون به سراغ یک متخصص گیربکس با نام «جان داد» رفت. اندکی بعد آقای داد این پروژه را در اختیار گرفت و بدنهای مشابه با فورد کاپری برای آن ساخت. نتیجه این پروژه وحشتناک بود و بسیاری خودروی نهایی را زشتترین کاپری دنیا نامیدند!
بدنه اصلی این خودرو در جریان یک آتشسوزی بهطور کامل از بین رفت و پیشرانه نیز صدماتی جدی دید. پس از این اتفاق، مدیر پروژه تصمیم گرفت بدنه جدیدی برای آن طراحی و موتور اصلی را با موتور موسوم به مرلین جایگزین کند. در فرایند تعویض، سوپرشارژر از روی این موتور حجیم حذف شد.
بهخاطر بهرهمندی از موتور رولزرویس، آقای داد قصد داشت از جلوپنجرهای بزرگ و مشابه با محصولات این کمپانی در بدنه جدید هیولا استفاده کند؛ اما با شکایت رولزوریس این امر غیرممکن شد. در جریان رسیدگی به پرونده، داد با هیولا در دادگاه حاضر شد و شهرت وی چند برابر افزایش یافت. نکته جالب اینکه در یکی از جلسات، قاضی او را به بیتفاوتی متهم کرد و آقای داد هم در پاسخ به این امر جلسه بعد با اسب به دادگاه رفت!
پس از کشمکشهای فراوان، جان داد در دادگاه محکوم شد. به همین خاطر آقای داد پروژه خود را به اسپانیا برد و جلوپنجرهای متفاوت برای آن طراحی کرد. ابعاد بزرگ، وجود ۸ چراغ اصلی در جلو، رنگ زرد بدنه و طراحی مشابه با خودروهای حمل اجساد آنقدر جلبتوجهکننده بودند که بازنگری در فرم جلوپنجره چیزی از تمایز آن کم نکرد. ذکر این نکته ضروری است که برخی منابع نقلمکان آقای داد به اسپانیا را با فعل گریختن توصیف میکنند.
درهرحال آقای داد که شخصیت خاصی داشت، سال قبل در سن ۹۰سالگی از دنیا رفت. پس از مرگ وی هیولا راهی حراجی خواهد شد تا مالک جدیدی را برای خود پیدا کند.
در رابطه با قدرت فعلی موتور هیولا اطلاعاتی در دست نیست؛ اما این خودروی استثنایی در اوایل دهه ۷۰ میلادی موفق به ثبت رکورد ۱۸۳ مایل یا ۲۹۵ کیلومتر در ساعت شده است. با توجه به پیشینه عجیبوغریب و تاریخچه جنجالی که این خودروی انگلیسی دارد، احتمالاً با قیمت بالایی معامله خواهد شد. نکته پایانی اینکه جان داد این خودرو را بهعنوان یک رولزرویس ثبت کرده است و هیولا محصولی از این برند لوکس شناخته میشود!