bato-adv
bato-adv

(تصاویر) آریزو ۸ هیبریدی در راه بازار؛ فراتر از یک سدان لوکس

(تصاویر) آریزو ۸ هیبریدی در راه بازار؛ فراتر از یک سدان لوکس

طبق تصاویری که به‌تازگی در اینترنت منتشر شده، چری مراحل تست سدان چری آریزو ۸ هیبریدی را آغاز کرده است.

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

طبق تصاویری که به‌تازگی در اینترنت منتشر شده، چری مراحل تست سدان چری آریزو ۸ هیبریدی را آغاز کرده است.

به گزارش دیجیاتو، عکاسان چینی پیش از این تصاویر نسخه آزمایشی پرچمدار هیبریدی چری آریزو ۸ را منتشر کرده بودند. البته نسخه بنزینی این سدان نیز هنوز یک مدل جدید محسوب می‌شود، چون فروش آن مدل با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو از ۲۶ سپتامبر در چین آغاز شده است. جالب آنکه عرضه این مدل در بازار ایران نیز کاملاً محتمل به‌نظر می‌رسد.

به گفته یک عکاس محلی، او کاملاً به‌صورت تصادفی این خودروی آزمایشی را دیده است. در ابتدا ظاهر این سدان هیچ‌گونه شک و تردیدی برای او ایجاد نکرد. ظاهر چری آریزو ۸ هیبریدی شبیه به نسخه فعلی است و حتی لوله اگزوز دوگانه دارد. به گفته این عکاس، این سدان فقط به‌خاطر یک تکه پوشش استتارکننده روی گلگیر عقب سمت چپ مورد‌توجه او قرار گرفته است. این درحالی است که باک بنزین آریزو ۸ کنونی در سمت راست قرار دارد. بنابراین تنها اتصالات مربوط به شارژ باتری می‌تواند در زیر آن پوشش مخفی شده باشد.

(تصاویر) آریزو ۸ هیبریدی در راه بازار؛ فراتر از یک سدان لوکس

جزئیات بیشتر از چری آریزو ۸

با توجه به ظاهر و اندازه باتری، احتمالاً محدوده پیمایش برقی آن در حدود ۱۵۰ کیلومتر باشد. پیشرانه هیبریدی چری آریزو ۸ همچنین به یک موتور ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده است.

گفته می‌شود که چری آریزو 8 هیبریدی هنوز باید تست‌های تابستانی و زمستانی را پشت سر بگذارد تا به تولید انبوه برسد. ظاهراً چری تصمیم گرفته است تست زمستانی را یک سال به تأخیر نیندازد و همین امسال آریزو 8 را در جاده‌های برفی تست کند. بنابراین این خودرو پس از تست در تابستان پیش رو برای عرضه آماده خواهد شد. درنتیجه احتمالاً از نیمه دوم ۲۰۲۳ شاهد آغاز فروش این مدل جدید باشیم.

(تصاویر) آریزو ۸ هیبریدی در راه بازار؛ فراتر از یک سدان لوکس

چری به‌احتمال‌زیاد از پیشرانه قابل شارژ مجدد هوشمند DP-i در چری آریزو ۸ استفاده خواهد کرد. تیگو ۷ پلاس DP-i با همین پیشرانه در نمایشگاه خودروی چنگدو در اوت ۲۰۲۲ معرفی شد. این پیشرانه پلاگین هیبریدی با قابلیت شارژ سریع، بر پایه یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی با توان ۱۵۶ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر طراحی شده است که در کنار یک موتور برقی با توان ۱۷۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۱۵ نیوتن‌متر کار می‌کند. خروجی کلی این پیشرانه ۳۲۶ اسب‌بخار و ۵۱۰ نیوتن‌متر است و محدوده پیمایش کلی آن با باک پر از ۱۰۰۰ کیلومتر فراتر خواهد رفت.

bato-adv
bato-adv
bato-adv