bato-adv

عرضه ۹ خودروی جدید به بازار در سال جاری/ افزایش تولید خودرو با اصلاح قیمت‌ها میسر می‌شود

عرضه ۹ خودروی جدید به بازار در سال جاری/ افزایش تولید خودرو با اصلاح قیمت‌ها میسر می‌شود
این مقام مسوول وزارت صمت خاطرنشان کرد: پس از اجرای گام نخست که به تثبیت جریان تولید اختصاص داشت، در گام دوم طرح تحولی تمرکز بر توسعه محصولات بومی باکیفیت بر اساس پلتفرم‌های جدید است و قصد داریم که ۹ محصول جدید به بازار عرضه کنیم. بر این اساس همراه با ازسرگیری واردات و موازی با شفاف‌سازی عرضه در سامانه یکپارچه خودرو، پیش‌بینی می‌شود بازار خودروی کشور به سمت رقابتی شدن پیش برود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۲

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه ۹ خودروی جدید به بازار در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش تولید خودروسازان بزرگ کشور و اجرای گام دوم طرح تحولی خودرو با اصلاح قیمت‌ها میسر می‌شود.

به گزارش ایرنا، «عبدالله توکلی لاهیجانی» افزود: پس از چهار سال متوالی که تولید در حدود سالیانه ۸۰۰ هزار دستگاه بود و قسمتی از خودرو‌های تولیدی هم در پارکینگ‌ها انباشته می‌شد و به صورت ناقص و غیر قابل عرضه به بازار بود، در سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۹ درصدی، تولید بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه محقق شد.

وی بیان داشت: در سال جاری قصد داریم تا رکورد تولید خودرو در کشور را بشکنیم و به تولید بالای یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسیم.

عرضه ۹ خودروی جدید به بازار در سال جاری/ افزایش تولید خودرو با اصلاح قیمت‌ها میسر می‌شود

عرضه ۹ محصول جدید به بازار در سال جاری

این مقام مسوول وزارت صمت خاطرنشان کرد: پس از اجرای گام نخست که به تثبیت جریان تولید اختصاص داشت، در گام دوم طرح تحولی تمرکز بر توسعه محصولات بومی باکیفیت بر اساس پلتفرم‌های جدید است و قصد داریم که ۹ محصول جدید به بازار عرضه کنیم.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: بر این اساس همراه با ازسرگیری واردات و موازی با شفاف‌سازی عرضه در سامانه یکپارچه خودرو، پیش‌بینی می‌شود بازار خودروی کشور به سمت رقابتی شدن پیش برود.

وی گفت: همچنین افزایش عرضه و واقعی شدن قیمت‌ها از طریق افزایش قیمت کارخانه، سبب حذف تقاضای کاذب در بازار خودرو و افزایش عرضه از طریق حذف زیان خودروسازان باشیم.

عدم طراحی و توسعه محصولات بومی، ریشه اصلی ناکارآمدی صنعت خودرو

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت اظهار داشت: در گام دوم که بسیار مهم‌تر است و هر بار صنعت خودروی کشور در همین گام متوقف مانده است، باید به ریشه اصلی ناکارآمدی در صنعت خودروی کشور پرداخته شود که همانا عدم پرداختن به حلقه طراحی و توسعه محصولات بومی در زنجیره ارزش خودروسازان داخلی است.

توکلی لاهیجانی گفت: امروز به دلیل عدم دانش بنیان شدن این صنعت، ابتکار عمل در محصول در دست خودروساز داخلی نیست و به واسطه این وابستگی، جریان تولید خودروسازان داخلی مدام با فراز و فرود همراه است.

وی تاکید کرد: گام دوم تلاش برای دانش بنیان شدن این صنعت از طریق توسعه بن سازه (پلتفرم‌های) بومی و توسعه محصولات با نشان ملی است؛ گسترش گفتمانی که با برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در سال جاری در خودروسازان داخلی با قدرت بیشتر دنبال می‌شود تا با اتکا به هم افزایی منابع داخلی و عمق ساخت داخل بالا، ارزش افزوده، ثروت و اشتغال بیشتری از طریق این صنعت حیاتی در کشور ایجاد شود تا آنگاه در گام سوم بتوان با خلق مزیت‌های راهبردی داخلی به رقابت با خودروسازان جهانی و گسترش بازار‌های صادراتی دل بست.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین