bato-adv
bato-adv
هواپیمایی برای آینده صنعت هوانوردی

درون هواپیمای سه طبقه باورنکردنی / هواپیمای عظیم هتل مانند که ۸۰۰ مسافر را جابجا می‌کند

درون هواپیمای سه طبقه باورنکردنی / هواپیمای عظیم هتل مانند که ۸۰۰ مسافر را جابجا می‌کند

با سه طبقه، شش موتور بزرگ و یک سالن تماشای پانوراما در دماغه و فضای کلی برای جابجایی ۸۰۰ مسافر آیا این هواپیمای مفهومی می‌تواند آینده سفر‌های هوایی باشد؟

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

فرارو- طراحی عظیم این هواپیمای هتل مانند که "عقاب پیشرفت" نامیده شده بزرگتر از بزرگترین هواپیما‌های مسافربری امروز جهان از جمله بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس A۳۸۰-۹۰۰ است. این هواپیما از هواپیما‌های مفهمی طراحی شده توسط "اسکار وینالس" طراح اسپانیایی صنعت هوانوردی است.

به گزارش فرارو به نقل از سان، امید است که این هواپیما بتواند تقریبا به طور نامحدود در هوا باقی بماند و از منبع تغذیه جاه طلبانه مبتنی بر ماهواره‌های جمع آوری خورشیدی استفاده کند.

یکی از خیره کننده‌ترین ویژگی‌های این هواپیمای مفهومی سالن تماشای پانوراما در دماغه هواپیما است. صندلی‌ها در پیکربندی ۳-۲-۴-۲-۳ برای مسافران چیده می‌شوند و طراح هواپیما امیدوار است که فضایی راحت برای تمام مسافران وجود داشته باشد.

این هواپیما به گونه‌ای طراحی شده که "خودکفا" باشد و امید می‌رود انرژی کمتری مصرف کند و بسیار ساکت‌تر از هواپیما‌های معمولی باشد.

این هواپیما دارای طول بال‌های باورنکردنی ۹۶ متری و طول کلی ۸۰ متری بزرگتر از تمام هواپیما‌های تجاری امروزی است. این در حالیست که هواپیمای ایرباس A۳۸۰-۸۰۰ در ابعاد ۷۳ متری و بوئینگ ۷۴۷ در ابعاد ۷۰ متری هستند.

طراح این هواپیما تایید می‌کند که "عقاب پیشرفت" هواپیمایی برای آینده است که با استفاده از فناوری‌های تازه پس از سال ۲۰۳۰ میلادی به راحتی در دسترس خواهد بود.

او بر این باور است که تنها نیمی از فناوری مورد نیاز برای تحقق بخشیدن به هواپیمای رویایی اش تاکنون آماده است، اما شاید روزی برسد که عقاب پیشرفت آسمان‌ها را تصاحب کند.

قرار است در این هواپیما به جای سوخت‌های فسیلی از سلول‌های سوختی هیدروژنی برای تامین انرژی شش موتور آن استفاده شود. سقف و بال‌ها با پنل‌های خورشیدی پوشانده می‌شوند همراه با یک توربین بادی تا به آن کمک کند انرژی مورد نیاز برای شارژ باتری هایش را جمع‌آوری کند.

این طراح پیش‌تر رویای ساخت هواپیما‌هایی مانند HSP Magnavem یک هواپیمای عظیم هسته‌ای دو طبقه و Hyper Sting یک هواپیمای مافوق صوت دو برابر سریع‌تر از کنکورد را در سر داشت. با این وجود، تاکنون هیچ شرکتی متعهد به ساخت و آزمایش طرح‌های او نشده است.

او ابتدا به عنوان یک سرگرمی به هواپیما‌های مسافربری علاقه‌مند شد و حرفه اصلی اش طراح خودرو‌های با عملکرد بالا و موتور اسپرت بود.

او می‌گوید:"پس از یک تجربه بد در طول پروازی که خوشبختانه تنها با ترسی بزرگ به پایان رسید به صنعت هوانوردی علاقمند شدم. من مفاهیم را صرفا برای زیبا بودن یا برای یک تجربه علمی - تخیلی طراحی نمی‌کنم همه پروژه‌ها بر اساس مطالعات فنی قبلی با اطلاعات با دقت بالا انجام می‌شوند. بنابراین، نتیجه آن یک مفهوم واقعی و عملی است".

bato-adv
bato-adv
bato-adv