bato-adv
bato-adv

(تصاویر) سری ۵ جدید ب ام و معرفی شد/ به آینه نگاه کن، مسیر را تغییر بده!

(تصاویر) سری ۵ جدید ب ام و معرفی شد/ به آینه نگاه کن، مسیر را تغییر بده!

در طراحی جدید سری ۵ می‌توان به نوعی روح سری ۷ را نیز احساس کرد که این رویکرد به منظور افزایش جزئیات لوکس این سدان آلمانی مدنظر تولیدکننده قرار گرفته است.

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۲

ب ام و جدیدترین محصول خود را برای رقابت سنگین با ئی-کلاس ۲۰۲۴ مرسدس بنز معرفی کرد. ب ام و سری ۵ جدید که در نامگذاری داخلی کمپانی آلمانی با کد جی ۶۰ شناسایی می‌شود در کلاس سدان لوکس و در تریم‌های متنوع بنزینی، دیزل، پلاگگین هیبرید و تمام الکتریکی عرضه می‌شود.

به گزارش عصر ایران؛ در طراحی جدید سری ۵ می‌توان به نوعی روح سری ۷ را نیز احساس کرد که این رویکرد به منظور افزایش جزئیات لوکس این سدان آلمانی مدنظر تولیدکننده قرار گرفته است.

یکی از مهمترین تغییرات سری ۵ جدید در تمامی تریم‌ها به افزایش ابعاد بدنه خودرو مربوط می‌شود. در طول شاهد رشد ۸۶.۳۶ میلیمتری هستیم تا این شاخص برای ب ام و سری ۵ جدید برابر با ۵۰۶۰ میلیمتر گزارش شود.

در عرض نیز ۳۳ میلیمتر افزایش داریم که عدد جدید را ۱۹۰۰ میلیمتر نشان می‌دهد. ارتفاع خودرو نیز با تغییر ۳۵.۵۶ میلیمتری به ۱۵۱۵ میلیمتر رسیده است.

فاصله بین محور‌ها ۲۹۹۵ میلیمتر است که در مقایسه با مدل قدیمی افزایش ۲۰.۳۲ میلیمتری را نشان می‌دهد. تغییرات این شاخص موجب شده تا سرنشین ردیف عقب فضای راحت تری در قسمت پا داشته باشد.

با توجه به ابعاد جدید، شاخص ضریب درگ ۰.۲۳ محاسبه شده است.

در فضای کابین نیز با یک محیط کاملا بازطراحی شده روبرو می‌شویم. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر و ۱۴.۹ اینچی لمسی تنظیمات سرگرمی در قابی یکپارچه قرار دارند. آخرین نسخه از آی درایو نیز با این سخت افزار ترکیب شده تا بهترین تجربه کاربری را در اختیار مالک خودرو قرار دهد.

صندلی ردیف عقب تاشو، ظرفیت قسمت بار ب ام و سری ۵ جدید را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

ب ام و آی ۵ ام ۶۰

براساس اطلاعات موجود، ب ام و جی ۶۰ اولین خودرو تولید انبوه کمپانی آلمانی است که از فناوری تغییر خط (جابجایی خودرو بین خطوط جاده) با چشم استفاده می‌کند. این فناوری خودران فقط بدین صورت عمل می‌کند که هوش مصنوعی خودرو تغییر خط را پیشنهاد می‌دهد (یعنی با آنالیز شرایط مسیر پیشنهاد تغییر خط را می‌دهد و کاربر نمی‌تواند اختیاری تغییر خط را با چشم انتخاب کند)، سپس راننده آینه کناری سمت پیشنهادی (چپ یا راست) را فقط نگاه می‌کند (به منظور شناسایی حرکت صورت و چشم) و بعد با نگاه به آینه عقب جابجایی خودرو را تایید می‌کند. خودرو به طور اتوماتیک باقی کار را انجام دهد.

نامگذاری تریم‌های ب ام و با توجه به بازار هدف ممک است تفاوت‌هایی داشته باشند. در بازار آمریکا نسخه پایه با نام ۵۳۰ آی عرضه می‌شود که این مدل از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر عرضه می‌شود. آمار پیشرانه در مقایسه با نسخه قبلی نشانگر ۷ اسب بخار و ۵۱ نیوتن متر بهبود عملکرد، است.

پیشرانه نیروی تولیدی خود را به محور عقب می‌فرستد تا ب ام و ۵۳۰ آی طی ۵.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت برسد. تریم گرانتر ۵۳۰ آی اکس درایو این شاخص را در ۵.۸ ثانیه ثبت می‌کند.

تریم ۵۴۰ آی مجهز به سامانه تمام چرخ محرک ارائه می‌شود و پیشرانه ۶ سیلندر هیبرید ملایم آن ۳۷۵ اسب بخار خروجی و ۵۲۱ نیوتن متر گشتاور دارد. این آمار نیز حدود ۴۰ اسب بخار و ۷۰ نیوتن متر بهبود را در مقایسه با مدل قبلی نشان می‌دهد. به لطف حالت اووربوست گشتاور به ۵۴۰ نیوتن متر افزایش می‌یابد تا شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر این تریم حدود ۴.۵ ثانیه محاسبه ثبت شود.

در تریم الکتریکی، ب ام و سری ۵ جدید با مدل‌های ئی درایو ۴۰ و ام ۶۰ روانه بازار می‌شود. مدل اول از تک موتور الکتریکی روی محور عقب با ۳۳۵ اسب بخار خروجی و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. در حالت اووربوست میزان گشتاور به ۴۳۰ نیوتن متر افزایش دارد تا شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۵.۷ ثانیه ثبت شود. بیشینه سرعت روی ۱۹۳ کیلومتر برساعت محدود شده است.

اما در ب ام و سری ۵ ام ۶۰ از دو موتور الکتریکی با ۵۹۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۷۴۴ نیوتن متر استفاده شده است. در حالت اووربوست گشتاور به ۸۲۰ نیوتن متر می‌رسد. تریم ام ۴۰ شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر را در ۳.۷ ثانیه ثبت می‌کند. بیشینه سرعت روی ۲۳۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

انرژی مورد نیاز پیشرانه از باتری ۸۴.۳ کیلووات ساعت تامین می‌شود. در نسخه تک موتور الکتریکی میزان برد حرکتی ۴۷۴ کیلومتر و در نسخه ۲ موتور حدود ۴۱۲ کیلومتر با یک بار شارژ کامل است.

حضور این فناوری به مفهوم وجود زیرساخت‌های لازم در سری ۵ جدید است. به عبارت دیگر مجموعه‌ای از سنسور‌ها و دوربین‌های پیشرفته اینجا حضور دارند.

در توسعه فضای داخل کابین و جزئیات جذاب آن هیچگونه چرم حیوانی مورد استفاده قرار نگرفته و تمامی پوشش‌ها پایه گیاهی دارند.

در رابطه با قیمت‌ها به اطلاعات زیر اشاره شده است:

ب ام و ۵۳۰ آی با قیمت پایه ۵۷۹۰۰ دلار

ب ام و ۵۳۰ آی اکس درایو با قیمت پایه ۶۰۲۰۰ دلار

ب ام و ۵۴۰ آی اکس درایو با قیمت پایه ۶۴۹۰۰ دلار

ب ام و آی ۵ ئی درایو ۴۰ با قیمت پایه ۶۶۸۰۰ دلار

گفتنی است در برخی بازارها، تریم دیزل ب ام و سری ۵ جدید نیز عرضه می‌شود. تریم پلاگین هیبرید نیز با یک فاصله زمانی کوتاه از عرضه دیگر تریم‌ها روانه بازار‌ها می‌شود.

ب ام و آی ۵ ئی درایو ۴۰

bato-adv
bato-adv
bato-adv