bato-adv
bato-adv
در بازار خودرو چه خبر است؟

قیمت خودرو در سرازیری/ چرا مسیر بازار از دلار جدا شد؟

قیمت خودرو در سرازیری/ چرا مسیر بازار از دلار جدا شد؟

قیمت ۲۰۷ دنده‌ای در بازار آزاد ظرف هفته گذشته ۱۰۰ میلیون کاهش پیدا کرد

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

فرارو- قیمت خودرو مسیرش را از بازار ارز جدا کرده و بدون توجه به رفت‌وبرگشت‌های دلار تخته‌گاز در سرازیری حرکت می‌کند. در عرض یک هفته قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۱۰۰ میلیون ریخته است. پژو ۲۰۷ اتومات به‌عنوان یکی از گران‌ترین سواری داخلی تقریبا به‌همین اندازه کاهش قیمت داشته و حالا به‌جای یک میلیارد در ابتدای هفته، الان حول‌وحوش ۹۰۰ میلیون معامله می‌شود. ساینا دنده‌ای هم که ارزان‌ترین خودرو صفرکیلومتر فعلی به‌حساب می‌آید، روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ۳۰۵ میلیون ارزش داشته که به‌معنی افت قیمت ۲۵ میلیونی آن در همین بازه زمانی است.

به‌گزارش فرارو؛ قیمت خودرو در هفته گذشته درحالی مسیر کاهشی را انتخاب کرد که در بازار آزاد ارز مدام شاهد رفت‌وبرگشت‌های دلار بین دو محدوده ۴۷ تا ۵۰ هزار بودیم. انتشار چند خبر خودرویی امید‌وارکننده اما مثل ماجرای تصویب کلیات طرح واردات خودرو‌های کارکرده و صحبت از آزادسازی واردات خودرو‌های بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی، حداقل در این هفته منجر به‌جدایی مسیر این بازار از دلار شد.

کاهش قیمت محصولات ایرانخودرو

پژو ۲۰۷ دنده‌ای این هفته نه فقط بین محصولات ایرانخودرو بلکه بین تمام خودرو‌های داخلی رکورددار کاهش قیمت بوده است؛ دقیقا ۱۰۰ میلیون. پژو ۲۰۷ دنده‌ای در بازار آزاد ابتدای هفته ۶۷۰ میلیون تومان ارزش داشت اما روز پنجشنبه فروشنده‌های آن به ارقامی نزدیک ۵۷۰ میلیون راضی بودند. پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما یا همان سقف‌شیشه‌ای از این نظر در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما در هفته اخیر از مرز یک میلیارد به ۹۱۰ میلیون تومان رسید و شاهد افت ۹۰ میلیونی ارزش یکی از گران‌ترین خودرو‌های داخلی بودیم. تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک هم که جزو گرانقیمت‌ترین خودرو‌های داخلی هستند، در این مدت به‌ترتیب کاهش قیمت ۵۵ و ۵۰ میلیون تومانی را تجربه کردند.

قیمت تارا اتوماتیک در هفته اخیر از ۸۲۰ به ۷۶۵ میلیون تنزل پیدا کرد و فروشنده‌های دنا پلاس اتوماتیک به‌جای ۸۷۰ میلیون، رقمی نزدیک ۸۲۰ میلیون را به خریداران پیشنهاد می‌دادند. آن طرف پژو پارس ساده که اتفاقا یکی از ارزان‌ترین سواری‌های فعلی ایرانخودرو است، کمترین افت قیمت را داشته است.

قیمت پژو پارس ساده با کاهش ۳۵ میلیونی به ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است و خرید سمند LX روز پنجشنبه درحالی ۴۷۵ میلیون تومان هزینه داشت که همین محصول را ابتدای هفته ۴۰ میلیون بیشتر می‌فروختند. قیمت دنا معمولی هم که تولیدش متوقف شده، با کاهش ۴۵ میلیونی به ۵۷۰ میلیون تقلیل پیدا کرده است. این وسط قیمت رانا پلاس هم با ریزش ۵۰ میلیون تومانی به ۴۴۰ میلیون تومان رسیده است.

کاهش قیمت محصولات سایپا

شاهین گران‌ترین سواری داخلی سایپاست که همزمان با معاملات روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در بازار آزاد ۵۲۵ میلیون قیمت داشته. خرید شاهین ابتدای هفته ۵۷۵ میلیون آب می‌خورد و به‌این ترتیب در هفته‌ای که تکلیف دلار مشخص نبود و هر روز مسیر جدیدی را تجربه می‌کرد، قیمت شاهین ۵۰ میلیون تومان ریخت و بیشترین کاهش را بین محصولات سایپا به‌ثبت رساند.

ارزان‌ترین سواری صفرکیلومتر درحال حاضر ساینا دنده‌ای است. محصولی که تولیدش در خط تولید سایپا متوقف شده و مدل‌های صفرکیلومتر آن را روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در بازار آزاد معادل ۳۰۵ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌دادند. ساینا دنده‌ای روز شنبه ۲۰ خرداد در بازار آزاد ۳۰۵ میلیون تومان ارزش داشت و ظرف این چند روز قیمت ساینا دنده‌ای ۲۵ میلیون تومان ریخته است؛ مثل تیبا صندوقدار.

قیمت تیبا صندوقدار هم در این چند روز ۲۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرد و روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در بازار آزاد به ۳۲۰ میلیون تومان رسید. مدلی که مثل تیبا ۲ و ساینا از خط تولید کنار رفته است.

کوییک دنده‌ای که با قیمت تقریبی ۱۹۳ میلیون، ارزان‌ترین خودرو تولیدی فعلی در خط تولید به‌حساب می‌آید، روز پنجشنبه در بازار آزاد ۳۱۵ میلیون قیمت داشت که به‌معنی کاهش ۲۰ میلیونی ارزش آن در حدفاصل شنبه تا پنجشنبه است. قیمت کوییک پلاس اتوماتیک هم سرنوشتی مشابه کوییک دنده‌ای داشت و در این مدت از ۴۱۰ به ۳۹۰ میلیون تقلیل پیدا کرد. همچنین پراید صفرکیلومتر که تعدادش در آگهی‌های آنلاین دورقمی نمی‌شود، در این هفته افت قیمت ۲۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و ارزش آن از ۳۵۰ به ۳۲۵ میلیون تومان رسید.

کاهش قیمت خودرو در هفته‌ای که گذشت

خودرو

قیمت شنبه

قیمت پنجشنبه

میزان کاهش

سمند LX

515 میلیون

475 میلیون

40 میلیون

دنا معمولی

615 میلیون

570 میلیون

45 میلیون

دنا پلاس اتوماتیک

870 میلیون

820 میلیون

50 میلیون

پژو پارس ساده

485 میلیون

450 میلیون

35 میلیون

207 دنده‌ای

670 میلیون

570 میلیون

100 میلیون

207 اتوماتیک پانوراما

یک میلیارد

910 میلیون

90 میلیون

رانا پلاس

490 میلیون

440 میلیون

50 میلیون

تارا اتوماتیک

820 میلیون

765 میلیون

55 میلیون

تیبا صندوقدار

345 میلیون

320 میلیون

25 میلیون

ساینا دنده‌ای

330 میلیون

305 میلیون

25 میلیون

کوییک دنده‌ای

335 میلیون

315 میلیون

20 میلیون

کوییک پلاس اتوماتیک

410 میلیون

390 میلیون

20 میلیون

شاهین G

575 میلیون

525 میلیون

50 میلیون

برچسب ها: کاهش قیمت خودرو
دال ذال
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
یه سوال؟ چرا وقتی بازار ریزشی شده، قیمت کارخونه خودروهارو افزایش میدن؟؟؟؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
سزای گران‌فروشی نخریدن است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
بازار خودروی ایران فقط برای ۸۰۰ هزار خودرو مشتری دارد و با توجه به عرضه خودرو بسیار بیشتر از این مقدار است، منتظر کاهش زیاد قیمت خودرو باشید. تا سال گذشته دلالها با احتکار خودرو به افزایش خودرو دامن می زدند اما امسال همان ماشینهای احتکار شده هم به بازار وارد خواهند شد و کاهش قیمت خودرو را تشدید خواهند کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
قیمت به نصف فعلی هم افت کند مردم توان خرید ندارن، بعضی برای معامله وجود میخریدن که دیگه کسی پولش را به ماشین نمیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
ماشینهای ایرانی۱۰تومنم زیادیه
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
ما که نفهمیدیم چرا مسیر بازار از دلار جدا شد؟
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
چند دلیل داره عزیزم. 1: قیمت خودرو های ما همین الان هم از قیمت دلار بالاتر داره.2: واردات خودرو. 3: توان خرید مصرف کنند نمیرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
یه وقتی خبرنگاری از زنگنه وزیر سابق، پرسید قیمت ها تا کی بالا می روند؟ حرف جالبی زد، گفت تا زمانی که مردم بخرند و بازار جواب بده. این قیمت ها همش حاصل دلالی و غیر واقعی است. مردم کمتر بخرند، قیمت پایین میاد. مردم هجوم بیارند ، قیمت بالا میره. البته بسیاری از خریداران فعلی اصلا نیازی به خودرو ندارند. بلکه برای سود کردن میخرند تا بفروشند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
عزیز من خیلیا میخرن برای اینکه ارزش پولشون کم نشه و تورم قورتش نده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
جواب ناشناس 12:19
عزیزم اونایی که میخان تورم پولشون رو قورت نده برن طلا بخرن که کالای مصرفی نیست. نه اینکه ماشین بخرن که کالای مصرفیه و قیمتش هی بره بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
عزیز من همونهائیکه برای جبران تورم خودرو یا هر چیز دیگه ای می خرند موجب می شوند تورم باز بره بالاتر و دلاری که باید حدود ۴۰ هزار تومان باشه را با خریدهای احساسی به مرز ۶۰ هزار تومان می رسونن
علی فیروزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
قیمت ماشین کارخانه‌ای دارید میبرید بالا بعد میگید ریزش قیمت ماشین کلاه میزارید سره مردم
ناشناس
Germany
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
چون دیگه مردم توانی برای خرید ندارن
bato-adv
bato-adv
bato-adv