bato-adv
bato-adv

مذاکره با چین برای ساخت فاز ۳ آزادراه تهران-شمال در قبال تهاتر نفت

مذاکره با چین برای ساخت فاز ۳ آزادراه تهران-شمال در قبال تهاتر نفت

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها توضیح داد: باند برگشت (شرقی) فاز دوی این آزادراه ۳۵ درصد پیشرفت دارد و و در صورت تامین اعتبار، تا پایان ۱۴۰۳ بهره‌برداری می‌شود. باند برگشت به علاوه تونل غربی البرز به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۶ تير ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها گفت: مذاکرات اولیه با چین انجام شده تا در قبال تهاتر نفت، کار مهندسی منطقه سه آزادراه تهران-شمال را اجرا کنند؛ با وجود این در قرارداد‌ها ذکر شده که برای این پروژه ۸۰ درصد از پیمانکاران ایرانی استفاده شود.

به گزارش ایسنا، محمود ملازینل امروز در جمع خبرنگاران درباره آزادراه تهران - شمال توضیح داد: ۸۶ درصد مسیر پل و تونل بوده و ۶.۵ کیلومتر آن ۱۴۰۰ ساخته شده و با حضور رئیس‌جمهوری، ۱۵.۵ کیلومتر باقی‌مانده این مسیر بهره‌برداری می‌شود و از شنبه زیر بار ترافیک عمومی می‌رود.

وی با بیان اینکه فاز دو آزادراه تهران - شمال، ۱۰۰ درصد ایرانی ساخته شده است، افزود: تمام تکنسین‌ها، پیمانکاران و تجهیزات ایرانی بوده و حتی جت‌فن‌ها هم ایرانی است. تاکنون ۵۱۰۰ میلیارد تومان برای این آزادراه هزینه شده و ارزش روز آن ۸۳۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها توضیح داد: باند برگشت (شرقی) فاز دوی این آزادراه ۳۵ درصد پیشرفت دارد و و در صورت تامین اعتبار، تا پایان ۱۴۰۳ بهره‌برداری می‌شود. باند برگشت به علاوه تونل غربی البرز به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ملازینل درباره اقدامات انجام‌شده برای ساخت منطقه سوم آزادراه تهران - شمال گفت: کار مطالعاتی منطقه سه در حال انجام است و مذاکرات اولیه با چین انجام شده تا در قبال تهاتر نفت، کار مهندسی منطقه سه را اجرا کنند؛ با وجود این در قرارداد‌ها ذکر شده که برای این پروژه ۸۰ درصد از پیمانکاران ایرانی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه آزادراه تهران-شمال در قطعات یک، دو و چهار با تامین مالی ۵٠ درصدی دولت و ۵٠ درصد بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود؛ اما در حال حاضر بنیاد در تامین مالی و آورده ۲۰۰۰ میلیارد تومان از دولت جلوتر است.

bato-adv
bato-adv
bato-adv