روز گذشته شرکت سایپا زمان واریز وجه و ثبت نام منتخبین طرح عادی برای خودروهای کوییک اس (تحویل تابستان ۱۴۰۲) و ساینا اس (تحویل پاییز ۱۴۰۲) در دومین طرح سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را اعلام کرد.
برندگان خرید ساینا S بنزینی دندهای در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه، با احتساب اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار آزاد، ۱۰۷ میلیون تومان سود کردند.
به گزارش تجارتنیوز، روز گذشته شرکت سایپا زمان واریز وجه و ثبت نام منتخبین طرح عادی برای خودروهای کوییک اس (تحویل تابستان ۱۴۰۲) و ساینا اس (تحویل پاییز ۱۴۰۲) در دومین طرح سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را اعلام کرد.
فراخوان تکمیل ثبت نام سایپا در سامانه یکپارچه طی تیرماه شامل عرضه ساینا گازسوز و بنزینی نیز بود. بر این اساس ساینا S بنزینی دندهای با قیمت حدودی ۲۴۸ میلیون تومان در فروش فوری سایپا تیر ۱۴۰۲ عرضه شده بود که ۱۰۷ میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد است.
همچنین قیمت فروش فوقالعاده سایپا برای ساینا دوگانهسوز مدل اس نیز همان قیمت کارخانه ساینا ۱۴۰۲ یعنی ۲۸۳ میلیون بود که ۱۰۲ میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد است.
پیشرانهای که چند سالی است شرکت سایپا در اکثر محصولات خود استفاده میکند، موتور M۱۵ است. این پیشرانه همان پیشرانه ارتقا یافته خودروی پراید است که تولید نسخه سدان آن، چند سالی است توسط سایپا متوقف شده است.
پیشرانه M۱۵ یک موتور چهارسیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱.۵ لیتر است که در نسخه دندهای، از طریق گیربکس ۵ سرعته، نیروی تولیدی را به چرخهای جلو منتقل میکند. اما اخیرا سایپا خبر از عرضه ساینا دنده اتومات میدهد که به احتمال قوی، یک گیربکس CVT ضعیف باشد.
به لطف استاندارد آلایندگی یورو ۵ و دریچه گاز برقی که روی تیپهای جدیدتر این خودرو قرار گرفته است، مصرف بنزین افزایش قابل توجهی داشته است.