December 26 2024 - پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳
- RSS
- |
- قیمت خودرو
- |
- عضویت در خبرنامه
- |
- پیوندها و آگهی ها
- |
- آرشیو
- |
- تماس با ما
- |
- درباره ما
- |
- تبلیغات
- |
- استخدام
با شروع آزمایش در سال ۱۹۴۸ و شروع تولید در سال ۱۹۴۹، دادههای موزه ملی هوانوردی دریایی نشان میدهد که میگ-۱۵ یکی از اولین دشمنان هواپیماهای غربی با بالهای برگشته برای هواپیماهای ساخت غرب بود.
بال برگشته یا پسگرا، نوعی بال که در آن نوک آن نسبت به ریشه دارای زاویه است و این زاویه اغلب به سمت عقب است. این نوع طراحی باعث تاخیر در ایجاد امواج شاک و همچنین کاهش درگ در سرعتهای نزدیک و یا بالاتر از صوت میشود.
میگ-۱۵ یک هواپیمای تک سرنشینه بود که از یک موتور رولزرویس جریان گریز از مرکز استفاده میکرد که توسط دولت بریتانیا فروخته شد و سپس توسط شرکت کلیموف شوروی ارتقا یافت. این هواپیما قادر بود به سرعت صوت نزدیک شود.
با شروع آزمایش در سال ۱۹۴۸ و شروع تولید در سال ۱۹۴۹، دادههای موزه ملی هوانوردی دریایی نشان میدهد که میگ-۱۵ یکی از اولین دشمنان هواپیماهای غربی با بالهای برگشته برای هواپیماهای ساخت غرب بود.
در حالی که شوروی ۱۲ هزار فروند از این نوع هواپیما را ساخت، ۶ هزار فروند میگ-۱۵ نیز در کشورهای دیگر تولید شد! این هواپیما در نیروی هوایی بیش از ۴۰ کشور مختلف پرواز کرد. میگ-۱۵ توسط «آرتم میکویان» و «میخائیل گورویچ» طراحی شد و یکی از موفقترین جنگندههای جت با بال برگشته بود و در آسمان کره در اوایل جنگ شهرت زیادی بهدست آورد.
پس از ورود میگ-۱۵ به جنگ، مشخص شد که این جنگنده به وضوح نسبت به بهترین جتهای بال مستقیم که توسط سایر کشورها استفاده میشد، برتری دارد.
منبع: همشهری