bato-adv
bato-adv

مقایسه لاماری و فیدلیتی؛ نبرد شاسی‌بلند‌های چینی

مقایسه لاماری و فیدلیتی؛ نبرد شاسی‌بلند‌های چینی

قیمت لاماری در کارخانه نسبت به فیدلیتی ۴۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر است اما این تفاوت در بازار آزاد به کمتر از ۲۰۰ میلیون می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

فرارو- مقایسه لاماری و فیدلیتی با برتری محسوس لاماری در بخش فنی به‌پایان می‌رسد. موتور ۱.۵ لیتری لاماری توان و قدرت بیشتری از موتور ۱.۵ لیتری فیدلیتی دارد و علاوه‌بر آن گیربکس هفت‌سرعته باعث می‌شود لاماری در مصرف سوخت اشتهای کمتری از فیدلیتی داشته باشد. دوربین ۳۶۰ درجه، نویگیشن، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، سیستم کرومیک یا همان تغییر رنگ آینه‌ها در نور آفتاب و سنسور جلو فقط در فهرست آپشن‌های لاماری به‌چشم می‌خورند و احتمالا به‌خاطر همین تفاوت‌ها، قیمت لاماری در کارخانه حدود ۴۳۰ میلیون تومان از فیدلیتی بیشتر است. هرچند که در بازار آزاد تفاوت قیمت لاماری و فیدلیتی به کمتر از ۲۰۰ میلیون رسیده است.

مقایسه لاماری و فیدلتی؛ تفاوت قیمت

به گزارش فرارو، قیمت لاماری در کارخانه نسبت به فیدلیتی ۴۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر است، ولی این تفاوت قیمت در بازار آزاد به کمتر از ۲۰۰ میلیون می‌رسد. قیمت لاماری در کارخانه براساس آخرین لیست اعلام‌شده از سوی شورای رقابت، یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان است و بهمن‌موتور بابت فروش فیدلیتی یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. البته قیمت فیدلیتی هفت‌نفره در کارخانه ۵۰ میلیون تومان از فیدلیتی پنج‌نفره بیشتر است، اما چون اینجا بحث مقایسه با لاماری مطرح است، تیپ پنج‌نفره را ملاک قرار می‌دهیم.

قیمت لاماری و فیدلیتی پنج‌نفره در بازار آزاد، اما ۱۹۰ میلیون تومان تفاوت دارد و از گپ قیمت آن‌ها در کارخانه کمتر است. الان که به نیمه مرداد امسال نزدیک می‌شویم، قیمت لاماری در بازار آزاد به یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان رسیده و آنطرف فروشنده‌های فیدلیتی پنج‌نفره به‌شکل میانگین روی عدد یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان دست گذاشتند. کاهش تقریبا ۴۳۲ میلیون تومانی تفاوت قیمت لاماری و فیدلیتی در کارخانه به ۱۹۰ میلیون تومان در بازار آزاد تا حدود زیادی به‌تفاوت تقاضا برای آن‌ها ارتباط دارد و می‌توانیم بگوییم فیدلیتی حداقل نسبت به لاماری خریدار بیشتری دارد. با این اوصاف تفاوت قیمت لاماری در کارخانه و بازار آزاد به ۱۲.۵ درصد رسیده، اما فیدلیتی پنج‌نفره نزدیک ۳۹ درصد بیشتر از قیمت کارخانه در بازار دست به دست می‌شود.

مقایسه لاماری و فیدلیتی؛ مشخصات فنی

لاماری در بخش فنی گزینه بهتری از فیدلیتی است. هر دو خودرو با پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری توربوشارژ راهی بازار شدند که البته موتور لاماری می‌تواند نیرویی معادل ۲۸۵ نیوتن‌متر و قدرتی به‌اندازه ۱۹۵ اسب‌بخار تولید کند و این دوتا عدد برای موتور فیدلیتی به‌ترتیب ۲۳۰ نیو‌تن‌متر و ۱۵۵ اسب‌بخار است.

مقایسه لاماری و فیدلیتی در بخش فنی نشان می‌دهد به‌خاطر همین تفاوت موتور‌ها، سرعت لاماری در کمتر از ۱۰ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد که برای یک شاسی‌بلند بد نیست. آن طرف برای رسیدن سرعت فیدلیتی از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت باید حداقل ۱۲ ثانیه انتظار کشید. دومین برتری محسوس لاماری در بخش فنی نسبت به فیدلیتی گیربکس هفت‌سرعته است. چیزی که تاثیرش را در مصرف سوخت هم نشان می‌دهد و باعث شده مصرف سوخت ترکیبی لاماری حول‌وحوش ۱.۵ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر از مصرف سوخت ترکیبی فیدلیتی باشد.

مقایسه لاماری و فیدلیتی؛ آپشن‌ها

مقایسه لاماری و فیدلیتی دوئل دو شاسی‌بلند یا به‌طور دقیق‌تر دو کراس‌اوور نسبتا تازه‌نفس در بازار است. آرین‌موتور از ۱۴۰۱ لاماری را وارد بازار کرده و فیدلیتی که محصول بهمن‌موتور است، یک سال زودتر از لاماری پا به خیابان‌ها گذاشته. از نظر وزن و ابعاد فرق زیادی باهم ندارد. وزن فیدلیتی هزار و ۵۷۵ کیلو یعنی ۱۵ کیلو بیشتر از لاماری است و تفاوت چشمگیری بین طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری آن‌ها دیده نمی‌شود. سیستم کنترل سرعت در سراشیبی جزو سیستم‌های کمک‌کننده به‌راننده است و فقط جزو آپشن‌های لاماری است وگرنه هردو خودرو در این بخش به سیستم‌های کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری مجهز شده‌اند. به‌جز سنسور عقب و سنسور فشار باد تایر‌ها، سنسور دیگری در فهرست سیستم‌های هشداردهنده فیدلیتی دیده نمی‌شود، اما لاماری علاوه‌بر اینها، سنسور جلو، سنسور باران، سنسور رادار نقطه‌کور و سنسور رادار تغییر لاین هم دارد. چراغ‌های دی‌لایت و اتولایت در هر دو مدل وجود دارد و در سایر آپشن‌های آن‌ها تفاوت دیگری وجود ندارد.

مقایسه لاماری و فیدلیتی

مشخصات

لاماری

فیدلیتی

پیشرانه

چهار سیلندر توربوشارژ

چهار سیلندر توربوشارژ

حجم موتور

1.5 لیتر

1.5 لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

285 نیو‌تن‌متر

230 نیو‌تن‌متر

حداکثر قدرت خروجی

195 اسب‌بخار

155 اسب‌بخار

گیربکس

هفت‌سرعته اتومات دوکلاچه

شش‌سرعته اتومات دوکلاچه

حداکثر سرعت

165 کیلومتربرساعت

180 کیلومتربرساعت

شتاب صفر تا 100

9.5 ثانیه

12 ثانیه

مصرف سوخت

6.6 لیتر به‌ازای 100 کیلومتر

8.1 لیتر به‌ازای 100 کیلومتر

قیمت کارخانه

یک میلیارد و 555 میلیون

یک میلیارد و 123 میلیون و 500 هزار تومان

قیمت بازار آزاد

یک میلیارد و 750 میلیون تومان

یک میلیارد و 560 میلیون تومان

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
شتاب 12 ثانیه و مصرف 8.1 قیمت 15.600.000.000 ریال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
کلا ماشینهای چینی به این قیمتها نمی ارزه چون استهلاک زیادی دارند. البته من لاماری سوار شدم خداییش خیلی نرم بود و سواری آرامبخشی داشت.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
لطفاً مقایسه‌ی از لاماری با فونیکس fx را بفرمایید
متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
لاماری بخر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
هر جفتشون ماشینهای معمولی در استانداردهای جهانی هستند اما با لطف و مرحمت مسئولان ایران این خودروهای بسیار معمولی و ارزان تبدیل به خودروهای لوکس شده اند در ایران که داشتن انها برای مردم فقیر شده ایران یک ارزو است ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
قرار نیست هرکی سوار فیدلیتی بشه طرف یه پراید داره حریفش نمیشی اگه لاماری بگیره که هیچی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
در هر حال این ماشینها از جولان و یکه تازی ماشینهای دست دوم دیگه مثل ماشینهای قدیمی کره و اروپا در بازار ایران جلوگیری کردن
انتشار یافته: ۷
bato-adv
bato-adv
bato-adv