bato-adv
bato-adv

(عکس) نسل جدید تویوتا پرادو رونمایی شد

(عکس) نسل جدید تویوتا پرادو رونمایی شد

نسل جدید پرادو تنها در نسخه ۵ نفره به فروش می‌رسد و این یعنی در تمام نسخه‌ها فضای قابل قبول بار را در قسمت عقب خواهیم داشت. اگرچه کابین کیفیت و لوکس بودن سری ۳۰۰ را ارائه نمی‌دهد، اما متریال در داخل جنس قابل قبولی دارد.

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

لندکروزر پرادوی جدید بالاخره بعد از چند سال غیبت به بازار آمریکا برگشت. شاسی بلندی با طراحی رترو استایل و پیشرانه هیبرید!

به گزارش آخرین خودرو، لندکروزر بازار آمریکا یا همان پرادو در سال ۲۰۲۱ از این بازار خداحافظی کرد و حتی سری ۳۰۰ لندکروزر اصلا برای بازار آمریکای در نظر گرفته نشد. اما پس از غیبت ۳ سه ساله حالا لندکروزر پرادوی جدید اینجاست. این خودرو با مدل ۲۰۲۴ به بازار آمریکا می‌آید.

محصول جدید کمپانی تویوتا حالا با سبک طراحی جدید به ریشه‌های خود برگشته است. این استایل طراحی که المان‌های مدرن و کلاسیک ادغام می‌شوند را رِترو می‌گویند و قبلا مشابه آن را در طراحی فورد برانکو هم دیده بودیم. تویوتا می‌گوید که پرادو یا همان لندکروزر بازار آمریکا در زمینه طراحی، آفرود و سایز بهبود داشته و از همه مهم‌تر این که قیمت این نسل پایین‌تر آمده است.

نسل جدید تویوتا پرادو

کلیت طراحی لندکروزر پرادوی جدید بسیار شبیه لکسوس GX جدید است، اما در جزییات تفاوت‌هایی دیده می‌شود. شیشه جلو تقریبا عمودی شده و زوایای شکسته نسبت به آنچه قبلا از پرادو دیده بودیم بیشتر شده است. همین‌ها باعث شده تا بدنه به صورت باکسی یا جعبه‌ای شده باشد. جلوپنجره به‌طور مستطیلی طراحی شده و رنگ مشکی دارد. چراغ‌ها تمام ال‌ای دی هستند و در نسخه پایه به صورت گرد طراحی شده‌اند، اما در نسخه‌های بالاتر طراحی به صورت مربعی است.

نسل جدید پرادو تنها در نسخه ۵ نفره به فروش می‌رسد و این یعنی در تمام نسخه‌ها فضای قابل قبول بار را در قسمت عقب خواهیم داشت. اگرچه کابین کیفیت و لوکس بودن سری ۳۰۰ را ارائه نمی‌دهد، اما متریال در داخل جنس قابل قبولی دارد. در بسیاری از قطعات داخلی از جنس پلاستیک استفاده شده تا لندکروزر پرادو جدید ارزان‌سازی شود. نسخه فول چرم طبیعی را برای روکش صندلی‌ها دارد، اما در نسخه‌های پایین‌تر چرم مصنوعی به کار رفته است. در تمام نسخه‌ها گرم کن صندلی‌های جلو و فرمان استانداردسازی شده‌اند.

نسل جدید تویوتا پرادو

زیر کاپوت خبری از پیشرانه ۳.۴ لیتری تویین توربو که در لندکروزر ۳۰۰ و لکسوس GX دیده بودیم نیست. به جای آن پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جایگزین شده است که به همراه موتور برقی ۴۸ اسب بخاری توان تولید نهایت قدرت ۳۲۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۶۳۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT به تمام چرخ‌ها می‌رسد. موتور برقی کمک می‌کند گشتاور بالایی را در دور‌های پایین داشته باشیم و این یعنی نمی‌توان قوای محرکه لندکروزر پرادو جدید را دست کم گرفت.

برچسب ها: تویوتا لندکروز
bato-adv
bato-adv
bato-adv