bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۶۰۵۷۴

اجباری برای تهیه لباس فرم مدارس از یک تولیدی خاص وجود ندارد

اجباری برای تهیه لباس فرم مدارس از یک تولیدی خاص وجود ندارد

در این بخشنامه آمده که با توجه به شرایط اقتصادی ملاحظاتی رعایت شود. از جمله اینکه مدرسه هر سال نباید طرح و رنگ لباس فرم را تغییر دهد تا دانش آموزان بتوانند از لباس‌های سال قبل خود استفاده کنند. همچنین می‌توانند با برخی تولیدی‌ها مذاکره کرده تا لباس‌ها را تهیه کممئ، اما الزام و اجباری برای تهیه لباس از تولیدی خاصی وجود ندارد و خانواده می‌تواند طرح و رنگ لباس را خودش تهیه کند.

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۲

معاون دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که هیچ الزام و اجباری برای تهیه لباس فرم مدارس از تولیدی خاص وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، هراتی دراین‌باره گفت: در آیین‌نامه اجرایی به شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان اختیار داده شده که در خصوص لباس فرم دانش آموزان تصمیم گیری صورت گیرد و برنامه‌ریزی و اقدام برای تهیه لباس به عهده انجمن اولیا و مربیان گذاشته شده است؛ بنابراین قانونگذار تکلیف لباس فرم را بر عهده مدرسه گذاشته است.

وی ادامه داد: بخشنامه‌هایی به استان‌ها ارسال شده و چگونگی عملکرد آن‌ها برای تهیه لباس فرم بدون ایجاد زحمت برای والدین تعیین شده است.

معاون دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه در این بخشنامه به چه مواردی توجه شده است، گفت: در این بخشنامه آمده که با توجه به شرایط اقتصادی ملاحظاتی رعایت شود. از جمله اینکه مدرسه هر سال نباید طرح و رنگ لباس فرم را تغییر دهد تا دانش آموزان بتوانند از لباس‌های سال قبل خود استفاده کنند. همچنین می‌توانند با برخی تولیدی‌ها مذاکره کرده تا لباس‌ها را تهیه کممئ، اما الزام و اجباری برای تهیه لباس از تولیدی خاصی وجود ندارد و خانواده می‌تواند طرح و رنگ لباس را خودش تهیه کند.

محسن رئوف مدرس و مشاور خانواده در انجمن اولیا و مربیان نیز در ابن‌باره گفت: بازارگرمی مدارس برای روپوش دانش آموزان متاسفانه وجود دارد. اینکه پوشاک و لباس مدارس مورد سوءاستفاده بازار و الگوی فشار بر خانواده‌ها قرار گرفته مورد پسند نیست. در نحوه عملکرد به خوبی عمل نشده است.

وی ادامه داد: با فشار یا هجمه‌ای که به اولیا وارد می‌شود یا سمت و سویی نسبت به تهیه لباس از فروشگاه خاص با قیمت خاص در این شرایط اقتصادی امروز موافق نیستم.

وی دستورالعمل بخشنامه را شفاف دانست و گفت: نحوه عملکرد ایده آل است. می‌توان از طریق سامانه‌هایی مانند شاد، بخشنامه با تمام زیرساخت‌ها را در معرض دید قرار داد تا بسیاری از بحث‌ها حل شود.

رئوف خاطرنشان کرد: با این مدل عملکرد به برخی خانواده‌ها و دانش آموزان نباید برچسب زده شود؛ لذا برای اولیای ورودی باید به سرعت جلسه تشکیل شود تا از ابتدا این بحران را پشت سر گذاشت.

برچسب ها: مدارس
bato-adv
bato-adv
bato-adv