bato-adv
bato-adv

خودمان هم نمی‌دانیم با عربستان چند چندیم!

خودمان هم نمی‌دانیم با عربستان چند چندیم!
تیم‌های عربستانی در شرایطی با ایرانی‌ها همگروه شده‌اند که هنوز مشخص نیست به ایران سفر کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲

فرارو- قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا انجام و مشخص شد که سه غول فوتبال عربستان با تیم‌های ایرانی در همین مرحله نخست همگروه شده‌اند. النصر با کریستیانو رونالدو با پرسپولیس دیدار می‌کند، نیمار با الهلال به مصاف نساجی می‌رود و کریم بنزما و الاتحاد هم که قرار است مقابل سپاهان حاضر شوند.

به گزارش فرارو، درست از همان روزی که این قرعه‌کشی انجام شده درباره حضور ستاره‌های بزرگ دنیا در ایران صحبت‌های زیادی شده و البته در فضای مجازی طنز‌های اجتماعی هم در این مورد ساخته شده است. با وجود این، ولی این موضوع همچنان ابهام بزرگی دارد: آیا عربستانی‌ها اصلا به ایران سفر می‌کنند؟ مسئولان ایرانی در ماه‌های گذشته و در پی حسنه کردن روابط دیپلماتیک دو کشور جایی برای تردید باقی نگذاشته‌اند که عربستانی‌ها قطعا به ایران می‌آیند، ولی واقعیت این است تا زمانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا، AFC، چنین موضوعی را به صورت رسمی اعلام نکند چیزی مشخص نیست.

روابط عربستان با ایران از سال ۱۳۹۴ و در پی بالا رفتن عده‌ای از دیوار سفارت این کشور در تهران شکرآب شد و بعد از آن هیچ تیم و ورزشکار عربستانی به ایران سفر نکرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در این ماجرا حق را به تیم‌های عربستانی داد و بازی آن‌ها با نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را هم به کشور ثالث سپرد. در سال‌های اخیر اگرچه تعدادی از تیم‌های ایرانی به عربستان سفر کرده و با نمایندگان این کشور دیدار کرده‌اند، ولی عربستانی‌ها به ایران نیامدند. حالا دور جدید مذاکرات سیاسی ایران با عربستان این احتمال را به وجود آورده که عربستانی‌ها به ایران سفر می‌کنند. با این حال این موضوع فقط یک گمانه‌زنی است و هنوز رسمی نشده است. به گزارش فرارو، روز گذشته فدراسیون فوتبال هم در بیانیه‌ای به این مورد اشاره کرد و خبر داد که ممنوعیت موجود از سال ۲۰۱۶ همچنان پابرجاست هرچند که این بخش از اطلاعیه، ساعتی بعد از بیانیه فدارسیون فوتبال حذف شد!

به هر روی از آنجا که قرار است روز‌های پایانی شهریور جدال تیم‌های ایرانی و عربستانی برگزار شود، هنوز وضعیت تقابل با تیم‌های عربستانی در خاک ایران مشخص نیست و مسئولی هم به طور شفاف در این باره اظهارنظر نمی‌کند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین