سردار حمیدی با اشاره به کاهش میدان دید، خلوتی معابر و امکان تجربه سرعت غیر مجاز در ساعات خلوت نزدیک به صبح گفت: ۴ تا ۸ صبح نیز به علت خستگی رانندگانی که ساعتها رانندگی کرده اند آمادگی لازم برای وقوع حوادث را دارد. ۶ درصد تصادفات فوتی و جرحی در این ساعات رخ میدهد.
رییس پلیس راهور تهران گفت: رانندگان حتما هنگام توقف اضطراری و یا تصادفات غیرقابل حرکت در فاصله ۷۰ متری از علائم ایمنی و مثلث خطر استفاده کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حمیدی با اشاره به تصادفات در بزرگراهها گفت: یکی از اتفاقاتی که مخصوصا در معابر بزرگراهی که سرعتها نیز بالاست روی میدهد، توقف وسیله نقلیه به هر علتی مانند خرابی و تصادف است که بسیار خطرناک هستند و موجب اکثر تصادفات میشوند.
وی افزود: نکته اصلی و مهم برای راننده در اینگونه موارد، ایمن سازی وسیله نقلیه میباشد چرا که اگر لحظهای توقف نماید و ایمن سازی انجام نشود قطعا تصادفات شدیدی روی میدهد چرا که رانندگان دیگر در حال تردد در این مسیرها هستند و توجه کافی و لازم را به جلو نداشته باشند و باعث تصادف گردند.
رییس پلیس راهور تهران بیان کرد: رانندگان حتما پس از خرابی و یا توقفات اضطراری و یا تصادفات غیر قابل حرکت در فاصله ۷۰ متری از علایم ایمنی و مثلث خطر استفاده نمایند.
وی گفت: تصادفاتی که بعد از خرابیها و بعد از تصادفات روی میدهد بعلت این است که رانندگان درکی از خطر تصادفات ندارند و نمیدانند شاید دیگر رانندگان عبوری با آنها برخورد نمایند.
سردار حمیدی با اشاره به کاهش میدان دید، خلوتی معابر و امکان تجربه سرعت غیر مجاز در ساعات خلوت نزدیک به صبح گفت: ۴ تا ۸ صبح نیز به علت خستگی رانندگانی که ساعتها رانندگی کرده اند آمادگی لازم برای وقوع حوادث را دارد. ۶ درصد تصادفات فوتی و جرحی در این ساعات رخ میدهد.
رییس پلیس راهور تهران اظهار کرد: در شهر تهران و در ابتدای صبح وضعیت ترافیکی مناسبی داریم و به اواخر تابستان نزدیک میشویم که مسلما مسافرتها و رفت و آمدها بیشتر خواهد شد و بر ترافیک شهر تاثیرگذار خواهد بود.
سردار حمیدی گفت: فرهنگ رانندگان در نقاط کشور متفاوت است و این رفتارها به صورتهای مختلف بر ترافیک و ترددها تاثیرگذار هستند.
رییس پلیس راهور تهران افزود: دغدغه اصلی پلیس علاوه بر کنترل و روان سازی ترافیک، بیشتر به موضوع فرهنگ سازی در بین آحاد جامعه و مخصوصا کاربران ترافیکی باز میگردد.
سردار حمیدی با بیان اینکه بر فرهنگ ترافیک معمولا مولفههای بسیاری تاثیرگذار هست که از جمله میتوان به ارتقای فرهنگ اشاره داشت گفت: بُعد دیگر فرهنگ ترافیک به رفتارهای ترافیکی رانندگان در فرهنگهای مختلف و تاثیر رانندگی آنان بر ترافیک شهرها بخصوص بر ترافیک شهری مانند تهران میپردازد.