مدیرعامل قشم ایر، گفت: هیچ هواپیمایی از هواپیماهای قشم ایر فروخته نشده و بابت رد دیون از شرکت خارج نشده است و همچنین هواپیماهای زمینگیر این شرکت باقی هستند.
مدیرعامل قشم ایر درخصوص هواپیمای فروخته شده در دوران بابک زنجانی گفت: هیچ هواپیماییاز هواپیماهای قشم ایر فروخته نشده و بابت رد دیون از شرکت خارج نشده است.
به گزارش رکنا، رامین حمزهای، مدیرعامل قشم ایر در نشست خبری امروز با بیان اینکه با بیان اینکه توانستیم پروازهای داخلی و عرضه بلیت را افزایش دهیم، اظهار داشت: تقاضا برای پروازهای داخلی به شدت بالا است و با راهکارهایی توانستیم پروازهای داخلی را افزایش دهیم و در ۶ ماهه اول امسال عرضه در پروازهای داخلی ٢٠ درصد افزایش پیدا کرد و همچنین پروازهای خارجی هم در این مدت ١٠ درصد رشد داشتهاست.
وی با اشاره به عوامل افزایش عرضه بلیت و ظرفیت پروازها به ویژه پروازهای داخلی گفت: ضریب اشغال هواپیماها در پروازهای داخلی به صد در صد رسیده و دیگر هیچ صندلی خالی در پروازهای داخلی نداریم. از دیگر عوامل موثر در افزایش عرضه، اورهال کردن هواپیماهای زمینگیر و تعمیرات اساسی هواپیماها بوده است.
مدیرعامل قشمایر در سال ١۴٠٠ تعداد هواپیماهای فعال و سرخط این شرکت ٧ فروند بوده، اما در حال حاضر ٩ فروند هواپیما فعال بوده و به زودی به ١٠ فروند هواپیمای فعال میرسیم، ادامه داد: در حال حاضر ٩ فروند هواپیمای علمیاتی داریم که یک فروند هواپیمای ایرباس ٣٢٠ هم از طریق تعمیرات به ناوگان هوایی اضافه میشود. افزایش ظرفیت ناوگان از محل درآمدهای این شرکت بوده و هیچ قرض و وامی نگرفتیم.
حمزهای با تاکید بر اهمیت موضوع مجوز تی سی او شرکت قشم ایر اظهار داشت: تنها دو شرکت در ایران مجوز تی سی او (گواهینامه و مجوز پرواز اروپایی) را دارند و با این مجوز توانستیم پروازهای اروپایی ایرانایر در ایام حجم را انجام دهیم و این مجوز تی سی او باید حفظ شود و این مجوز اعتبار کشور است.
وی با بیان اینکه جریانی به دنبال مخدوش کردن مجوز پروازهای اروپایی این ایرلاین است، ادامه داد: اخیرا جریانی در خارج از کشور ایجاد شده که اجازه پرواز خارجی از قشمایر بگیرند به این بهانه که این شرکت دولتی است، اما امروز قشم ایر یک شرکت کاملا خصوصی است.
حمزهای با بیان اینکه مجوز پروازهای اروپایی این شرکت بسوزد منافع ملی تحت تاثیر قرار میگیرد، تاکید کرد: در حال حاضر تنها دو شرکت در ایران اجازه پرواز اروپایی را دارند و اگر این مجوز برای قشم ایر مخدوش شود این امتیاز را از دست میدهیم در حالی در دو سال گذشته توانستم با پروازهای میلان نمره تی سی او را ارتقا دهیم و در فرودگاه میلان پس از ۴۵ دقیقه چک و بررسی نتوانستند هیچ ایرادی از هواپیمای ٣٣ ساله ایرانی بگیرند و این هواپیما را تایید کردند و دولت اجازه ندهد تی سی او یک شرکت هواپیمایی ایرانی به خطر بیفتد.
مدیرعامل قشم ایر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این مدت از تعداد هواپیماهای خریداری شده توسط بابک زنجانی هواپیمایی فروختهشده و یا از شرکت بابت رد دیون خارج شده تاکید کرد: هیچ هواپیمایی از هواپیماهای قشم ایر فروخته نشده و بابت رد دیون از شرکت خارج نشده است و همچنین هواپیماهای زمینگیر این شرکت باقی هستند و تعمیرات در جریان است و هیچ هواپیمایی را با عنوان هواپیمای زمینگیر دور نینداختهایم.