سامسونگ در فصل سوم سال ۲۰۲۳ از نظر سهم در بازار جهانی موبایل در جایگاه نخست قرار داشته است. پس از این غول کره جنوبی، بهترتیب نام اپل، شیائومی، اوپو و ویوو دیده میشود. اما در این سهماهه ظاهراً بازار گوشیها نسبت به بازه مشابه پارسال ۸ درصد کوچکتر شده است.
براساس گزارش شرکت کانترپوینت ریسرچ، امسال برای همه شرکتهای تولیدکننده موبایل سال سختی بوده است. در فصل سوم ۲۰۲۳، سامسونگ با در اختیار داشتن ۲۰ درصد از سهم بازار جهانی در صدر پرفروشترین برند موبایل دنیا قرار داشته، بااینحال نسبت به فصل سوم ۲۰۲۲ با ۱ درصد کاهش سهم روبهرو شده است.
در جایگاه دوم نام اپل دیده میشود که دوباره با افت سهم ۱ درصدی، در سهماهه سوم سال ۱۶ درصد از سهم بازار را در دست داشته است. البته این شرایط میتواند متأثر از انتظار کاربران برای رونمایی از سری آیفون ۱۵ بوده باشد؛ بنابراین باید جایگاه این شرکت در فصل چهارم ۲۰۲۳ را ببینیم.
شیائومی با سهم ۱۲ درصدی در جایگاه سوم دیده میشود. این شرکت نیز نسبت به بازه مشابه پارسال ۱ درصد از سهم بازار خود را از دست داده است. در دو رده بعدی نام اوپو (مشتمل بر وانپلاس) و ویوو را میبینیم که بهترتیب ۱۰ و ۸ درصد از سهم بازار را در اختیار داشتهاند و هر دو با افت ۱ درصدی سهمشان مواجه شدهاند.
مجموع سایر برندها نیز ۳۴ درصد از سهم بازار را تشکیل دادهاند که سهم آنها نسبت به پارسال ۳ درصد افزایش یافته است.
تحلیلگران انتظار دارند که فروش گوشیها در فصل چهارم ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ بهتر شود. این پیشبینی میتواند وابسته به موفقیت عرضه سری آیفون ۱۵ و سری گلکسی S ۲۴ باشد. اما هنوز برای نتیجهگیری دراینباره زود است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه عملکرد فروش محصولات این دو شرکت در بازارهای جهانی چه خواهد بود.
منبع:دیجیاتو