رنو کاردیان براساس پلتفرم ماژولار CMF توسعه پیدا کرده است. نیروی این کراساوور جدید توسط موتور ۱ لیتری سهسیلندر توربو تأمین میشود. این موتور علیرغم حجم کم خود، توانایی تولید ۱۲۵ اسببخار قدرت و ۲۲۵ نیوتنمتر گشتاور را دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه خودکار به چرخهای محور جلو ارسال میشود.
نیروی این کراساوور جدید توسط موتور ۱ لیتری سهسیلندر توربو تأمین میشود.
به گزارش دیجیاتو، رنو از یک مدل جدید برای بازار کشورهای درحالتوسعه رونمایی کرد. این خودرو کاردیان نام دارد و در دسته کراساوورهای کوچک شهری قرار میگیرد. کاردیان درحقیقت جایگزین ساندرو استپوی محسوب میشود و از قیمت بسیار رقابتی برخوردار است. این خودرو با یک موتور کمحجم سهسیلندر و گیربکس ششسرعته دوکلاچه وارد بازار خواهد شد.
رنو کاردیان طولی برابر با ۴۱۱۹ میلیمتر و عرضی برابر با ۲۰۲۵ میلیمتر دارد. ارتفاع این خودرو ۱۵۹۵ میلیمتر و فاصله محوری آن برابر با ۲۶۰۴ میلیمتر است. فاصله کف اتاق این کراساوور از سطح زمین به ۲۰۹ میلیمتر میرسد. برای مقایسه باید گفت ساندرو استپوی حاضر در بازار ایران ۴۰۲۳ میلیمتر طول، ۱۷۵۳ میلیمتر عرض و ۱۵۴۹ میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله محوری و فاصله کف تا زمین این خودرو نیز بهترتیب برابر با ۲۵۸۸ و ۱۷۵ میلیمتر است.
با وجود ماهیت اقتصادی، محصول جدید رنو برای کشورهای درحالتوسعه طراحی مدرن و جذابی دارد. در نمای روبهرو با چهرهای جسورانه و تهاجمی روهبرو هستیم و کاردیان فراتر از یک خودروی ارزانقیمت بهنظر میرسد. چراغهای اصلی حاضر در این بخش ساختاری دوتکه دارند. در حد فاصل چراغها و روی جلوپنجره عریض، لوگوی بزرگ رنو جلبتوجه میکند. سپر جلوی کاردیان متشکل از اشکال هندسی مختلف است و در قسمت میانی ورودی هوای حجیمی دارد.
رنو کاردیان در نمای جانبی هم طراحی قابلقبولی دارد. اکثر سطوح و پنلهای موجود در این نما صاف و مسطح هستند و بهغیراز چند خط کوتاه و ملایم، خبری از زوایای تیز یا حجمپردازیهای اغراقآمیز نیست. در این نما طراحان رنو سعی کردهاند با استفاده از رنگ مشکی برای ستونها و نصب قطعات محافظ پلاستیکی برای رکاب و لبه گلگیرها، پیکره کاردیان را از آن حالت یکنواختی خارج کنند. این کراساوور کوچک در تریمهای بالارده با رینگهای ۱۷ اینچی به دست مشتریان میرسد.
چراغهای C شکل شاخصترین ویژگی رنو کاردیان در نمای عقب است. این چراغها یادآور دیگر محصولات کمپانی ازجمله کایگر هستند. سپر عقب کاردیان برجسته طراحی شده است و خطوط متعددی روی آن بهچشم میخورد. روی سپر خبری از خروجی اگزوز نیست و ظاهراً طراحان این قطعه را در پشت سپر مخفی کردهاند.
کابین رنو کاردیان را میتوان مدرن و بهروز توصیف کرد. داشبورد این خودرو ساختار زیبایی دارد و در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر ۸ اینچی ایستاده لمسی است. فرمان کاردیان سهشاخه طراحی شده و المانهای سنتی رنو را روی خود دارد. در تریمهای بالارده، تزئینات چوبی، پیانویی و طرح فلز هستند و در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی اطلاعات موردنیاز راننده را ارائه میکند.
از دیگر ویژگیها و امکانات جالب رنو کاردیان باید به مواردی مثل شیفتر دنده الکترونیکی زیبا و خوشفرم، ترمز پارک برقی، شارژر بدون سیم، شش کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور و کروز کنترل تطبیقپذیر اشاره کنیم.
رنو کاردیان براساس پلتفرم ماژولار CMF توسعه پیدا کرده است. نیروی این کراساوور جدید توسط موتور ۱ لیتری سهسیلندر توربو تأمین میشود. این موتور علیرغم حجم کم خود، توانایی تولید ۱۲۵ اسببخار قدرت و ۲۲۵ نیوتنمتر گشتاور را دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه خودکار به چرخهای محور جلو ارسال میشود.
رنو کاردیان بهعنوان بخشی از استراتژی جهانی رنو تا سال ۲۰۲۷ توسعه پیدا کرده است و در برزیل تولید خواهد شد. این خودرو ابتدا در بازار آمریکای جنوبی و سپس در آفریقا و آسیا به فروش خواهد رسید. در رابطه با قیمت فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، ولی میتوان حدس زد که این خودرو با برچسبی رقابتی وارد میدان خواهد شد. کاردیان با توجه به مشخصات فنی، امکانات و قیمت پایین احتمالی، گزینهای جذاب برای کشورهای درحال توسعه است. این خودرو در صورت ورود به کشور، پتانسیل بالایی در جلب نظر مثبت مشتریان ایرانی دارد؛ البته به شرط آنکه قیمت نجومی پیدا نکند!