فراری ۴۵۸ ایتالیا، لقب تنها فراری غیر کلاسیک پلاک ملی ایران را یدک میکشد. این خودرو طی گذراندن مراحل قانونی و دریافت مجوز خاص، در سال ۲۰۱۲ وارد کشور شد. ۴۵۸ ایتالیا جانشین فراری F ۴۳۰ شد و راه آن را با قدرت ادامه داد.
از زمانی که قانون ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی تصویب شد، هر خودرویی که با این مشخصات در بازار ایران حضور داشت، حکم طلا را پیدا کرد!
به گزارش خبرآنلاین، همانطور که گفته شد، خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی در بازار ایران، همیشه یک جباب قیمتی ویژه داشتند و تا زمانی که خودروهای جدیدتر با حجم موتوری بیشتر وارد بازار نشوند، این قیمتهای غیرمنطقی همچنان پایدار است.
جدای از آن دنیای فناوری مدام در حال پیشرفت است و با به کار بردن توربوها و فناوریهای جدید هیبریدی و پلاگین هیبریدی، حجم موتور خودروها کمتر و قدرت آنها بیشتر میشود. برای مثال مرسدس بنز در جدیدترین خودروهای خود با کد E پرفورمنس، با همکاری یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر و همچنین یک موتور برقی، نزدیک به ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. تولید و توسعه خودروهای برقی در جهان نیز هر روز شتاب بیشتری میگیرد.
به همین بهانه با ما همراه باشید تا با خودروهای مهمی که حجم بالای ۲.۵ لیتر در بازار ایران دارند، آشنا شویم.
فراری ۴۵۸ ایتالیا، لقب تنها فراری غیر کلاسیک پلاک ملی ایران را یدک میکشد. این خودرو طی گذراندن مراحل قانونی و دریافت مجوز خاص، در سال ۲۰۱۲ وارد کشور شد. ۴۵۸ ایتالیا جانشین فراری F ۴۳۰ شد و راه آن را با قدرت ادامه داد.
قلب تپنده این خودرو، یک پیشرانه ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر است. خروجی این پیشرانه قدرتمند، ۵۶۲ اسببخار قدرت و ۵۴۰ نیوتونمتر گشتاور است. این موتور در زمان خود، جزو قویترین پیشرانههای جهان بود.
قیمت جهانی فراری ۴۵۸ ایتالیا در حال حاضر با توجه به متفاوت بودن کارکردها، در بازههای مختلفی از ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار دلار قرار دارد. اما با توجه به اینکه این خودرو در ایران بسیار خاص محسوب میشود، نمیتوان قیمت دقیقی برای آن مشخص کرد!
قیمت روز خودرو خارجی و داخلی را در صفحه قیمت خودرو فرارو مشاهده کنید