روبیکا به عنوان یک سوپراپلیکیشن که دارای شبکه اجتماعی روبینو و پیامرسان است، از امکان تیک آبی بهرهمند است و به کاربران کمک میکند تا با خیال راحتتری به گشتوگذار در این فضا بپردازند. روبیکا همچنین نشان ویژهای را تحت عنوان «نشان فروشگاهی» برای فروشگاههایی که در این پلتفرم حضور دارند در نظر گرفته است.
یکی از سرگرمیهای کاربران در شبکههای اجتماعی، دنبال کردن صفحات سلبریتیها و برندهای مشهور است. در حال حاضر با زیاد شدن فنپیجها و حسابهای تقلبی، پیدا کردن حساب کاربری اصلی یک سلبریتی یا برند، تبدیل به کار دشواری شده است. در خیلی مواقع، ممکن است کاربران به اشتباه یک حساب تقلبی را به جای صفحه اصلی دنبال کنند. تیک آبی امکانی است که شبکههای اجتماعی برای از بین بردن این اشتباه و جلوگیری از سواستفاده در نظر گرفتهاند.
تیک آبی نشانهای است که در کنار نام افراد معروف قرار میگیرد و تشخیص صفحات اصلی این افراد از صفحات جعلی را که دیگران ساختهاند، برای کاربران آسانتر میکند. تیک آبی در کنار نام هر فرد به این معناست که هویت این فرد تایید شده است و این حساب کاربری متعلق به همان فردی است که صفحه معرفی میکند. تیک آبی تنها متعلق به افراد معروف نیست و برندهای مطرح و موسسات عمومی نیز میتوانند تیک آبی دریافت کنند.
روبیکا نیز به عنوان یک سوپراپلیکیشن که دارای شبکه اجتماعی روبینو و پیامرسان است، از امکان تیک آبی بهرهمند است و به کاربران کمک میکند تا با خیال راحتتری به گشتوگذار در این فضا بپردازند. روبیکا همچنین نشان ویژهای را تحت عنوان «نشان فروشگاهی» برای فروشگاههایی که در این پلتفرم حضور دارند در نظر گرفته است که در مقالهای در آینده به بررسی آن میپردازیم.
همانطور که گفته شد داشتن تیک آبی به معنای تایید هویت یک حساب کاربری است. اگر صفحه شما تیک آبی داشته باشد، کاربران راحتتر به شما اعتماد میکنند و به کمک آن میتوانید فالوورهای بیشتری داشته باشید.
برای گرفتن تیک آبی در روبیکا لازم است که حساب کاربری متعلق به شخص حقیقی، برند، کسبوکار یا سازمان شناختهشدهای باشد که با جستوجوی نام آن در اینترنت، مطالب قابل توجهی به دست آید. چنانچه صفحه شما چنین شرایطی را دارد، شما میتوانید با ارسال یک ایمیل به نشانی bluebadge@rubika.ir درخواست خود را به روبیکا اعلام کنید.
اشخاص حقوقی شامل برندها، کسبوکارها و سازمانها میتوانند از طریق ایمیل سازمانی خود این درخواست را ارسال نمایند. همچنین بهتر است برای افزایش سرعت رسیدگی، این درخواست را در قالب یک نامه رسمی، در سربرگ نوشته و تصویر آن را ارسال کنند.
کاربران حقیقی نیز باید درخواست خود را همراه با تصویر کارت ملی به ایمیل مذکور ارسال کنند. پس از ارسال ایمیل، کارشناسان روبیکا حداکثر طی دو ماه، پاسخ خود را اعلام میکنند و مشخص خواهد شد که آیا حساب کاربری درخواستدهنده، مشمول دریافت تیک آبی خواهد شد یا خیر.
در صورت تأیید درخواست، کارشناسان روبیکا از طریق ایمیل، مدارک تکمیلی را درخواست خواهند کرد و درخواستدهنده باید جهت تکمیل فرآیند، مدارک مربوطه را ارسال کند.
۱- در صورتی که یک حساب کاربری در گذشته، به دلیل عدم رعایت قوانین، مسدود شده باشد امکان دریافت تیک آبی را نخواهد داشت.
۲- چنانچه در فرایند اعطای تیک آبی، اطلاعات نادرست یا گمراهکننده توسط صاحب حساب کاربری ارائه شود، فرایند اعطا متوقف خواهد شد و حق برخورد با حساب کاربری متخلف نیز برای روبیکا محفوظ است.
۳- در هنگام بررسی حساب کاربری برای اعطای تیک آبی، از آخرین فعالیت کاربر نباید بیش از دو هفته گذشته باشد.
۴- در صورت رد درخواست تیک آبی از سوی روبیکا، امکان اعتراض به آن و تکمیل و ارسال مدارک و مستندات بیشتر برای کاربر وجود دارد.
۵- پس از تأیید درخواست و اختصاص تیک آبی، کاربر امکان انتقال آن به حسابهای دیگر خود را ندارد. همچنین بعد از تأیید حساب کاربری، در صورتی که کاربر بخواهد تغییراتی را در اطلاعات حساب کاربری خود ایجاد نماید، باید مراحل دریافت تیک آبی را مجدداً طی کند.
۶- تیک آبی دائمی نیست و روبیکا هر زمانی میتواند آن را غیرفعال کند.