bato-adv
bato-adv

(عکس) موبایل‌ساز معروف «خودرو ساز» شد

(عکس) موبایل‌ساز معروف «خودرو ساز» شد

یکی از جنبه‌های جذاب SU ۷، سیستم داخل خودروی آن است که توسط HyperOS شیائومی اجرا می‌شود. HyperOS یک سیستم عامل داخلی توسعه یافته است که برای تامین انرژی گوشی‌های هوشمند و خودرو‌ها طراحی شده است. این حرکت نشان دهنده استراتژی شیائومی برای ادغام تخصص خود در فناوری هوشمند با سرمایه گذاری در صنعت خودرو است.

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲

اولین خودروی الکتریکی شیائومی، به نام شیائومی SU ۷، سر و صدای زیادی به پا کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، شیائومی که در صنایع ارتباطی مانند گوشی و لوازم خانگی و حوزه‌های دیگر در حال توسعه است، اکنون به نظر می‌رسد که در حال جهش به بخش خودرو است. تصاویر مخفی که اخیر از داخل کابین اولین خودروی الکتریکی شیائومی منتشر شده، هیجان علاقه‌مندان به دنیای خودرو را افزایش داده است. شیائومی SU ۷ که برای تولید انبوه در دسامبر ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است، با طراحی زیبا و فناوری پیشرفته خود توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

عکس‌هایی که اخیراً فاش شده‌اند، نما‌هایی وسوسه‌انگیز از فضای داخلی این خودرو ارائه می‌دهند. این عکس‌ها یک صفحه کنترل مرکزی فوق العاده و یک فرمان سه‌پره با طراحی متمایز با کفی صاف را که مجهز به ۲ دستگیره کاربردی است، به نمایش می‌گذارد. این ترکیب استایل و عملکرد، بر تعهد شیائومی به ادغام فناوری هوشمند در طراحی خودرو تاکید می‌کند.

موبایل‌ساز معروف خودورساز شد

SU ۷، یک سدان برقی ۴ در و پنج نفره به طول ۴۹۹۷ میلی‌متر، عرض ۱۹۶۳ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۵۵ میلی‌متر است. فاصله بین ۲ محور هم ۳هزار میلی‌متر است.

این خودرو دارای ۲ نوع چرخ ۱۹ و ۲۰ اینچی با تایر‌های ۲۴۵/۴۵ R ۱۹ و ۲۴۵/۴۰ R ۲۰ است. این خودرو در ۲ نسخه عرضه می‌شود؛ یکی با LiDAR که در پشت شیشه جلو نصب شده و دیگری بدون آن. LiDAR یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب‌شده، فاصله را اندازه می‌گیرد.

موبایل‌ساز معروف خودورساز شد

گزینه‌های باتری هم به همان اندازه چشمگیر هستند؛ یک باتری LFP از BYD برای تریم مقرون به صرفه‌تر و یک NMC سه‌تایی از CATL برای مدل بالاتر. وزن آن بین ۱۹۸۰ کیلوگرم برای تریم پایین و ۲۲۰۵ کیلوگرم برای تریم بالا متغیر است و حداکثر سرعت به ترتیب ۲۱۰ کیلومتر در ساعت و ۲۶۵ کیلومتر در ساعت است.

یکی دیگر از جنبه‌های جذاب SU ۷، سیستم داخل خودروی آن است که توسط HyperOS شیائومی اجرا می‌شود. HyperOS یک سیستم عامل داخلی توسعه یافته است که برای تامین انرژی گوشی‌های هوشمند و خودرو‌ها طراحی شده است. این حرکت نشان دهنده استراتژی شیائومی برای ادغام تخصص خود در فناوری هوشمند با سرمایه گذاری در صنعت خودرو است.

فراتر از مشخصات فنی، SU ۷ دارای برخی عملکرد‌های نوآورانه است، مانند دوربین روی ستون B، سیستم باز کردن قفل تشخیص چهره، و عملکرد ETC که امکان پرداخت خودکار عوارض در جاده‌های دارای عوارضی را فراهم می‌کند.

یک منبع معتبر نام ۳ مدل SU ۷، SU ۷ Pro و SU ۷ Max را فاش کرده که برخی از آن‌ها دارای بال عقب فعال هستند و به تعادل بین کشش کم و پیچیدن خوب کمک می‌کند.

SU ۷ قرار است در کارخانه «بیک آفرود ویکل کو» پکن تولید شود. این همان کارخانه‌ای است که خودرو‌های مرسدس بنز را تحت لیسانس شرکت مشارکتی پکن-بنز تولید می‌کند. بیک، یک بازیگر مهم در صنعت خودروسازی و مالک ۱۰ درصد از سهام مرسدس بنز است که نشان دهنده سطح تخصص و کیفیتی است که می‌توان از تولید SU ۷ انتظار داشت.

ورود شیائومی به بازار خودرو‌های برقی در مارس ۲۰۲۱ با تعهد سرمایه گذاری حدود ۱.۳۰ میلیارد یورو در این پروژه اعلام شد. این شرکت دامنه XiaomiEV.com را در آگوست ۲۰۲۳ به منظور آماده‌سازی برای راه‌اندازی سرمایه گذاری جدید خود ثبت کرد.

در حالی که منتظر عرضه رسمی‌شیائومی SU ۷ هستیم، مشخصات، ویژگی‌های نوآورانه و ادغام فناوری هوشمند، آن را در بازار رقابتی خودرو‌های برقی متمایز می‌کند.

قیمت روز خودرو خارجی و داخلی را در صفحه قیمت خودرو فرارو مشاهده کنید

برچسب ها: شیائومی خودرو
bato-adv
bato-adv
bato-adv