زمانی که فردیناند پورشه طرح اولیه آن را ارائه داد و پس از فوت وی نیز فرزندش کار را جدیتر ادامه داد تا ۳۵۶ به نوعی تبدیل به برگ برنده و عامل شهرت پورشه در خودروهای اسپرت باشد.
زمانی که فردیناند پورشه طرح اولیه آن را ارائه داد و پس از فوت وی نیز فرزندش کار را جدیتر ادامه داد تا ۳۵۶ به نوعی تبدیل به برگ برنده و عامل شهرت پورشه در خودروهای اسپرت باشد.
به گزارش عصر ایران، پورشه ۳۵۶ یکی از مهمترین محصولات این برند آلمانی است که سابقه آن به ۱۹۴۸ میلادی باز میگردد یعنی زمانی که فردیناند پورشه طرح اولیه آن را ارائه داد و پس از فوت وی نیز فرزندش کار را جدیتر ادامه داد تا ۳۵۶ به نوعی تبدیل به برگ برنده و عامل شهرت پورشه در خودروهای اسپرت باشد.
در سال ۱۹۵۲ نسخه کابریولت پورشه ۳۵۶ معرفی شد. خوب داستان را به طور سریع جلو میزنیم تا به مدلی از سال ۱۹۹۴ (جانشین شایسته خانواده ۳۵۶ یعنی ۹۱۱ که از سال ۱۹۶۳ معرفی شده بود) برسیم. در این زمان علاقهمندان برند پورشه و نمونههای سقف باز آن با ارائه محدود ۹۳۶ اسپیدستر براساس پلتفرم ۹۶۴ کررا ۲ غافلگیر شدند، زیرا مدلی بود که فقط ۱۵ دستگاه از آن تولید شد.
پورشه ۳۵۶ سی کوپه
آنچه بهانه و علت اصلی پرداختن به این داستان آلمانی بود، معرفی یک دستگاه از این ۱۵ خودرو برای حضور در برنامه حراج است.
پورشهای که برای حراج میرود به رنگ آبی دریایی با تریم داخلی چرم مشکی و آبی به شکل سفارشی تزئین شده است. این جواهر پورشه میزبان تیونینگ و قطعات افترمارکت ویتریو استروسک است. به همین دلیل کیت بدنه وایت بادی روی پورشه نصب شده است. این پروژه توسط تیونر مگا اسپیدستر نام گرفته است.
در بخش پیشرانه از تپنده ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر باکسر استفاده شده که با جعبه دنده ۵ سرعته دستی هماهنگ شده است. سیستم تعلیق توسط تیونر بروزرسانی شده و رینگهای آلومینیومی برند محبوب OZ نیز در اندازه ۱۷ اینچی نصب شده اند.
صندلیهای اسپرت جذاب از برند ریکارو و سیستم صوتی استریو سونی با بلوتوث از جزئیات جذاب کابین هستند. کیلومتر شمار پورشه عدد ۹۵۰۶ کیلومتر را نشان میدهد.
هر چند رقم پایه هنوز مشخص نشده، اما کارشناسان پیش بینی میکنند این پورشه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار دلار معامله شود.