کراون اسپرت پلاگین هیبریدی با قیمت ۵۳ هزار دلار، به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی مجهز است و میتواند تا ۹۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند.
تویوتا مدل کراون خود را به یک خانواده تبدیل کرده و تاکنون چهار نسخهٔ مختلف از آن شامل کراون کراساوور، کراون سدان، کراون اسپرت و کراون سیگنیا را معرفی کرده است. حال سازندهٔ ژاپنی برای مدل کراون اسپرت که فعلاً فقط در بازار ژاپن عرضه میشود، یک قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی را ارائه کرده است. کراون اسپرت کراساوور کامپکتی است که شبیه فراری پوروسانگوئه ژاپنی به نظر میرسد خصوصاً با رنگ اسپرت، ولی متأسفانه زیر کاپوت آن خبری از پیشرانهٔ V۱۲ نیست.
به گزارش پدال، بااینحال، نسخهٔ پلاگینهیبریدی این خودرو حداقل طبق استانداردهای تویوتا شاسیبلند قدرتمندی است. این نسخه از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً ۳۰۲ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. برای نسخهٔ پلاگینهیبریدی همچنین تویوتا ترمزهای جلوی قویتری را هم تدارک دیده است که با دیسکهای ۲۰ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه قرمزرنگ، قدرت توقف را افزایش میدهد. علاوه بر این، کراون اسپرت پلاگینهیبریدی به پدالهای تعویض دنده هم مجهز شده و با تقویت کف خودرو، استحکام بیشتری نسبت به نسخهٔ معمولی پیدا کرده است.
نسخهٔ پلاگینهیبریدی کراساوور تویوتا طبیعتاً مصرف سوخت کمتری هم دارد. زیر کف این خودرو یک پکیج باطری لیتیوم یونی نصب شده است که امکان پیمودن ۹۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند. ظرف ۳۸ دقیقه نیز این باطری تا ۸۰ درصد شارژ خواهد شد. باک سوخت خودرو ۵۵ لیتر ظرفیت دارد و برد کلی آن به ۱۲۰۰ کیلومتر میرسد. کراون اسپرت پلاگینهیبریدی روی رینگهای بزرگ ۲۱ اینچی مشکی با لاستیکهای پهنتر قرار گرفته و از سیستم تعلیق تطبیقی با کمکفنرهای اصلاحشده بهره میبرد. به گفتهٔ تویوتا، این ماشین سواری بسیار پایداری را ارائه میکند.
یکی دیگر از ویژگیهای این شاسیبلند جدید قابلیت شارژ دوطرفه است که میتواند برق ۱۰۰ ولت برای تأمین انرژی دستگاههای مختلف را تأمین کند. قیمت کراون اسپرت پلاگینهیبریدی از ۷.۶۵ میلیون ین معادل ۵۳ هزار دلار آغاز میشود و تویوتا امیدوار است بتواند ماهانه حدود ۳۰۰ دستگاه از آن را بفروشد.