عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) برای برخی از مسیرهای طولانی و هواپیماهای پهن پیکر در جهت کاهش استهلاک انها است.
اقبال شاکری در رابطه با احتمال انتقال برخی از پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) گفت: این امر موضوع جدیدی نبوده و در سالهای گذشته نیز در شورای شهر تهران مطرح شده و در رابطه با پروازهای طولانی با هواپیماهای پهن پیکر است.
به گزارش خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هواپیماهای پهن پیکر علاوه بر پروازهای داخلی، پروازهای خارجی هم دارند و به گفته بسیاری از متخصصان صنعت هوایی، اگر هواپیماها برای پروازهای خارجی از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بینالمللی حضرت امام (ره) بروند، این جابهجایی یک سیکل پروازی محاسبه شده که در عمر هواپیما بسیار موثر بوده و آن را کاهش میدهد که البته استدلال درستی است.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس در رابطه با صحبتهای رئیس سازمان هواپیمایی کشور در خصوص اینکه "صاحب کارخانه هواپیماسازی شدیم"، خاطرنشان کرد: خوشبتخانه در حوزههای مختلف فناوری و فناوری به سطوح بسیار خوبی رسیدیم و در برخی صنایع مانند پزشکی، دفاعی، ساخت توربین و ژنراتور، کشتیسازی، واگنسازی و... موفقتهای بسیاری کسب کردیم؛ لذا در این حوزه هم در صورت حمایت میتوانیم موثر باشیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: شرکتهای دانش بینان در سطوح خدمات بسیار عالی فعالیت میکنند، در سطوح متوسط صنعتی نیز ورود قابل قبولی داشتند و باید آنها را کمک و هدایت کنیم تا برای ورود به صنایع بزرگ نیز جسارت و شجاعت داشته باشند.
وی تاکید کرد: برای توسعه صنعت هواپیماسازی باید مقیاس اقتصادی آن را هم در نظر بگیریم تا صرفه اقتصادی داشته باشد و قبل از تولید، سفارشهای مربوطه را از بخشهای مختلف داخلی دریافت و بستر توسعه آن را نیز فراهم کنیم. ساخت