bato-adv
bato-adv

هواپیمای باری غول‌پیکر که نیاز به خلبان ندارد

هواپیمای باری غول‌پیکر که نیاز به خلبان ندارد

یک شرکت نوپای آمریکایی بنام ناتیلوس، در حال توسعهٔ هواپیمای باری بسیار بزرگی با طراحی بال ترکیبی است که ۵۰ درصد ظرفیت بار بیشتری خواهد داشت.

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۹ دی ۱۴۰۲

تاکنون مطالعات زیادی برای ساخت هواپیما‌های تجاری بال ترکیبی انجام شده، اما هنوز هیچ‌کدام از آن‌ها به نتیجه نرسیده‌اند. بااین‌حال، شرکت نوپایی بنام ناتیلوس قصد دارد شانس خود را در این زمینه امتحان کند. این شرکت به دنبال توسعهٔ هواپیمای بال ترکیبی عظیمی است که می‌تواند هواپیما‌های باری را متحول کند. همچنین هواپیمای ناتیلوس می‌تواند به‌طور کاملاً خودکار و بدون نیاز به خلبان پرواز کند، اما تا زمانی که اجازهٔ این نوع پرواز داده نشود، هواپیما از راه دور کنترل خواهد شد. خلبانان زمینی می‌توانند این هواپیمای عظیم‌الجثه را از راه دور کنترل کنند.

به گزارش پدال، هواپیمای ناتیلوس، اما یک رؤیا نیست و پروتوتایپ اندازه واقعی آن اوایل امسال به آسمان رفته است. این استارتاپ که در سن دیگو واقع است، مدعی است هواپیمای بال ترکیبی آن ۶۰ درصد ظرفیت بار بیشتری نسبت به هواپیما‌های باری کنونی خواهد داشت درحالی‌که ۵۰ درصد هم دی‌اکسید کربن کمتری تولید می‌کند. به لطف طراحی بال ترکیبی و بدنهٔ لوزی شکل این هواپیما، محموله‌ها که معمولاً در جعبه‌های مستطیلی بسته‌بندی می‌شوند راحت‌تر در داخل هواپیما جای می‌گیرند و امکان پرواز کارآمدتری را برای هواپیما فراهم می‌کنند.

به گفتهٔ مدیرعامل شرکت ناتیلوس، جابجایی بار‌ها از طریق دریا ۱۳ برابر ارزان‌تر از حمل‌ونقل هوایی است، اما ۵۰ برابر زمان بیشتری می‌برد. این شرکت قصد دارد با توسعهٔ هواپیمای نوآورانهٔ خود که هزینه‌ها را ۶۰ درصد کاهش می‌دهد، صنعت حمل‌ونقل هوایی را متحول کند. این هواپیما در داخل ۵۰ درصد حجم بیشتری دارد و بنابراین، میزان باری که در هر پرواز جابجا می‌شود را دو برابر می‌کند. همچنین این هواپیمای انقلابی می‌تواند ظرف ۳۰ ساعت از اقیانوس آرام عبور کند که بسیار کمتر از هواپیما‌های مسافربری کنونی است.

هواپیمای باری غول‌پیکر که نیاز به خلبان ندارد

ازآنجایی‌که هواپیمای ناتیلوس نیازی به خلبان ندارد، کابین آن فاقد فشار هوا و کنترل ارابه‌های فرود است. این هواپیمای خودکار ۲۵ میلیون دلاری از طریق دریا به بنادر هدایت شده و کالا‌های ارزشمندتری نسبت به کشتی‌ها مثل مواد غذایی فاسدشدنی، وسایل نقلیه و دارو را حمل خواهد کرد. هواپیمای ناتیلوس، اما تنها هواپیمای نوآورانه‌ای نیست که قصد دارد طی سال‌های آینده راهی آسمان شود، زیرا ما به‌تازگی طرح هواپیمای مافوق صوت اورچر را هم دیده‌ایم که اولین پرواز خود را در سال ۲۰۲۷ انجام خواهد داد و حداکثر سرعت آن ۲۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

برچسب ها: هواپیما خلبان
bato-adv
bato-adv
bato-adv