اپل، سال گذشته با پرداخت ۳۵ میلیون دلار برای حلوفصل یک پروندهی قضایی در ایالات متحده مبنیبر اینکه که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، بهدلیل وجود قطعهای معیوب، مستعد مشکلات صوتی هستند موافقت کرد
اپل پس از چند سال به کاربران آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به دلیل یکی از مشکلات گوشی غرامت میدهد.
به گزارش زومیت، اپل سال گذشته با پرداخت ۳۵ میلیون دلار برای حلوفصل یک پروندهی قضایی در ایالات متحده مبنیبر اینکه که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، بهدلیل وجود قطعهای معیوب، مستعد مشکلات صوتی هستند موافقت کرد و اکنون از طریق ایمیل شروع به اطلاعرسانی به مشتریان واجد شرایط کرده است.
کاربران ساکن آمریکا که از تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۶ تا ۳ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۶ شهریور ۱۳۹۵ تا ۱۳ دی ۱۴۰۱)، آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس خریده و مشکلات صوتی را به اپل گزارش دادهاند یا به اپل برای تعمیر یا تعویض آیفون هزینهای پرداخت کردهاند، واجد شرایط دریافت غرامت هستند.
براساس جزئیات پرونده، مهلت انتخاب روش پرداخت غرامت تا ۳ ژوئن ۱۴۰۲ (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) اعلام شده است. مطابق توافق صورت گرفته که نیازمند تأیید دادگاه کالیفرنیا است، کاربران آسیبدیده که به اپل پول پرداخت کردهاند میتوانند تا ۳۴۹ دلار غرامت از این شرکت دریافت کنند.
اولین گزارشها از مشکلات میکروفون آیفون ۷ درسال ۲۰۱۸ منتشر شد و اپل به این موضوع اذعان کرد. سازندهی لپ تاپ مک بوک و اپل واچ در آن زمان گفت: «برخی از مشتریان ممکن است گزارش دهند که پس از بهروزرسانی به iOS ۱۱.۳، میکروفون آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاسشان کار نمیکند و گزینهی بلندگو هنگام برقراری یا دریافت تماس غیرفعال میشود.»
نقص یاد شده به صورت غیررسمی با نام Loop Disease در اینترنت شناخته شد، اما اپل هیچ اقدامی برای برطرف کردن مشکل انجام نداد و راهکاری ارائه نکرد.
اپل تنها اعلام کرد که مشتریان میتوانند گوشی آیفون خود را تحت گارانتی و بدون پرداخت هزینه تعمیر کنند، اما مدتی بعد این رویه نیز تغییر کرد و مشتریان مجبور به پرداخت ۳۰۰ دلار به اپل برای حل مشکل شدند.