در بخش پیشرانه الساندرو ولتا جذاب از پیشرانه هیبریدی جدید لکسس آر اکس ۴۰۰ اچ استفاده شد که این تپنده ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر برابر با ۴۰۸ اسب بخار خروجی داشت.
الساندرو ولتا یک محصول مفهومی از تویوتا بود که با نام ولتا مشهور شد. اولین بار طی نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۰۴ به نمایش گذاشته شد و یک رویداد متفاوت در زمینه طراحی برای تویوتا محسوب میشد که اساسا با رویکرد این ژاپنی تفاوتهای بسیاری داشت. البته این مساله چندان عجیب هم نبود، زیرا ولتا از استودیو طراحی ایتال دیزاین معروف خارج شده بود.
به گزارش عصر ایران، در بخش پیشرانه الساندرو ولتا جذاب از پیشرانه هیبریدی جدید لکسس آر اکس ۴۰۰ اچ استفاده شد که این تپنده ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر برابر با ۴۰۸ اسب بخار خروجی داشت. اگر دقیقتر بگوئیم پیشرانه این تویوتا ترکیبی از یک پیشرانه بنزینی ۶ سیلندر ۲۶۸ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی بود که در مجموع ۴۰۸ اسب بخار نیرو تولید میکرد.
یکی از ویژگیهای جالب ولتا به صندلی ۳ نفره آن و امکان جابجایی فرمان و پدالهای زیرپا مربوط میشد. ولتا با داشتن صندلی منحصر به فرد و زیر بندی کاملا صاف و داشتن یک سیستم پیچیده که باعث میشد هر یک از سه سرنشین به توانند به عنوان راننده کنترل خودرو را به دست بگیرند، نه تنها از زمان خودش بلکه از زمان حال نیز جلوتر است. سیستم فرمان سیمی زیرساختی بود که امکان جابجایی فرمان را برای ولتا فراهم میکرد.
بیشینه سرعت تویوتا ولتا برابر با ۲۵۰ کیلومتر برساعت و شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن نیز حدود ۴.۰۳ ثانیه محاسبه شد.
بیشتر قسمتهای بدنه و شاسی از فیبرکربن ساخته شد. رینگهای آلومینیومی ۱۹ اینچی نیز نمای جانبی را جذابتر میکرد.
برای پرفورمنس مارکتر شدن، یادگیری این دوره آموزشی برای شما واجب است!
برای سیستم ترمز تویوتا ولتا از برند حرفهای برمبو با دیسکهای بزرگ و ۸ پیستون کالیپر در هر دو محور استفاده شد.
تویوتا ولتا از منظر ابعاد برابر با ۴۳۵۸ میلیمتر در طول، ۱۹۲۵ میلیمتر در عرض و ۱۱۴۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه داشت. فاصله بین محورها نیز ۲۵۷۰ میلیمتر بود. وزن خالص ۱۲۵۰ کیلوگرم گزارش شد.