bato-adv
bato-adv

(عکس) رونمایی از قوی‌ترین خودروی جاده‌ای پورشه در تاریخ

(عکس) رونمایی از قوی‌ترین خودروی جاده‌ای پورشه در تاریخ

پورشه به تسلا و لوسید اجازه نمی‌دهد که در بازار سدان‌های برقی قدرتمند پیروز شوند؛ نتیجه این افزایش عظیم قدرت، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای است.

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۲

وقتی پورشه یک خودرو را فیس لیفت می‌کند، تغییرات ظاهری زیادی ایجاد نمی‌کند، اما مشخصات و ویژگی‌های فنی خودرو به شدت تغییر می‌کند. تایکان ۲۰۲۵ هم همینطور است. در حالی که ممکن است شبیه مدل قدیمی به نظر برسد، این یک سدان الکتریکی کاملاً اصلاح شده است.

به گزارش خبرآنلاین، ابتدا با بزرگترین تغییر آن شروع می‌کنیم؛ تایکان توربو S در هنگام استفاده از لانچ کنترل، ۹۳۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که از ۷۵۰ اسب بخار مدل قبلی بسیار بالاتر است.

پورشه به تسلا و لوسید اجازه نمی‌دهد که در بازار سدان‌های برقی قدرتمند پیروز شوند. نتیجه این افزایش عظیم قدرت، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای است. تایکان توربو S با این مشخصات تبدیل به قوی‌ترین خودروی جاده‌ای پورشه می‌شود و قدرت ۸۸۷ اسب بخاری مدل ۹۱۸ اسپایدر را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

(عکس) رونمایی از قوی‌ترین خودروی جاده‌ای پورشه در تاریخ / قاتل تسلا به میدان آمد

این قدرت تولیدی از موتور‌های جدیدی می‌آید که ابعادی مشابه مدل قبلی دارند، اما برای قدرت بیشتر، داخل آن‌ها اصلاح شده است. قدرت موتور عقب بسته به مدل تا ۱۰۷ اسب بخار افزایش می‌یابد، در حالی که خود موتور حدود ۹ کیلوگرم سبک‌تر از قبل است. تمام مدل‌های تایکان دارای موتور‌های جدید هستند. در حالی که پورشه هنوز مشخصات کاملی را برای کل مدل‌های تولیدی منتشر نکرده است، اما می‌گوید که مدل پایه و محرک عقب ۴۸۳ اسب بخار قدرت دارد.

به همان اندازه که پورشه برای افزایش میزان اسب بخار تلاش کرده است، به نظر می‌رسد حتی بیشتر از آن برای افزایش راندمان و برد خودرو وقت صرف کرده است. اولین مدل تایکان به خاطر ارقام نسبتاً پایین خود در میزان برد مورد انتقاد قرار گرفت، در حالی که اعداد واقعی اغلب بهتر از ارقام EPA (تخمین میزان برد خودرو) بودند. ارقام EPA برای تایکان جدید هنوز منتشر نشده است.

(عکس) رونمایی از قوی‌ترین خودروی جاده‌ای پورشه در تاریخ / قاتل تسلا به میدان آمد

یک بسته باتری با ترکیبات شیمیایی جدید در اینجا وجود دارد که تغییر بزرگی است، با ظرفیت ناخالص برای باتری بزرگتر Performance Plus که از ۹۳.۴ کیلووات ساعت به ۱۰۵ کیلووات ساعت افزایش یافته است. ظرفیت خالص یا قابل استفاده ۹۸.۶ کیلووات ساعت است. مدل‌های پایه دارای بسته باتری خالص ۸۹ کیلووات ساعتی و ۸۳.۶ کیلووات ساعت هستند. هر دو بسته سبک‌تر از مدل‌های قبلی خود هستند و باتری پایه تقریباً به اندازه واحد ارتقا یافته قبلی ظرفیت دارد.

پورشه همچنین قابلیت بازسازی انرژی تایکان را ارتقا داده است. مدل‌های قدیمی چهار چرخ محرک می‌توانستند تا ۲۹۰ کیلووات را بازسازی کنند، اما مدل جدید می‌تواند تا ۴۰۰ کیلووات را تولید کند. سرعت شارژ هم بالا رفته است. پورشه ادعا می‌کند که تنها ۱۸ دقیقه شارژ وقت لازم است تا باتری از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود.

(عکس) رونمایی از قوی‌ترین خودروی جاده‌ای پورشه در تاریخ / قاتل تسلا به میدان آمد

تغییراتی در شاسی خودرو نیز وجود دارد. همه تایکان‌های ایالات متحده از سیستم تعلیق بادی به‌صورت استاندارد بهره می‌برند و در مدل‌های چهار چرخ محرک، پورشه Active Ride، سیستم تعلیق فعال جدید و فوق‌العاده هوشمندانه این شرکت، به صورت سفارشی عرضه می‌شود.

همه این ارتقا‌ها با افزایش قیمت همراه هستند. قیمت پایه تایکان ۲۰۲۵ از ۱۰۱۳۹۵ دلار شروع می‌شود (قیمت پایه نسخه قبل: ۹۲۵۵۰ دلار). در بالای این مدل‌ها، نسخه Turbo S Cross Turismo با قیمت ۲۱۳۶۹۵ دلار قرار دارد که ۱۴۶۹۵ دلار بیشتر از مدل قبلی خود است.

تحویل تایکان ۲۰۲۵ در آمریکا اواخر تابستان امسال آغاز خواهد شد. ما هنوز باید کمی صبر کنیم تا مدل‌های جدید GTS را ببینیم، علاوه‌بر اینکه پورشه تایکان، رکورد نوربرگ رینگ را با اختلاف زیادی از تسلا جابه‌جا کرده است.

برچسب ها: پورشه خودرو تسلا
bato-adv
bato-adv
bato-adv