گرانترین و قدرتمندترین خودروی جادهای لوتوس که تاکنون ساخته شده است، چند سالی است که در بازار وجود دارد هر چند اولین بار در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد.
براساس تحقیقات Cox Automotive، میانگین قیمت جدید خودرو در دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۴۸،۷۵۹ دلار بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش اندکی را نشان میدهد، اما همچنان در مقایسه با میانگینهای قبل از همه گیری کرونا، رقم بالایی محسوب میشود.
به گزارش روزیاتو، در حالی که به نظر میرسد رشد قیمت کلی بازار خودرو ثابت است، اما همچنان قسمت بالای بازار خودرو در حال افزایش قیمت است. خریدارانی که به دنبال خودروهای فوق لوکس با قیمت بیش از ۵۰۰ هزار دلار هستند، حق انتخاب زیادی داشته و طیف گستردهای از خودروها از شاسی بلندهای آفرودی تا ابرخودروهای بسیار سریع برای انتخاب وجود دارند.
در کنار برندهای لوکس همیشگی که علاقهمندان انتظار دیدن آنها را در بالای لیست قیمت خودرو دارند، تعدادی از برندهای تازه کار نیز در سالهای اخیر راه خود را به بالای جدول پیدا کرده اند. برخی از آنها خودروهای الکتریکی بسیار پیشرفته با قدرت خروجی چهار رقمی ارائه میدهند، در حالی که برخی دیگر طراحی منحصر به فرد و انحصاری بودن بیش از حد را به عنوان دلایل قیمت بالایشان عنوان میکنند.
چه از استارتاپهای جاه طلب باشند و چه خودروسازان قدیمی، در اینجا ۱۲ مورد از گرانترین خودروهایی که در حال حاضر برای فروش در سال ۲۰۲۴ وجود دارند، آورده شده است.
قیمت: ۵۷۳،۰۰۰ دلار
لیموزین پرچمدار رولز رویس هنوز هم استاندارد طلایی در مورد خودروهای فوق لوکس است و همانطور که انتظار دارید، با قیمت بسیار بالایی عرضه میشود.
البته به سختی میتوان به اعداد و ارقام دقیق دست پیدا کرد؛ چرا که فانتومها معمولاً به مقدار قابل توجهی برای صاحبانشان سفارشی سازی میشوند و همین موضوع باعث میشود تا قیمت نهایی آنها به میزان قابل توجهی تغییر کند؛ اما Car and Driver مدعی شده که یک فانتوم پهن پیکر حداقل ۵۷۳،۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. در فرم EWB، فضای داخلی پرفضای سابق فانتوم حتی وسیعتر نیز شده و یک فضای پای بزرگتر و اضافی برای بخش وی آی پی عقب خودرو در نظر گرفته شده است.
زمانی بود که رولز رویس از افشای ارقام قدرت خودروهای خود خودداری میکرد و در موردی مشهور، خروجی قدرت خودرو Silver Shadow خود را تنها “کافی” توصیف میکرد؛ اما امروزه زمانه تغییر کرده و این شرکت در مورد آنچه در زیر کاپوت قرار دارد، صادقانهتر از قبل عمل میکند.
هر نمونه از این خودرو از یک موتور V ۱۲ دوگانه توربو شارژر با قدرت ۵۶۳ اسب بخار استفاده میکند که برای کاهش زمان حرکت از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو به ۵.۱ ثانیه کافی است. حتی در شتاب کامل، سواری خودرو با دقت مهندسی شدهای تا حد ممکن نرم بوده و سیستم دوربینی و سنسورهایی برای تشخیص جاده پیش رو و تنظیم سیستم تعلیق برای جبران هرگونه دست اندازها و چالهها در نظر گرفته شده است.
این سواری دگرجهانی را با فهرستی از آپشنهای اختیاری گرانقیمت – از جمله یک خنک کننده داخلی شامپاین و یک هدلاینر شوتینگ استار – ترکیب کنید و به راحتی میتوانید ببینید که چرا فانتوم همچنان گزینه انتخابی ثروتمندان جهان است.
قیمت: ۵۷۵،۰۰۰ دلار
فراری SF ۹۰ اسپایدر با قیمت پایه ۵۷۵،۰۰۰ دلار، یکی از گرانترین سریهای تولید Prancing Horses تا به امروز است. این در حالی است که افزایش قیمتها مانع از صف کشیدن مشتریان ثورتمند برای خرید این خودرو نشده و در واقع کاملاً برعکس است. این برند آمار فروش بی سابقهای را در سال ۲۰۲۲ داشته و از SF ۹۰ به عنوان یکی از دلایل اصلی این رشد یاد کرده است.
نسخه سقف دار این خودرو با نام SF ۹۰ Stradale کمی ارزانتر است و قیمت پایه آن از حدود ۵۲۴،۰۰۰ دلار شروع میشود. هر دو در ۲.۵ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسند و از نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت بهره میبرند که به لطف پیشرانه هیبریدی جدید امکان پذیر شده است.
از مجموع ۹۸۶ اسب بخار قدرت این موتور، ۷۶۹ اسب توسط موتور ۴ لیتری توربو دوگانه V ۸ تولید میشود. ۲۱۷ اسب بخار باقی مانده نیز از موتورهای الکتریکی دوقلو میآید که با پک باتری ۷.۹ کیلووات ساعتی تا بیش از ۲۵ کیلومتر برد تمام الکتریکی جفت میشوند.
با این حال، در واقع خرید SF ۹۰ اسپایدر به سادگی رفتن به نزدیکترین نمایندگی و دادن پول نقد نیست. با این همه علاقه، مشتریان جدید پشت یک لیست انتظار بسیار طولانی خواهند بود. لیست بلندبالایی از قوانین وجود دارد که مالکان برای بهبود جایگاه خود در صف دنبال میکنند، اما در صورتی که از قبل مشتری وی آی پی نباشند، بسیار بعید است که بتوانند یک دستگاه از این خودرو ساخت ۲۰۲۴ را تهیه کنند.
قیمت: ۶۰۰،۰۰۰ دلار
پس از هیاهوی بسیار، جانشین لامبورگینی اَونتادور در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد. ویژگی اصلی این خودرو، موتور جدید است؛ چرا که پرچم دار خط تولید Raging Bull دیگر تنها یک پیشرانه بنزینی نیست و سه موتور الکتریکی در کنار موتور V ۱۲ آن کار میکنند تا قدرت ترکیبی ۱،۰۰۱ اسب بخار را ارائه دهند.
اولین رانندگی با روولوتو تایید کرد که قدرت اضافه شده بسیار فراتر از آن چیزی است که روی کاغذ میتوان دید و کمترین میزان گشتاور موتورهای الکتریکی باعث میشود تا شتاب گیری با سرعت بالا آسانتر از همیشه شود. حس فرمان و هدایت خودرو نیز به همان اندازه تاثیرگذار بوده و به نظر بسیاری این خودرو بسیار تیزتر از خودرو آونتادور است.
با نهایت سرعت بیش از ۳۴۷ کیلومتر بر ساعت و زمان ۲.۵ ثانیه برای رسیدن از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، آمار عملکرد رولوتو بسیار نزدیک به رقیب فراری خود یعنی SF ۹۰ Stradale است، اما این لامبورگینی است که به جیبهای کمی عمیقتر نیاز خواهد داشت، چرا که قیمت روولوتو از ۶۰۰ هزار دلار شروع میشود.
با این حال، برخلاف SF ۹۰، فعلاً فقط به شکل سقف دار در دسترس است. به احتمال زیاد در سالهای آینده شاهد عرضه نسخه بدون سقف این خودرو با برچسب قیمتی بالاتر خواهیم بود.
با این حال در حال حاضر لامبورگینی بر روی برآورده کردن تقاضای مشتریان برای روولوتوی معمولی تمرکز خواهد کرد، چرا که در اکتبر ۲۰۲۳ گزارش شد که مدت انتظار برای این خودرو از ۳۰ ماه فراتر رفته است.
قیمت: ۶۳۶،۰۰۰ دلار
خودروساز کوچک و اختصاصی Radford، از همان ابتدای شروع فعالیت غیرمرسومش، یکی از زیباترین ابرخودروهایی را خلق کرده است که احتمالاً تا به حال نام آن را نشنیده اید. این برند توسط گروه کوچکی از کارآفرینان از جمله آنت آنستد، مجری تلویزیون بریتانیا که بیشتر به خاطر برنامه Wheeler Dealers شناخته میشود و جنسون باتن، قهرمان سابق جهان فرمول یک تاسیس شد.
این خودرو شاسی یک Lotus Exige را گرفته و تقریبا هر عنصر دیگر را از نو میسازد و خودروی حاصل از آن طولانی تر، با ارتفاع کمتر و بسیار قدرتمندتر از هر Exige است.
در بهترین مدل، به لطف موتور V ۶ سوپرشارژ ۳.۵ لیتری، قدرت این پیشرانه به ۶۰۵ اسب بخار میرسد. فضای داخلی مینیمالیستی و مسابقهای خودرو با در نظر گرفتن صرفه جویی در وزن طراحی شده است و تنها نیازهای اساسی را در بر میگیرد.
البته یکی از موارد استثنا، کورنومترهای دوگانه روی داشبورد است که توسط ساعت سازی لوکس Bremont ساخته شده اند و به عنوان آپشن اختیاری در دسترس هستند. سبک طراحی این خودرو از خودرو مسابقهای Lotus Type ۶۲ در اواخر دهه ۶۰ میلادی الهام گرفته شده است و برای ادای احترام به نسخه اورجینال، دو نمونه ویژه با ظاهر قدیمی در دسترس هستند.
یک نسخه John Player Special و یک نسخه Gold Leaf از این خودرو وجود دارد که هر دو تنها به ۱۲ واحد محدود شده اند. کل تیراژ تولید به ۶۲ دستگاه میرسد و قیمتها بر اساس نوع نسخه و توان خروجی متفاوت است. ردرفورد هنوز قیمت دقیق را تایید نکرده است، اما Top Gear گزارش داده بود که نسخه فول آپشن ۶۰۵ اسب بخاری حدود ۵۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت که برابر با حدود ۶۳۶،۰۰۰ دلار در زمان نگارش این مطلب است.
قیمت: ۹۰۹،۰۰۰ دلار
تیونر آلمانی Brabus برخی از عجیب و غریبترین مرسدس –ای ام جیهای موجود در بازار را تولید میکند که ۹۰۰ XLP یکی از گرانقیمتترینهای آنها است. این خودرو بر اساس Mercedes-AMG G ۶۳ طراحی شده است؛ اما فهرست بلندبالایی از ارتقاها از جمله افزایش قدرت خروجی تا ۹۰۰ اسب بخار را در خود جای داده است.
این امر با افزایش قدرت جابجایی پیشرانه V ۸ شرکت G – Wagon، نصب دو توربوشارژر با طراحی برابوس و نصب ECU جدید، و دیگر تغییرات به دست آمده است. این افزایش قدرت، زمان شتاب صفر تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو را تنها به ۴.۴ ثانیه میرساند؛ هرچند نهایت سرعت آن به ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت محدود میشود.
هرچند این تیونر مشخص نمیکند که چرا نهایت سرعت این خودرو نسبت به G ۶۳ استاندارد به سرعت پایین تری محدود میشود، اما با اطمینان میتوان گفت که این موضوع به کیت بدنه آماده آفرودی و تایرهای حجیم تمام آفرودی مربوط میشود.
برابوس هم عریضتر بوده و هم ارتفاع بیشتری نسبت به یک شاسی بلند استاندارد دارد و هم میتوان آن را با یک سقف ریلی و یک وینچ برای ماجراجوییهای بسیار دوردست مجهز کرد. علاوه بر این، تبدیل بستر پیکاپی باعث میشود که به راحتی بتوان کیت و تجهیزات لازم را برای یک آفرود لذت بخش به همراه داشت.
همانند بسیاری از خودروهای فوق گران قیمت، براباس قیمت گذاری دقیقی را اعلام نکرده است، اما در زمان نگارش این مطلب، این برند نمونه تقریباً جدیدی از ۹۰۰ XLP را با قیمت ۸۳۰،۹۶۸ یورو – که حدود ۹۰۹،۰۰۰ دلار است – در وب سایت خود قرار داده است.
قیمت: ۱.۶ میلیون دلار
ابرخودروهای مدرن اغلب به صورت بسیار محدود عرضه میشوند و بخش اعظم یا تمام دفترچه سفارش آنها مدتها قبل از رونمایی عمومی، توسط مشتریان وفادار برند پر میشود. این بدین معنی است که پیدا کردن خودرویی که واقعاً برای خرید در دسترس است، کار آسانی نیست.
بیشتر خودروهای عجیبی که پیش از تمام شدنشان رونمایی میشوند، توسط تولیدکنندگان کوچک تری ساخته میشوند که برای پایگاه دیرپایی از طرفداران، لوکس بودن کافی را ندارند. یکی از این برندها SSC است که آخرین هایپرکار آن ۱.۶ میلیون دلار قیمت دارد.
Tuatara در سال ۲۰۲۰ زمانی خبرساز شد که سازنده اش اعلام کرد رکورد سرعت جدیدی در بخش خودرو را ثبت کرده و در بخش بسته بزرگراهی در نوادا به سرعت بیش از ۵۰۵.۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
علاوه بر این، بررسی مستقل کارشناسان در مورد این ادعاها تردید ایجاد کرد و این عملکرد هرگز توسط رکوردهای جهانی گینس تایید نشد. در تلاش دوم، این بار در باندی بسیار کوتاه تر، این خودرو به سرعت ۴۵۲.۶ کیلومتر بر ساعت رسید که بدون شک بسیار چشمگیر است، اما به رقم اصلی ادعا شده نزدیک نیست. با این حال، ناظران در این رویداد اشاره کردند که این طول باند بود که سرعت بالای خودرو را محدود میکرد، نه خود خودرو.
بدون شک تلاشهای بیشتری برای اثبات ادعای سرعت بیش از ۴۸۰ کیلومتری این خودرو برنامه ریزی شده است، اما بحث و جدل پیرامون آن به این معنی است که ۱۰۰ دستگاه برنامه ریزی شده از این خودرو فعلا به طول کامل فروش نمیرسد.
این موضوع باعث میشود که حتی اگر به طور رسمی سریعترین خودرویی نباشد که تاکنون ساخته شده است، باز هم بتوان آن را سریعترین خودروی موجود برای خرید دانست.
قیمت: ۱.۹ میلیون دلار
پس از موفقیت Lykan HyperSport، شرکت W Motors که مقر آن در امارات متحده عربی است، به سرعت اولین خودروی خود را با یک محصول دیگر و کمی ارزانتر دنبال کرد. در حالی که قیمت لایکان هایپراسپرت از ۳.۴ میلیون دلار شروع شد، قیمت Fenyr SuperSport حدود ۱.۹ میلیون دلار است که البته هنوز هم برای بسیاری از افراد یک معامله خوب محسوب نمیشود.
این سوپر اسپرت برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، اما دو سال طول کشید تا تمام نسخه اولیه به فروش برسد. این خط تولید فوق العاده انحصاری متشکل از تنها ۱۰ خودرو، با این واقعیت که گفته میشود یک کلکسیونر ژاپنی در یک معامله ۵ دستگاه از این خودروهای خاص را خریداری کرده است، انحصاریتر میشود.
با این حال، میلیاردرهایی که ثروتهای هفت رقمی دارند، نیازی به نگرانی ندارند، چرا که دبلیو موتورز قصد دارد ۱۰۰ نمونه دیگر از این خودرو را پس از عرضه اولیه بسازد. هر کدام از آنها دارای موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت با قدرت ۸۰۰ اسب بخار هستند که توسط متخصصان پورشه RUF ساخته شده است.
سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها ۲.۸ ثانیه طول میکشد، در حالی که نهایت سرعت رسمی ادعا شده ۳۹۷ کیلومتر بر ساعت است. اگر یک Fenyr استاندارد کمی بیش از حد معمولی به نظر میرسد، پس W Motors یک برنامه سفارشی سازی گسترده را نیز ارائه میدهد که خریداران میتوانند با صرف هزینهای اضافی، آپشنهای شخصی خود را به آن اضافه کنند
قیمت: ۲.۱ میلیون دلار
علی رغم اینکه Koenigsegg قول داده بود که با عرضه Jesko Absolut از دنبال کردن رکوردهای سرعت بالا فاصله بگیرد، اما هنوز هم در زمینه ساخت خودروهای بسیار سریع فعالیت میکند. خودرو چهار نفره Gemera یکی از جدیدترین تولیدات این شرکت است که به صورت استاندارد دارای پیشرانه سه سیلندر خطی و گزینهای برای موتور V ۸ هیبریدی است.
مدل دوم گرانترین مدل است که ۲.۱ میلیون دلار قیمت دارد و حدود ۴۰۰ هزار دلار از مدل پایه گرانتر است. همچنین با قدرت خروجی ترکیبی ۲،۳۰۰ اسب بخار، این نسخه قدرتمندترین موتور این گروه محسوب میشود که ۱،۵۰۰ اسب بخار از آن توسط موتور احتراقی تامین میشود. Gemera در حالت استاندارد هیبریدی سه سیلندری، در مجموع ۱،۴۰۰ اسب بخار قدرت ارائه میدهد. بنابراین، یک خروجی قدرت چهار رقمی از یک هیبرید با یک سیلندر کمتر نسبت به Prius.
جمرا علاوه بر اینکه بسیار سریع است، کاربردیترین خودروی Koenigsegg تا به امروز نیز هست و فضای کافی برای چهار بزرگسال و مقدار قابل توجهی بار دارد. قرار است تولید این خودرو به ۳۰۰ واحد در تمامی تیپها محدود شود، هرچند که مشخص نیست چه تعداد جای خالی ساخت برای این خودرو باقی مانده است.
قیمت: ۲.۲ میلیون دلار
در شرایطی که تعدادی از هایپرکارهای الکتریکی ادعای قدرت خروجی اسب بخاری قابل توجهی را میکنند که تا یکی دو دهه پیش غیرقابل تصور به نظر میرسید، به راحتی میتوان فراموش کرد که رانندگی با خودرویی با این قدرت تا چه حد سخت است.
مدتی را پشت فرمان ریماک نورا تایم اتک (Rimac Nevera Time Attack)، نوع خاصی از هایپرکار کروات که تنها به ۱۲ واحد محدود میشود، بگذرانید و این سوال را از خود خواهید پرسید که آیا یک راننده مسابقهای غیر حرفهای میتواند حتی از عهده رانندگی با خودرویی چنین قدرتمند برآید یا خیر. در حال حاضر تمامی نسخههای Nevera Time Attack پیش فروش شده اند، اما مدل استاندارد Nevera فعلاً با قیمت پایه حدود ۲.۲ میلیون دلار در دسترس است.
Nevera از چهار موتور الکتریکی خود ۱،۸۱۳ اسب بخار قدرت تولید میکند و زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن تنها ۱.۸۵ ثانیه است. این خودرو میتواند به طور رسمی به حداکثر سرعت ۴۱۳ کیلومتر بر ساعت برسد و به لطف شتاب بی نظیر خود، سریعتر از هر خودروی تولیدی دیگری در کره زمین به سرعتهای بالای سه رقمی خواهد رسید.
سرعت مستقیم یک چیز است، اما نورا هم در پیچ ها، هم در جاده و هم در پیست عملکرد فوق العادهای دارد. همچنین یک نسخه دریفت از آن برای علاقمندان به هیجانهای جانبی در دسترس است.
در مجموع تنها ۱۵۰ دستگاه از این خودرو ساخته شده و تا به امروز، ریماک در مورد اینکه دقیقاً چه تعداد جای خالی سفارش باقی مانده، افشاگری نکرده است. به تازگی اعلام شده که همکاری توزیع با گروه VW آمریکا احتمالاً باعث افزایش فروش برای دستگاههای باقی مانده خواهد شد، بنابراین علاقهمندان به خودروهای گرانقیمت لوکس مدت زمان زیادی برای کسب سهمیه نخواهند داشت.
قیمت: ۲.۳ میلیون دلار
گوردون موری، طراح فرمول یک مک لارن، از مشهورترین جانشین معنوی این خودرو در سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد. با نام رسمی GMA T. ۵۰، این خودرو پس از عرضه، همانند مدلهای بعدی GMA یعنی T. ۵۰ و T۳۳ به سرعت فروخته شد. در اطلاعیهای که در وب سایت گوردون موری منتشر شده، اعلام شده است که اکنون دیگر برای کلکسیونرها بسیار دیر شده است تا به هر یک از این خودروهای انحصاری دست پیدا کنند؛ اما با این وجود، همچنان امکان ثبت نام برای T.۳۳ Spider وجود دارد.
تولید این نسخه به ۱۰۰ دستگاه محدود بوده و تا زمان رونمایی آن در سال ۲۰۲۳ نزدیک به نیمی از تیراژ تولید به فروش رفته است. درست مانند T.۳۳ کوپه، اسپایدر دارای موتور V ۱۲ ساخت Cosworth با حجم ۳.۹ لیتر است که ۶۰۷ اسب بخار قدرت دارد.
این V ۱۲ تنفس طبیعی داشته و ۱۱،۱۰۰ دور در دقیقه میچرخد. شاید این عملکرد به اندازه T.۵۰ قابل توجه نباشد، اما هنوز برای دادن قدرتی به T.۳۳ Spider که با هر خودروی اسپرت دیگری در اندازه خود کاملاً متفاوت باشد، کافی است.
همچنین تی.۳۳ اسپایدر با ۱۰.۴ فوت مکعب فضای بار و کارپلی اپل و اندروید اتو برای ناوبری و سرگرمی، برای سفرهای جادهای طولانی مناسبتر از دیگر ابرخودروهای با قیمت هفت رقمی طراحی شده است. قیمت این خودرو از ۱.۸ میلیون پوند – که تقریباً ۲.۳ میلیون دلار است – شروع میشود و اولین نمونهها قرار نیست تا سال ۲۰۲۵ تحویل داده شوند.
قیمت: ۲.۵ میلیون دلار
Vayanne که در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک ۲۰۲۲ معرفی شد، اولین خودرو از استارتاپ ابرخودرویی اتریشی Deus است. استارت آپهای جاه طلب عرصه خودروسازی الکتریکی بسیار فراوان و بی کیفیت هستند، اما Deus از همکاریهای قابل توجهی برخوردار است که شانس تولید آن را بیش از پیش بالا میبرد.
به عنوان مثال، بنیان گذاران این شرکت قراردادی با ایتال دیزاین برای ساخت خودرو در تاسیسات آن در تورین، ایتالیا از سال ۲۰۲۵ به بعد امضا کرده اند. کارخانه ایتال دیزاین پیش از این همه چیز از بی ام و M ۱ گرفته تا نیسان GTR – ۵۰ و همچنین هایپرکار محدود خود این برند یعنی Zerouno را ساخته است.
همچنین کمپانی William Advanced Engineering، بخش سابق تیم فرمول یک ویلیامز که اکنون به عنوان متخصص مستقل خودروهای لوکس فعالیت میکند، با Deus همکاری میکند. ویلیامز به عنوان تامین کننده اصلی باتریها در انواع رشتههای موتوراسپرت از فرمول E تا کلاس Hypercar (LMDh)، تجربه زیادی در ساخت پیشرانههای الکتریکی در جهان دارد.
از آنجایی که این خودرو هنوز در حال توسعه است، آمار نهایی عملکرد آن مشخص نشده است، اما خروجی قدرت موقت این خودرو ۲،۲۴۳ اسب بخار، با زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از دو ثانیه و نهایت سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین هنوز قیمت دقیق این خودرو مشخص نشده است، هرچند که پیش از این رقم ۲.۵ میلیون دلار برای آن در رسانهها اعلام شده بود.
قیمت: ۲.۶ میلیون دلار
گرانترین و قدرتمندترین خودروی جادهای لوتوس که تاکنون ساخته شده است، چند سالی است که در بازار وجود دارد هر چند اولین بار در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. در زمان عرضه، قیمت آن ۲.۱۵ میلیون دلار گزارش شد و تیراژ تولید آن به ۱۳۰ واحد میرسید.
با این حال، تاخیر در تولید همراه با تاثیر دوران شیوع کرونا به این معنی بود که تا سال ۲۰۲۳ طول کشید تا اولین نمونهها به مشتریان تحویل داده شوند و تحویل در هفته خودروی مونتری انجام شد. در حالی که مجموعهای از گزارشها در سال ۲۰۲۰ ادعا میکردند که تولیدات سال اول همگی به فروش رسیده اند، به نظر میرسد که تعدادی از ساختههای بعدی هنوز فروخته نشده اند.
بر اساس برخی گزارش ها، تعداد نامشخصی جای خالی برای خرید Evija، با قیمت اصلاح شده ۲.۶ میلیون دلار، هنوز در دسترس هستند. این کانسپت هنوز هم در وب سایت این برند قرار دارد، بنابراین به نظر میرسد فعلاً Evija تاج و تخت گرانقیمتترین خودروی جدیدی که در حال حاضر در معرض فروش عمومی قرار دارد، را بر سر خواهد داشت.
زمانی که configurator برای اولین بار رونمایی شد، با قدرت نزدیک به ۲،۰۰۰ اسب بخار و بردی در حدود ۴۰۰ کیلومتر، پیشگامانه بود. ورود هایپرکارهای جدیدتر به این معنی است که این اعداد دیگر چندان منحصر به فرد نیستند، اما با این حال هنوز هم بسیار قابل توجه به نظر میرسند. در حال حاضر، این خودروی لوتوس به تنهایی گرانترین خودروی جدیدی است که در سال ۲۰۲۴ به فروش میرسد.