لاماری ایما از جمله خودروهای پرطرفدار مونتاژی در بازار کشور محسوب میشود که به واسطه ظاهر جذاب و شباهت آن به لامبورگینی اوروس مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار گرفت.
تست و بررسی لاماری ایما HEV با حضور اصحاب رسانه در پیست آزادی برگزار شد.
به گزارش عصر ایران، از سوی شرکت آرین پارس موتور برنامه تست درایو لاماری ایما هیبرید به عنوان کراس اوور پاک با حضور خبرنگاران برگزار شد.
این کراس اوور که در ابتدا بناست به صورت نسخه وارداتی عرضه شود چندی پیش به صورت رسمی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، رونمایی شده بود. خودرویی که هم در بحث فنی و هم در بخش ظاهری نسبت به نسخه استاندارد لاماری ایما متفاوت است.
لاماری ایما از جمله خودروهای پرطرفدار مونتاژی در بازار کشور محسوب میشود که به واسطه ظاهر جذاب و شباهت آن به لامبورگینی اوروس مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار گرفت. اما یکی از نقاط ضعف این خودرو کمبود آپشنهای رفاهی بود که باعث عقب ماندن آن از برخی رقبا شد و حال با عرضه نسخه هیبریدی این خودرو با پسوند HEV تمامی کمبودهای کمبودهای قبلی برطرف شده و محصولی پر آپشن از سوی لاماری بناست تا روانه بازار شود.
لاماری ایما هیبرید در بخش ظاهری و کابین نسبت به نسخه استاندارد بسیار اسپرتتر شده است، و اکنون بیش از آن که سعی کند لوکس باشد، اسپرت، خشن و جذاب است. این خودرو در بخش سپر جلو و جلوپنجره و همچنین سپر عقب و برخی دیتیلهای ظاهری و داخلی (کابین) با نسخه استاندارد متفاوت است.
قوا محرکه لاماری هیبرید از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به همراه یک موتور برقی تامین میشود که میتواند نهایت قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس اتوماتیک از نوع ECVT یا DHT به چرخهای جلو منتقل کند. در محور جلو سیستم تعلیق از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است که سواری نرم و خوبی را میتوان با آن تجربه کرد. ظرفیت مخزن سوخت لاماری ایما اچای وی ۵۵ لیتر و مصرف سوخت میانگین این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۳ لیتر است.
لاماری ایما هیبرید با قابلیتهایی همچون میانگین مصرف سوخت ۴.۷ لیتر بر صد کیلومتر، یکی از خودروهای پاک و با کارایی بالا در بازار خودرو ایران است. همچنین، این خودرو در رانندگی شهری، فقط از ۴۰ درصد توان موتور بنزینیاش استفاده میکند، که باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش میزان آلایندگی هوا میشود.
معمولا برای بررسی کامل خودرو نیاز به رانندگی چند روزه در شرایط مختلف شهری و جادهای است، اما با توجه به اینکه شرایط تست برای مدت کوتاهی و آن هم در پیست آزادی مهیا بود لذا نتیجه تست کوتاه این خودرو این گونه ارزیابی شد.
وقتی پشت فرمان خودرو مینشینید به دلیل تغییر صندلیها و رنگ داخل حس رانندگی اسپرتی به راننده منتقل میشود. طراحی صندلیها، رودریها، دستهدنده، قطعاتی از داشبورد و همچنین گرافیک کلاستر نیز در این خودرو تغییر داشته گفتنی است صندلیهای ایما HEV به سبک خودروهای مسابقهای طراحی شدهاند و حالت باکت دارند.
خودرو شتاب خوبی دارد و هماهنگی موتور و گیربکس هم مناسب است. باتریهای ۲ کیلووات ساعتی خودرو حالت بازیابی انرژی و شارژ از این طریق را دارند. عملکرد کنترل پایداری اگرچه خوب است، اما در پیچها باید مواظب باشید، زیرا در هر صورت، عقب خودرو کمی گیج میزند و در واقع، احساس کش آمدن خودرو در پیچها را دارید. در حالت اسپرت، موتور برقی و بنزینی را هم زمان دارید و میتوان گفت بهترین شروع به حرکت در همین مود است.
داخل این خودرو از دو نمایشگر به هم پیوسته ۱۰.۲۵ اینچی استفاده شده که به نوعی ترند روز بین خودروسازان محسوب میشود. از جمله امکانات رفاهی مهم لاماری ایما هیبرید میتوان به دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی راننده برقی به همراه گرمکن و سردکن و ماساژور، صندوق برقی، سیستم هشدار خروج از خط و برخورد از جلو، رادار نقطه کور، سنسور پارک، سقف پانوراما و گرمکن صندلیهای جلو اشاره کرد.
همچنین آپشنهایی نظیر کروز کنترل، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم و دوربین عقب در لاماری ایما هیبرید قرار دارد.
تجهیزات ایمنی خودرو لاماری هیبرید شامل ایربگ سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای، کمربند سه نقطهای مجهز به پیش کشنده، سیستمهای کنترل حرکت خودرو در سرپایینی و سربالایی (HDC و HAC)، سیستم کنترل کشش خودرو (TCS)، سیستم ترمز کمکی الکتریکی (BAS-HBA)، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توقف خودکار (Auto Hold)، ترمز پارک برقی (EPB)، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمزی (EBD)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESP)، فرمان برقی EPS چند حالته میشود.
در ابتدا بناست عرضه خودرولاماری ایما هیبرید به صورت وارداتی و ازطریق فروش در سامانه خودروهای وارداتی انجام شده و در ادامه از سال آینده عرضه این محصول به صورت مونتاژ داخل تولید و روانه بازار میشود.
شرکت آرین پارس موتور هنوز در رابطه با قیمت این خودرو اطلاع رسانی نکرده است، اما محاسبات قیمتی این محصول انجام و در اختیار سازمان حمایت قرار گرفته است و لذا با توجه به اینکه اعلام قیمت همه خودروها بر عهده سازمان حمایت است، مسئولان این شرکت نیز منتظر اعلام رسمی سازمان حمایت هستند تا در صورت اعلام فروش خودرو آغاز شود.