bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۱۱۴۶۴

وقتی یک نمره هم سرنوشت دانش‌آموز را تغییر می‌دهد؛ اختلاف ۳ نمره‌ای در دو بار تصحیح برگه امتحانی!

وقتی یک نمره هم سرنوشت دانش‌آموز را تغییر می‌دهد؛ اختلاف ۳ نمره‌ای در دو بار تصحیح برگه امتحانی!

«اگر اختلاف نمره بین مصحح اول و دوم تا یک نمره باشد، میانگین گرفته می‌شود و نمره بالاتر به نفع دانش‌آموز ملاک قرار می‌گیرد. اما اگر اختلاف بیش از یک نمره باشد، برگه به مصحح سوم ارجاع می‌شود و اگر باز هم اختلاف وجود داشته باشد مجدد به چرخه تصحیح باز می‌گردد.»

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش: در امتحانات نهایی، توجه معطوف به برنامه درسی است تا اینکه ارزشیابی مبتنی بر اهداف درسی باشد.

به گزارش تسنیم، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره اختلاف چند نمره‌ای در تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی دانش‌آموزان توضیح داد.

محسن زارعی درباره اختلاف نمرات دانش‌آموزان در تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی به گونه‌ای که در تصحیح نخست به یک دانش‌آموز نمره ۱۶ و در تصحیح دوم نمره ۱۹ داده شد، اظهار کرد: ممکن است این اتفاق بیفتد. البته راهنمای تصحیح در اختیار مصححان برگه‌های امتحانات نهایی قرار می‌گیرد. همچنین هر برگه امتحان دو بار در دو نقطه مختلف کشور تصحیح می‌شود.

وی افزود: اگر اختلاف نمره بین مصحح اول و دوم تا یک نمره باشد، میانگین گرفته می‌شود و نمره بالاتر به نفع دانش‌آموز ملاک قرار می‌گیرد. اما اگر اختلاف بیش از یک نمره باشد، برگه به مصحح سوم ارجاع می‌شود و اگر باز هم اختلاف وجود داشته باشد مجدد به چرخه تصحیح باز می‌گردد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموزان می‌گویند علاوه بر کنکور باید ۳ سال درگیر امتحانات نهایی باشند، گفت: در امتحانات نهایی دانش‌آموزان روال عادی زندگی خود را سپری می‌کنند. تفاوت امتحانات نهایی با امتحانات داخلی مدارس این است که سؤالات امتحانات داخلی توسط معلم دانش‌آموزان و در مدرسه خودشان برگزار می‌شود، اما در امتحانات نهایی تلاش این است که روایی و استاندارد بیشتر شود.

زارعی ادامه داد: در امتحانات نهایی، توجه معطوف به برنامه درسی است تا اینکه ارزشیابی مبتنی بر اهداف درسی باشد.

bato-adv
bato-adv
bato-adv