bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۱۳۰۰۹

آیا نرخ کرایه تاکسی تهران شناور می‌شود؟

آیا نرخ کرایه تاکسی تهران شناور می‌شود؟

آنگونه که از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خبر می‌رسد، پیشنهاد شناور بودن نرخ کرایه تاکسی به شورای شهر ارائه شده است.

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی با اعلام این خبر که پیشنهاد شناور بودن نرخ کرایه تاکسی را به شورای شهر ارائه کرده‌ایم، گفت: لازمه آن همکاری تاکسیرانان در بستر هوشمند است؛ این موضوع سالیان سال است که مطرح شده، اما اجرایی نشده است. با بستر هوشمندسازی می‌توان به اجرایی شدن آن امیدوار بود. وی یادآور شد: تاکسی زرد یک برند است، چون شهروندان به آن اعتماد دارند و علاقه‌مند به استفاده از آن هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، مالکی ادامه داد: اگر بودجه‌ای که برای بهسازی تاکسی‌ها پیش بینی شده اجرایی شود، مشکل معاینه فنی تاکسیرانان حل خواهد شد.

مالکی هوشمند سازی و حذف پرداخت وجه نقد به عنوان کرایه را از اولویت‌های تاکسیرانی عنوان کرد و گفت: روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شهر تهران با تاکسی جابه‌جا می‌شوند که این رقم ۱۸ درصد حمل و نقل عمومی تهران را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه بر اساس آمار از ۳۱۳ هزار دستگاه خودروی ناوگان تاکسیرانی در کل کشور، ۲۰۳ هزار دستگاه بالای ۱۰ سال عمر دارند، افزود: از سال۱۳۹۶ به بعد نیز تسهیلات و اعتبارات یارانه‌ای از طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی حذف و خرید نقدی جایگزین آن شد که این موضوع تأثیر مهمی بر آلودگی هوای تهران دارد.

به گفته مالکی، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای استفاده شهروندان از این وسیله حمل و نقلی نیازمند همراهی مدیریت در دو سطح محلی و ملی با در نظر گرفتن شرایط معیشتی و کاری رانندگان تاکسی است.

او ادامه داد: اکثر تاکسی‌های تهران به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند قادر به دریافت معاینه فنی نیستند و باید به نوسازی و بهسازی تاکسی‌ها بپردازیم و تاکید بیشتر بنده بر بهسازی علاوه بر نوسازی است.

مالکی افزود: با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و با حمایت شهردار تهران، تاکنون ۶۰۰۰ خودرو تاکسی نوسازی شده یا درحال نوسازی است.

برچسب ها: تاکسی
bato-adv
bato-adv
bato-adv