bato-adv
کد خبر: ۷۱۴۰۴۱

جزئیات حذف کروکی‌های قدیمی کاغذی

جزئیات حذف کروکی‌های قدیمی کاغذی
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در حال حاضر برای دریافت خسارت تا سقف ۳۰ میلیون تومان اصلا نیازی به کروکی نیست.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

سرهنگ احسان مومنی معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد:رسیدگی و تسریع دادن کار کروکی یکی از مزایای کروکی الکترونیکی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ مومنی گفت: از ۱۳ آذر ماه امسال به صورت رسمی کروکی‌های الکترونیکی در پلیس راهور تهران بزرگ شروع شده است.

او گفت: وقتی شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس می‌گیرد، نزدیکترین مامور به محل حادثه اعزام می‌شود و خود این سیستم منظم باعث تسریع در کار حضور به موقع مامورین در محل می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: وقتی در محل حادثه افسر و کارشناس پلیس راهور، علت حادثه را مشخص کرد به جای آنکه در کاغذ‌هایی که چندین سال در آن کروکی‌ها را ترسیم می‌کردند از طریق تبلت و به صورت الکترونیکی این کار انجام می‌شود.

سرهنگ مومنی گفت: ترسیم کروکی از این روش خیلی زمان کمتری می‌برد. در برگه‌های کاغذی می‌بایست تمام اطلاعات مانند نام و نام خانوادگی، شماره وسیله نقلیه و .. نوشته می‌شد، ولی داخل این تبلت‌ها با یک شماره کد ملی اطلاعات راننده مقصر و غیر مقصر به صورت بر خط برای کارشناس ما نشان داده می‌شود.

او بیان کرد: در این تبلت‌ها اطلاعات وسیله نقلیه نیز نمایش داده می‌شود و افسر فقط کافیست اطلاعات وسیله نقلیه و علت تصادف را ثبت نماید. معلوم است که در کار ترسیم کروکی تسریع می‌گردد و نیازی نیست که کاغذی در این بین رد و بدل گردد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: پیامکی برای راننده غیر مقصر ارسال می‌شود و وی با همین پیامک به بیمه شخص ثالث مقصر در حادثه مراجعه می‌کند و بیمه مکلف است که باشماره کد رهیگری که راننده غیر مقصر در اختیار دارد وارد سامانه خود شود و خدمات بیمه‌ای را به شخص غیر مقصر ارائه دهد.

وی گفت: در واقع شرکت‌های بیمه به صورت بر خط با این سامانه و تبلت‌ها در ارتباط هستند و سوابق را بررسی کرده و خسارت غیر مقصر را پرداخت می‌کنند.

سرهنگ مومنی بیان کرد: خوبی که ترسیم الکترونیکی کروکی‌ها دارند این است که از تصادفات صوری و صحنه سازی‌ها جلوگیری می‌شود. وقتی کروکی کاغذی بود برخی افراد شیاد و کلاه بردار کروکی کاغذی را دستکاری کرده و عدد‌ها و خسارت‌ها را جابجا می‌کردند که در این کروکی دیگر این امکان وجود ندارد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: وقتی اطلاعات فرد در سیستم وارد می‌شود به کارشناس ما اعلام می‌کند که این راننده چند بار تا به حال سابقه تصادف داشته و نمرات منفی او بررسی می‌شود و تمام سوابق فرد به افسر اعلام خواهد شد و از تصادفات صوری، جعل و کلاهبرداری جلوگیری می‌شود.

او بیان کرد: در حال حاضر برای دریافت خسارت تا سقف ۳۰ میلیون تومان اصلا نیازی به کروکی نیست. از زمانی که کار با این تبلت‌ها شروع شده همکاران بنده روزانه ۴۰۰ کروکی ترسیم و تنظیم کرده اند که قبل از آن آمار ترسیم کروکی کاغذی روزانه ۲۰۰ برگ بود.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین