December 26 2024 - پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳
- RSS
- |
- قیمت خودرو
- |
- عضویت در خبرنامه
- |
- پیوندها و آگهی ها
- |
- آرشیو
- |
- تماس با ما
- |
- درباره ما
- |
- تبلیغات
- |
- استخدام
پورشه در هر طرف خودرو، یک موتور-پمپ با استفاده از یک موتور الکتریکی برای تنظیم میزان فشار هیدرولیک وارد شده به دمپر نصب کرده است. انرژی این موتورپمپها از باتری ۴۰۰ ولتی خودرو تامین میشود.
در حالی که پورشه پانامرا به روز شده تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد، اما تغییرات مهم زیادی در زیر پوسته این خودرو وجود دارد. هیچ کدام از این تغییرات، خاصتر از سیستم جدید پورشه به نام Active Ride نیست.
به گزارش خبرآنلاین، اکتیو راید (Active Ride) یک سیستم تعلیق فعال پیچیده بوده که نوید تغییر نحوه رانندگی این سدان اسپرت را میدهد و البته با ترفندهای سرگرم کننده نیز همراه است.
پورشه در هر طرف خودرو، یک موتور-پمپ با استفاده از یک موتور الکتریکی برای تنظیم میزان فشار هیدرولیک وارد شده به دمپر نصب کرده است. انرژی این موتورپمپها از باتری ۴۰۰ ولتی خودرو تامین میشود.
گفته میشود که این سیستم به قدری قدرتمند است که اساساً غلت زدن خودرو را در حین تصادف حذف میکند!
مانند سیستم E-Active Body Control مرسدس بنز که شش سال پیش با مدل GLE معرفی شد، سیستم Active Ride پورشه میتواند از نظر فنی، در حالی که خودرو حتی وقتی ثابت است نیز استفاده شود و به آن اجازه دهد تا بالا و پایین شود. علاوه بر این، حتی میتوان آن را به پهلو هم تغییر جهت داد!
با این حال، قبل از اینکه خیلی هیجان زده شوید، این ویژگی جذاب در نسخه تولیدی موجود نیست. در عوض، مهندسان پورشه با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند متصل به ژیروسکوپ، این امکانات را در طول مراسم رونمایی به نمایش گذاشتند و به کاربران اجازه میداد تا خودرو را وادار به انجام این حرکات کنند.
این ویژگی، یک فناوری شگفتانگیز بوده و تأثیرات شگرفی بر نحوه کنترل پورشه پانامرا خواهد داشت. پورشه در حال حاضر در تلاش است تا سیستم Active Ride خود را به مدلهای دیگر از جمله تایکان اضافه کند.