اولین آزمایش رنجروور برقی در دنیای واقعی به دنبال یک سال توسعه مجازی و اصلاح قطعات آن اتفاق افتاد؛ و حالا برای اولین بار رنجروور برقی را بدون هرگونه استتاری میبینیم.
رنجروور اولین خودروی تمام برقی خود را در حال انجام تست در جایی در نزدیکی مدار قطب شمال به نمایش گذاشت. نمونه اولیه با طراحی تمام مشکی خود، وفادار به سبک نمادین برند خود، ظاهر شد و در عین حال کیفیت ساخت خود را به رخ کشید.
به گزارش روزیاتو، اولین آزمایش رنجروور برقی در دنیای واقعی به دنبال یک سال توسعه مجازی و اصلاح قطعات آن اتفاق افتاد؛ و حالا برای اولین بار رنجروور برقی را بدون هرگونه استتاری میبینیم.
لندروور ادعا میکند که خودرو جدیدش بیصداترین و پیشرفتهترین رنجرووری است که تاکنون ساخته است.
با اینهمه این خودروی جدید در ظاهر تفاوت زیادی با رنجروورهای معمولی بنزینی که از سال ۲۰۲۲ در بازار هستند ندارد.
برنامه آزمایشی که برای این وسیله نقلیه در نظر گرفته شامل نمایش عملکرد قابل قبول در شدیدترین شرایط آب و هوایی است؛ از دمای منفی ۴۰ درجه در مدار قطب شمال تا دمای بالای ۵۰ درجه در بیابانهای خاورمیانه.
جگوار لندرور (JLR) بر این باور است که رنجروور برقی راه را برای بهبود قابلیت پیشرانههای الکتریکی، بهینهسازی و سفرهای لوکس باز خواهد کرد.
با این حال پیش از آنکه بتواند به فروش گذاشته شود باید از پس آزمونهای دشوار برای ارزیابی از آن در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین بربیاید.
اکنون آزمایشها برای بهینهسازی پیشرانه روی دریاچههای یخزده سوئد به پایان رسیده است.
یک نوآوری قابلتوجه در رنجروور برقی سیستم کنترل کشش پیشرفته آن است که از تنظیمات سنتی متمایز است. این سیستم جدید مدیریت لغزش چرخ را به هر واحد کنترل محرک الکتریکی اختصاص میدهد و زمان واکنش گشتاور در هر چرخ را تا حد زیادی، از حدود ۱۰۰ میلیثانیه به تنها یک میلی ثانیه، کاهش میدهد. موضوعی که باعث میشود عملکرد کمنظیری روی سطوح یخی یا لغزنده داشته باشد.
شرکت خودروسازی بریتانیایی هنوز درباره بسیاری از جزئیات عملکرد رنجرور برقی اطلاعاتی منتشر نکرده است.
آنچه میدانیم این است که این خودرو از معماری شارژ ۸۰۰ واتی استفاده میکند که آن را با مواردی مانند پورشه تایکان یا شاسیبلندهای EV۶ و EV۹ کیا همتا میسازد که ساز و کار شارژ فوقالعاده سریعی دارند.
با توجه به معماری و اندازه بسته باتری، بسیاری انتظار دارند که رنجروور برقی بتواند با یک بار شارژ حدود ۶۴۵ کیلومتر را طی کند.
رنج روور برقی در بریتانیا در کارخانه Solihull این شرکت ساخته خواهد شد.
شرکت خودروسازی بریتانیایی لیست انتظار خودروی آینده خود را در ماه دسامبر گشود و ادعا کرد تا ماه فوریه بیش از ۱۶ هزار نفر نسبت به آن ابراز علاقه کردند.
با این حال تا زمانی که این خودرو به طور رسمی معرفی نشود، قیمت آن مشخص نخواهد بود.
با این حال، با توجه به اینکه رنجروور بنزینی در حال حاضر قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار پوند دارد، مدل تمام برقی آن میتواند نزدیک به ۱۵۰ هزار پوند قیمت داشته باشد.