علیرضا پناهیان گفت: برخی متأسفانه نگاه سخیفی به حجاب دارند و حجاب را مسأله عقیدتی میدانند و میگویند هر کسی عقیده خود را دارد درحالیکه حجاب بیش از این که عقیدتی باشد انسانی است.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی متأسفانه نگاه سخیفی به حجاب دارند و حجاب را مسأله عقیدتی میدانند و میگویند هر کسی عقیده خود را دارد درحالیکه حجاب بیش از این که عقیدتی باشد انسانی است.
حجتالاسلاموالمسلمین علیرضا پناهیان در اجتماع دختران دانشجو که عصر امروز در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه ما در جهان دو مکتب، فرهنگ و تمدن داریم که در مقابل هم ایستادهاند، اظهار داشت: یک فرهنگ مبتنی بر دشمنی انسانها با هم است که نماد آن غرب است که در حال نفرتپراکنی و جنگ در جهان است و یک مکتب هم مبتنی بر محبت است و نماد آن اسلام نابی است که ما دنبال آن هستیم.
وی با بیان اینکه امام باقر (ع) فرمودند دین چیزی جز محبت نیست، گفت: شما در حرم حضرت معصومه (س) در محضر یکی از جلوههای محبت دین هستید که بهعنوان یک دختر مجرد از خاندان اهلبیت (ع) محل رجوع علما و بزرگان دینی و اظهار تواضع و محبت است.
استاد حوزه و دانشگاه محوریت حضرت معصومه (س) را شاید بهخاطر این دانست که یک زن بیش از یک مرد استعداد این را دارد که پیام و ماهیت این دین را منتقل کند، افزود: فرق ما با فرهنگ غرب این است که ما طرفدار زندگی با محبت هستیم؛ ولی آنها برای فرار از محبت از اصطلاحاتی بهظاهر معقول مانند حقوق بشر، قانون و بروکراسی استفاده میکنند.
وی با بیان اینکه مارکس بهعنوان یکی از اندیشمندان و پایهگذاران تمدن غربی معتقد بود که انسانها اساساً با هم دشمن هستند و برای این که بتوانند در کنار هم باشند باید قانون نوشته شود، افزود: طرح اسلام زندگی مبتنی بر محبت است و جمهوری اسلامی زمانی اسلامی به معنای حقیقی خواهد شد که از قوانین خود بکاهد و زندگی مردم را بر اساس محبت بیشازپیش سامان دهد.
پناهیان با تأکید بر اینکه دختران بهتر میتوانند حامل پیام دین به جامعه باشند، تصریح کرد: هیچ دختری حاضر نیست تن به زندگی دهد که در آن قانون و مسائل و حقوقی بخواهد جای محبت را بگیرد و او را به خوشبختی برساند؛ حقوق و قانون برای زندگی اجتماعی لازم است، ولی زندگی مبتنی بر محبت بر زندگی بر مبنای قانون ترجیح دارد.
وی با بیان اینکه وقتی از جایگاه محبت به قانونپرستی یورش میبریم در حقیقت از موضع محبت به زندگی توأم با هرزگی یورش میبریم، گفت: هرزگی ریشه محبت را از بین میبرد و به همین خاطر اسلام با آن مخالف است؛ اینکه حجاب در دین اهمیت دارد و برای دشمنان نیز اهمیت تمدنی پیدا کرده بهخاطر این است که حجاب مظهر محبت و دشمن هرزگی است.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما هیچ ابزار دیگری جز حجاب نداریم که نشاندهنده جاری بودن محبت در جامعه و مخالف هرزگی باشد، افزود: برخی متأسفانه نگاه سخیفی به حجاب دارند و حجاب را مسأله عقیدتی میدانند و میگویند هر کسی عقیده خود را دارد درحالیکه حجاب بیش از این که عقیدتی باشد انسانی است.
وی با بیان اینکه تمام پیامهای دینی ما انسانی هستند، گفت: مدافع حجاب مدافع تمدن مبتنی بر محبت است و یکی از لوازم زندگی با محبت نماز است؛ زیرا کسی که بهاندازه یک نماز نتواند خودداری کند دلش هم هرزه خواهد شد.
پناهیان فلسفه تمام احکام دین را محبت دانست و تصریح کرد: اگر به محبت امیرالمؤمنین (ع) نرسیده باشیم نمازخواندن و قرآن خواندنمان هم قبول نیست؛ امام صادق (ع) میفرمایند اگر به محبت امامزمان خود نرسیده باشید حجتان هم قبول نیست.
وی با تأکید بر اینکه جهان آینده جهان ما و طرفداران محبت در روابط اجتماعی است، گفت: صهیونیست جهانی و کشتار کودکان و زنان در غزه نتیجه هرزگی است که غرب برای انسانها تجویز کرده است و این حرکتهایی که در دانشگاههای آمریکا و اروپا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به راه افتاده به قیام علیه هرزگی ختم خواهد شد.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حکومت امام زمان با همین محبتی که امروز شما را به حرم حضرت معصومه (س) کشانده است اداره میشود و این با حکومتی که بخواهد با زور و قانون اداره شود فرق دارد، افزود: حکومت اسلامی به دنبال کشاندن جامعه جهانی به جایی است که ددمنشیها در آن نباشد.
وی با بیان اینکه غزه نتیجه بی رحمی است که در فرهنگ غرب در روابط بین زن و مرد پذیرفته و تبدیل به عرف شده است، اظهار داشت: ما به عدم تعهد و عدم احساس مسئولیتی که در روابط غربی وجود دارد هرزگی میگوییم و همین قانونگرایی که در خانوادههای غربی ایجاد شده است جامعه را به ددمنشی سیاسی میکشاند.
پناهیان با بیان اینکه ما هر شعاری که دادهایم برگرفته از مبانی الهی بوده و جهان از ما تبعیت کرده است، گفت: ما حاملان پیام خدا به جهانیان هستیم و پیام خدا در نزد جهانیان پذیرفته شده است.
وی با بیان اینکه یک زن وجودش از محبت است و باید به تئوریزه کردن محبت در حیات فردی و اجتماعی بپردازد، عنوان کرد: وقتی در روابط فردی و اجتماعی یک جامعه محبت تئوریزه شود نتیجه آن میشود همین دین زیبا که نمادش یک دختر است که بزرگترین حرم را در میان امامزادگان دارد.