«خلاقیت بخش اصلی DNA ما در اپل است و برای ما بسیار اهمیت دارد که محصولاتی را طراحی کنیم که افراد خلاق سراسر جهان توانمند میسازد. هدف همیشگی ما این است که با روشهای بیشماری از کاربران تجلیل کنیم و ایدههای خود را از طریق آیپد زنده کنیم. ما با این ویدیو در هدف خود موفق نبودهایم و از این بابت متاسفیم.»
تبلیغ ویدیویی اپل برای آیپد پرو جدید با تراشه M۴ با موج گستردهای از انتقادات کاربران شبکههای اجتماعی و هنرمندان مواجه شد. این انتقادات بهقدری زیاد بودند که اپل اکنون بهدلیل نمایش خردشدن ابزارهای خلاقانه و هنری مانند پیانو در تبلیغ خود، مجبور به عذرخواهی شده است.
به گزارش دیجیاتو، «تور میهرن»، معاون بخش بازاریابی اپل در بیانیهای به Ad Age گفت: «خلاقیت بخش اصلی DNA ما در اپل است و برای ما بسیار اهمیت دارد که محصولاتی را طراحی کنیم که افراد خلاق سراسر جهان توانمند میسازد. هدف همیشگی ما این است که با روشهای بیشماری از کاربران تجلیل کنیم و ایدههای خود را از طریق آیپد زنده کنیم. ما با این ویدیو در هدف خود موفق نبودهایم و از این بابت متاسفیم.»
روز سهشنبه، اپل آیپد پرو مجهز به M۴ را معرفی کرد و از آن بهعنوان «باریکترین محصول خود» توصیف کرد. برای تبلیغ تمام امکانات خلاقانه آیپد، این شرکت ویدیو تبلیغاتی با عنوان «Crush!» را منتشر کرد. در این ویدیو مواردی مانند پیانو، دستگاه ضبط و دستگاههای هنری دیگری تحت فشار پرس هیدرولیک خرد میشوند و درنهایت، تنها محصول باقی مانده یک آیپد پرو است.
همین موضوع چندان مورد پسند هنرمندان و کاربران نبوده است. «هیو گرانت»، هنرپیشه آمریکایی از جمله این افراد بود که تبلیغ اپل را «تخریبکننده تجربیات انسانی» اعلام کرد. «پاول گراهام» سرمایهگذار و یکی از بنیانگذاران Y Combinator نیز از جمله دیگر منتقدان تبلیغ اپل بود که به «تیم کوک»، مدیرعامل غول فناوری گفته بود:
«استیو هرگز چنین تبلیغی را نمایش نمیداد. تماشا آن برای او بسیار آزاردهنده خواهد بود.»