خلبانان Fw ۱۹۰ در طول جنگ جهانی دوم شکارهای متعددی را به ثبت رساندند. جنگندههای Fw ۱۹۰ قدرت بیشتری نسبت به Bf ۱۰۹ و چابکی بیشتری در ارتفاعات پایین داشتند. این هواپیما از یک موتور پیستونی شعاعی ۱۴ سیلندر ۸۰۱ D-۲ بیامو ۸۰۱ D-۲ هوا خنک استفاده میکرد که ۱،۶۷۷ اسب بخار قدرت (۱،۲۵۰ کیلووات) تولید میکرد.
هواپیماهای جنگی ساخت آلمان نازی از چابکترین و کاربردیترین هواپیماها در طول جنگ جهانی دوم بودند. قبل از اینکه شرکتهای مستقر در ایالات متحده هواپیماهای جنگی خود را به میدان نبرد جنگ جهانی دوم معرفی کنند، اکثر هواپیماهای آلمانی پیشگامان خط مقدم جنگ بودند.
به گزارش روزیاتو، در این مطلب فهرستی از برترین جتهای جنگنده آلمانی جنگ جهانی دوم را گردآوری کرده ایم.
دسته بندی: جنگنده تک موتوره
خدمه: ۱ نفر
طول: ۸.۹۵ متر
طول بال ها: ۹.۹۲۵ متر
ارتفاع: ۲.۶ متر
حداکثر وزن هنگام بلند شدن: ۳.۴۰۰ کیلوگرم
حداکثر سرعت: ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت در سطح دریا
سرعت کروز: ۵۹۰ کیلومتر در ساعت در ارتفاع ۶.۰۰۰ متری (۲۰.۰۰۰ فوت)
Messerschmitt Bf ۱۰۹ یک جنگنده آلمانی تک موتوره بود که توسط Messerschmitt AG و Bayerische Fligzeugwerke (BFW) در اوایل دهه ۱۹۳۰ طراحی و توسعه یافت. این هواپیما اولین پرواز خود را در می۱۹۳۵ انجام داد و در فوریه ۱۹۳۷ وارد سرویس شد.
طراحی تمام فلزی تک بدنه با ارابه فرود جمع شونده و موتور پیستونی به سرعت به ستون فقرات نیروی جنگنده لوفت وافه تبدیل شد. به عنوان یکی از پیشرفتهترین جنگندههای زمان خود، این جنگنده از یک موتور پیستونی اینورتر DB 605A-1 V-12 ساخت دایملر-بنز با موتور آب خنک شونده استفاده میکرد که نیروی پیشرانهای ۱.۴۵۵ اسب بخاری (۱.۰۸۵ کیلووات) را تولید میکرد.
با سقف پرواز ۳۹.۰۰۰ فوت (۱۲.۰۰۰ متر)، این هواپیما دارای برد جنگی ۵۷۲ کیلومتری بود. سازندهاش بیش از ۳۴.۰۰۰ فروند Bf ۱۰۹ ساخت و آخرین هواپیما در دسامبر ۱۹۶۵ در نیروی هوایی اسپانیا بازنشسته شد.
دسته بندی: جنگنده- بمب افکن دو موتوره
خدمه: ۲ تا ۳ نفر
طول: ۱۲.۰۷۱۴ متر
طول بال ها: ۱۶.۲۴۹۷ متر
ارتفاع: ۴.۱۲۸ متر
حداکثر وزن در هنگام بلند شدن: ۶.۷۴۹ کیلوگرم
ظرفیت سوخت: ۱.۲۷۲ لیتر در ۴ باک در قسمت مرکزی بدنی
حداکثر سرعت: ۴۷۵ کیلومتر بر ساعت
Messerschmitt Bf ۱۱۰ یک جنگنده سنگین دو موتوره بود که توسط Messerschmitt AG و Bayerische Fligzeugwerke (BFW) در دهه ۱۹۳۰ ساخته شد. این هواپیما اولین پرواز خود را در می۱۹۳۶ انجام داد و یک سال بعد وارد خدمت شد. این هواپیما به دلیل سرعت، برد و قابلیتهای رزمی به عنوان یک جنگنده و نابودگر برتر تهاجمی شناخته میشد.
Bf ۱۱۰ از دو موتور پیستونی مایع خنک شونده اینورتر دار دایملر-بنز DB 601A-1 V-12 استفاده میکرد که هر کدام تقریباً ۱.۰۵۰ اسب بخار (۷۸۰ کیلووات) قدرت برخاستن را تولید میکردند. با سقف پرواز ۳۲.۸۰۰ فوت (۱۰.۰۰۰ متر)، این هواپیما دارای برد جنگی ۹۱۰ کیلومتری بود. بیش از ۶.۰۰۰ فروند از این هواپیمای تک باله سه سرنشینه ساخته شده و توسط نیروهای هوایی متعددی در اروپا به کار گرفته شد.
دسته بندی: هواپیمای جنگی چندمنظوره
خدمه: ۴ نفر (خلبان، بمب انداز/توپچی جلو، اپراتور بیسیم/ توپچی عقب)
طول: ۱۴.۴ متر
طول بال ها: ۲۰ متر
ارتفاع: ۴.۸ متر
حداکثر وزن در هنگام بلند شدن: ۱۴.۰۰۰ کیلوگرم
حداکثر سرعت: ۴۷۰ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۵.۳۰۰ متری (۱۷.۳۹۰ فوت) و ۱۲.۵۰۰ کیلوگرم وزن
سرعت کروز: ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۵.۳۰۰ متری (۱۷.۳۹۰ فوت) سرعت کروز اقتصادی
Junkers Ju ۸۸ یک هواپیمای چند منظوره دو موتوره بود که توسط Junkers Aircraft and Motor Works (JFM) در اواسط دهه ۱۹۳۰ طراحی و ساخته شد. این هواپیما اولین پرواز خود را در دسامبر ۱۹۳۶ انجام داد و در آوریل ۱۹۳۹ وارد سرویس شد.
این هواپیمای چهار نفره، نقش شناسایی، بمب افکن و جنگنده شبانه را ایفا میکرد و دارای بدنه و بالهای صاف با پنلهای داخلی برای تسلیحات بود. یکی از همه کارهترین هواپیماهای جنگی جنگ جهانی دوم توسط دو موتور پیستونی اینورتر دار خنک شونده با مایع از نوع Junkers Jumo ۲۱۱J V-12 که هر کدام تقریباً ۱.۳۴۰ اسب بخار (۱.۰۰۰ کیلووات) نیرو در هنگام برخاستن تولید میکردند، قدرت میگرفت.
این هواپیما با سقف پرواز ۲۶.۹۰۰ فوت (۸.۲۰۰ متر)، بردی معادل ۱۷۹۰ کیلومتر داشت. بیش از ۱۵.۰۰۰ نمونه از Ju ۸۸ ساخته شد که آخرین آنها در سال ۱۹۵۱ بازنشسته شدند.
دسته بندی: جنگنده دو موتوره و نسخههایی از جنگنده-بمب افکن
خدمه: ۱ نفر
طول: ۱۰.۶ متر
طول بال ها: ۱۲.۶ متر
ارتفاع: ۳.۵ متر
حداکثر وزن در هنگام بلند شدن: ۷.۱۳۰ کیلوگرم
موتورها: دو موتور توربوجت Junkers Jumo 004B-1، هر کدام ۸.۸ کیلونیوتن پیشرانه
حداکثر سرعت: ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت
Messerschmitt Me ۲۶۲ در دو نسخه عرضه شد: نسخه استاندارد جنگنده (Schwalbe) و نسخه جنگنده بمب افکن (Storm Bird). اولین هواپیمای جنگنده عملیاتی جهان با موتور جت توسط Messerschmitt در اواخر دهه ۱۹۳۰ طراحی و توسعه یافت. این هواپیمای چند منظوره اولین پرواز خود را با موتورهای جت در جولای ۱۹۴۲ انجام داد و در آوریل ۱۹۴۴ وارد سرویس شد.
این هواپیمای با استقامت بالا از دو موتور توربوجت جریان محوری Junkers Jumo ۰۰۴B بهره میبرد که هر کدام تقریباً ۱.۹۸۰ پوند بر فوت (۸.۸ کیلو نیوتن) نیروی رانش برخاست را تولید میکردند. این هواپیما با سقف پرواز ۳۷.۵۰۰ فوت (۱۱.۵۰۰ متر)، بردی معادل ۱.۰۵۰ کیلومتر داشت. بیش از ۱.۴۰۰ فروند از جتهای Me ۲۶۲ ساخته شد که بیشتر آنها توسط نیروی هوایی لوفت وافه استفاده میشد.
دسته بندی: جنگنده تک موتوره
خدمه: ۱ نفر
طول: ۸.۹۵ متر
طول بال ها: ۱۰.۵۰۶ متر
ارتفاع: ۳.۱۵ متر
حداکثر وزن در هنگام بلند شدن: ۴۹۰۰ کیلوگرم
ظرفیت سوخت: ۶۳۹ لیتر
حداکثر سرعت: ۶۵۲ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۵.۹۲۰ متری (۱۹.۴۲۰ فوت)
Focke-Wulf Fw ۱۹۰ یک جنگنده تک موتوره بود که توسط Focke-Wulf در اواسط دهه ۱۹۳۰ طراحی و ساخته شد. این هواپیما اولین پرواز خود را در ژوئن ۱۹۳۹ انجام داد و در آگوست ۱۹۴۱ وارد سرویس شد. بلافاصله پس از وارد شدن به خدمت بر فراز فرانسه، Fw ۱۹۰ تقریباً در همه جنبهها برتری خود را نسبت به سایر هواپیماها نشان داد و به جنگنده خط مقدم نیروی هوایی آلمان تبدیل شد.
خلبانان Fw ۱۹۰ در طول جنگ جهانی دوم شکارهای متعددی را به ثبت رساندند. جنگندههای Fw ۱۹۰ قدرت بیشتری نسبت به Bf ۱۰۹ و چابکی بیشتری در ارتفاعات پایین داشتند. این هواپیما از یک موتور پیستونی شعاعی ۱۴ سیلندر ۸۰۱D-2 بیامو ۸۰۱D-2 هوا خنک استفاده میکرد که ۱.۶۷۷ اسب بخار قدرت (۱.۲۵۰ کیلووات) تولید میکرد. برد جنگی این هواپیما ۵۰۰ کیلومتر بود. بیش از ۲۰.۰۰۰ فروند بین سالهای ۱۹۴۱ و ۱۹۴۵ از این جنگنده تولید و تحویل نیروی هوایی آلمان شد.