bato-adv
bato-adv

قیمت جهانی نفت امروز ۳۱ اردیبشهت ۱۴۰۳

قیمت جهانی نفت امروز ۳۱ اردیبشهت ۱۴۰۳
امروز (دوشنبه) قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی به ۸۴ دلار و ۲ سنت رسید.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۲ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه افزایش یافته است. حادثه ایجاد شده برای هلیکوپتر حامل رئیس جمهور ایران و همچنین لغو سفر ولیعهد عربستان به ژاپن به خاطر بیماری پادشاه عربستان از دلایل بالا رفتن قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش به ۸۴ دلار و دو سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا با ۸ سنت معادل ۰.۱۰ درصد کاهش ۷۹ دلار و ۹۸ سنت معامله می‌شود.

از طرف دیگر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سفر خود به ژاپن را که قرار بود امروز دوشنبه انجام شود به خاطر مشکل سلامتی ملک سلمان به تاخیر انداخته است.

آژانس خبری دولتی عربستان در روز یکشنبه اعلام کرد پادشاه ۸۸ ساله این کشور تحت درمان به خاطر تورم ریه قرار دارد.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به حادثه اتفاق افتاده برای رئیس جمهور ایران، اگر وضعیت سلامتی پادشاه عربستان هم رو به وخامت گذارد بی‌ثباتی بیشتری در بازار‌های انرژی به وجود خواهد آمد.

پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت آمریکا تا ۸۳ دلار و ۵۰ سنت افزایش یابد.

نفت برنت هفته گذشته را با یک درصد افزایش قیمت به پایان رساند که اولین افزایش قیمت هفتگی آن پس از سه هفته بود. نفت آمریکا هم ۲ درصد افزایش قیمت هفتگی را تجربه کرد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند عامل تاثیرگذار بعدی در قیمت نفت نتیجه اجلاس اوپک پلاس است که می‌تواند محدوده فعلی قیمت نفت را تغییر دهد.

اجلاس سازمان کشور‌های تولیدکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس قرار است در اول ژوئن برگزار شود.

در آمریکا واشنگتن از کاهش اخیر قیمت نفت بهره برده و ۳.۳ میلیون بشکه نفت با قیمت ۷۹ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه برای پر کردن ذخایر استراتژیک خریداری کرده است.

خبر پایین آمدن تورم در آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را بالا برده و از قیمت نفت در هفته گذشته حمایت کرده است. پایین آمدن نرخ بهره ارزش دلار را هم کاهش داده و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر می‌کند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین