bato-adv
کد خبر: ۷۴۱۲۴۴

عینک پلاریزه چیست؟ و چرا باید به خرید عینک پلاریزه توجه ویژه‌ای داشته باشیم

عینک پلاریزه چیست؟ و چرا باید به خرید عینک پلاریزه توجه ویژه‌ای داشته باشیم
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

عینک‌های آفتابی مختلفی در بازار وجود دارند که هرکدام از ویژگی‌های به خصوصی برخوردار هستند. این ویژگی‌ها باعث محافظت چشم شما در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید می‌شوند. عینک‌های پلاریزه مدلی خاص از عینک‌آفتابی هستند که می‌توانند شدت نور را کاهش دهند.

همین موضوع نیز باعث شده تا بتوانید در هرجایی از آن‌ها استفاده کرده و چشم خود را ایمن کنید. اگر می‌خواهید نسبت به خرید این محصول اقدام کرده یا بیشتر با آن آشنا شوید، می‌توانید از نکاتی که در این مطلب بررسی می‌کنیم، بهره ببرید.

معرفی عینک‌آفتابی پلاریزه

در پاسخ به این سوال که عینک پلاریزه چیست می‌توان گفت که این محصول نوعی اکسسوری کاربردی برای مردان و زنان است که از چشم در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌کند. یک مدل استاندارد از این محصول قادر است تا محافظت 100درصدی را برای چشم شما داشته باشد.

عینک‌های پلاریزه در واقع از لنزهای مخصوصی بهره می‌برند که توانایی کاهش شدت نور را دارند. به‌طور مثال، نورهای بازتاب‌شده از سطح زمین، سطح دریا یا نوری که به‌طور مستقیم از آسمان تابیده می‌شود، توسط این محصول فیلتر شده و شدت آن‌ها کم می‌شود.

عملکرد لنزهای پلاریزه

اگر بخواهیم دقیق‌تر با محصولات پلاریزه در این دسته‌بندی آشنا شویم باید نحوه عملکردی که برای لنز آن‌ها وجود دارد را بررسی کنیم. در واقع کاربرد اصلی این محصول، کم ‌کردن شدت نور در نقاط خاص است. این نقاط به‌ چشم آسیب وارد کرده و تأثیر زیادی در سلامت آن دارند. در واقع این لنز تنها اجازه گذر بازتاب‌های عمودی و غیرمستقیم را می‌دهد.

به‌طور مثال، درصورتی‌که نور خورشید با تابش به یک شیشه، بازتاب شدیدی داشته باشد، لنز پلاریزه شدت نور آن را طبیعی می‌کند. یا اگر به دریا رفته‌اید و نور زیادی از آسمان و آب به چشم شما می‌تابد، باید از لنز پلاریزه استفاده کنید تا نور به‌طور عالی به‌ چشم شما برسد.

چه کاربردی برای عینک پلاریزه وجود دارد؟

عینک پلاریزه چیست؟ و چرا باید به خرید عینک پلاریزه توجه ویژه‌ای داشته باشیم

حال که به‌طور کامل دیدیم این محصولات به چه شکلی کار می‌کنند، بهتر است کاربردهایی که برای آن‌ها وجود دارد را نیز به شما ارائه دهیم. این‌گونه راحت‌تر از این محصولات استفاده خواهید کرد. مهم‌ترین کاربردهایی که برای عینک‌های پلاریزه وجود دارند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • استفاده برای کنار ساحل، ماهیگیری، قایقرانی و شنا
  • مناسب برای افرادی که چشمشان به نور حساسیت دارد
  • مناسب برای رانندگان تاکسی و بین جاده‌ای
  • قابل ‌استفاده برای بیمارانی که عمل جراحی آب‌ مروارید داشته‌اند.

تفاوت عینک‌های یو وی و پلاریزه

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که عینک‌های UV و پلاریزه یکی بوده و تفاوت خاصی باهم ندارند؛ اما این‌طور نیست. محصولاتی که از لنز پلاریزه استفاده می‌کنند، علاوه‌بر دارابودن فیلتر UV از عملکرد پلاریزه نیز بهره برده و برای کاربردهای خاص مناسب هستند.

محصولاتی که تنها به‌شکل UV هستند، قادر هستند فقط شدت نور را کاهش دهند؛ اما همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، در مدل پلاریزه نورهای مستقیم اجازه گذر از لنز را نداشته و همین موضوع نورهای آزاردهنده را از بین می‌برد.

چرا باید عینک پلاریزه بخریم؟

شاید این سوال نیز برای شما پیش‌آمده باشد که اصلا چرا باید عینک‌های پلاریزه را بخریم؟ در پاسخ این سوال می‌توان گفت که استفاده از این اکسسوری مزایایی خاص برای شما دارد. مهم‌ترین این مزایا به شرح زیر هستند.

تقویت راحتی بینایی

یکی از پراهمیت‌ترین دلایلی که باید از محصولات لنز پلاریزه استفاده کنید، تقویت راحتی در بینایی شما است. در واقع لنزهای پلاریزه قادر هستند چشم شما را از نور مستقیم خورشید و بازتاب‌های مستقیم آن محافظت کنند. نور مستقیم خورشید علاوه‌بر کاهش بازه دید چشم، باعث خستگی آن شده و امور خاص مانند رانندگی را سخت می‌کند.

درصورت استفاده از لنزهای پلاریزه، نور مستقیم شدت بسیار کمی داشته و اصلا باعث خستگی یا اذیت چشمان شما نخواهد شد. البته باید گفت که این کار هم با رنگ طبیعی محیط انجام شده و خلاف مدل‌های UV یک ‌لایه سیاه‌رنگ روی تصویر لنزها نخواهید داشت.

افزایش وضوح و کنتراست بینایی

مزیت دیگری که باعث شده افراد بسیار زیادی علاقه به خرید عینک‌های پلاریزه داشته باشند، افزایش وضوح و کنتراست بینایی است. اگر در محیط‌های آفتابی مانند دریا، جاده‌های آسفالت و سطوح سنگی قرار گرفته باشید، می‌دانید که به‌دلیل تابش خورشید بازتاب‌های زیادی به‌ چشم شما روانه شده و دیدن را سخت می‌کند.

این موضوع باعث کاهش جزئیات در دید انسان شده و نمی‌گذارند به‌درستی موارد مختلف را تماشا کنند؛ اما اگر از عینک‌های پلاریزه استفاده کنید این نورها دفع خواهند شد. این لنز با کاهش شدت نور و حفظ رنگ‌های طبیعی، کنتراست را افزایش داده و قابلیت دید را برای شما وسیع‌تر می‌کند.

آسان‌تر کردن دیدن زیر سطح آب

مزیتی که شاید بیشترین تأثیر را در خرید و استفاده از این مدل اکسسوری دارد، آسان‌تر کردن دید در زیر سطح آب است. درصورتی‌که به ساحل یا قایق‌سواری رفته‌اید، قطعا دوست دارید که از بالا به درون دریا و جزئیاتی که زیر سطح آن وجود دارد نگاه کنید.

تماشای جزئیات زیر سطح آب کمی سخت است؛ دلیل آن نیز بازتاب نور بوده و به چشم آسیب می‌رساند. برای این کار باید از محصولاتی که لنز پلاریزه دارند استفاده کنید. این عینک با ازبین‌‌بردن نورهای شدید و بازتاب مستقیم قادر است دید وسیع‌تری را در زیر سطح آب به شما ارائه دهد.

خرید بهترین عینک‌های پلاریزه

عینک پلاریزه چیست؟ و چرا باید به خرید عینک پلاریزه توجه ویژه‌ای داشته باشیم

نکته بسیار مهمی که باید دررابطه‌با عینک‌های پلاریزه در نظر داشته باشید، خرید مدل‌های اصلی و باکیفیت از این محصول است. این عینک‌ها در فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که بهترین آن‌ها دیجی‌کالا است. دیجی‌کالا انواع مدل‌های عینک پلاریزه محبوب را برای شما موجود کرده تا راحت‌تر انتخاب خود را انجام دهید.

جمع‌بندی

مدل‌های گوناگونی از عینک‌های آفتابی تولید شده‌اند که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها، مدل‌های پلاریزه هستند. پلاریزه نوعی لنز است که از تابش یا بازتاب مستقیم نور به چشم جلوگیری کرده و تنها اجازه عبور نورهای عمودی را می‌دهد.

علاوه‌بر این موضوع، لنزهای پلاریزه دارای فیلترهای UV نیز هستند که از شدت نور کاسته و گستره دید را وسیع‌تر می‌کنند. برای خرید انواع مدل‌هایی که از این اکسسوری در بازار وجود دارد، می‌توانید به دیجی‌کالا بروید. دیجی‌کالا با بهترین قیمت این محصول را موجود کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما ارسال می‌کند.

برچسب ها: دیجی کالا
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین