bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۴۱۸۸۴

راه آهن ایران به دست ژاپن افتاد؟

راه آهن ایران به دست ژاپن افتاد؟

احداث راه‌آهن برقی تهران ـ مشهد به کشور ژاپن واگذار شد. کارشناسان و مهندسان این کشور نتیجه مطالعات نهایی خود را تسلیم وزیر راه و ترابری کردند.

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳

طول این خط ۹۳۰ کیلومتر است و به صورت دو خطه ساخته می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز، هیاتی مرکب از کارشناسان راه‌آهن ژاپن به ریاست معاون فنی راه‌آهن این کشور چندی پیش به تهران وارد شد و پس از ملاقات با جواد شهرستانی، وزیر راه و ترابری و سایر مسوولان و بازدید از مسیر راه‌آهن تهران – مشهد، مطالعات مقدماتی خود را خاتمه داد و قرار شد پس از دو ماه پروژه‌های نهایی را به وزارت راه و ترابری تسلیم کند.

براساس طرح‌های مقدماتی پیش‌بینی می‌شود که ساخت راه‌آهن تهران – مشهد بر مبنای راه‌آهن ژاپن ساخته می‌شود.

در این طرح‌ها نسبت به ازدیاد سرعت قطار‌ها از ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر و ایجاد ایستگاه‌های مدرن که با وسایل الکترونیکی مجهز باشد، بررسی‌هایی به‌عمل آورده است.

چون راه‌آهن تهران – مشهد یک خط مسافری است و در ایام سوگواری و جشن‌های مذهبی بر تعداد مسافران آن افزوده می‌شود، لذا لزوم احداث راه‌آهن برقی از لحاظ تامین رفاه مسافران و صرفه‌جویی در وقت حائز اهمیت فراوان است.

با احداث راه‌آهن برقی زمان مسافرت از تهران به مشهد به ۴ تا ۵ ساعت تقلیل می‌یابد.

bato-adv
bato-adv
bato-adv