bato-adv
کد خبر: ۷۴۹۹۹۲
گزارش زنده

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۱۱ تیر

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۱۱ تیر
انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری در دور اول جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار شد. هیچ یک از نامزد‌ها نتوانست اکثریت آرا را بدست بیاورد و بر این اساس مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم راه یافتند. مرحله دوم انتخابات در پانزدهم تیرماه برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۱۱ تير ۱۴۰۳

۱۲ تير ۱۴۰۳ ۰۰:۱۳
۱۲ تير ۱۴۰۳ ۰۰:۰۷
۱۲ تير ۱۴۰۳ ۰۰:۰۵
۱۲ تير ۱۴۰۳ ۰۰:۰۴
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۵۱
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۵۰
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۴۴
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۴۱
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۳۹
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۳۸
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۳۶
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۳۴
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۳۳
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۳۱

جلیلی: آقای دکتر مگر الان نفت نمی فروشیم؟ الان مگر بلینکن از ما سوال نکرد که چرا ایران روزانه 2 میلیون بشکه نفت می فروشد؟

پزشکیان: نفت را چند می فروشیم آقای دکتر؟

جلیلی: دقیقا آمارش مشخص است.

پزشکیان: نه بشکه ای چند می فروشیم؟

جلیلی: ببینید شما در مجلس حضور دارید. بودجه دولت وقتی روی یک چیزی قیمت می گذارید. شما امسال قیمت نفت را چند گذاشتید؟

پزشکیان: بگذارند. مگر آنچه که می فروشند همان است؟

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۲۸
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۲۶
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۲۵

پزشکیان: شفاف بگویید ما نفت را بشکه‌ای چند می‌فروشیم؟

جلیلی: قیمت نفت در دنیا متفاوت است.

پزشکیان: یعنی ما مشابه دنیا می‌فروشیم؟

جلیلی: بله پزشکیان: اصلاً امکان ندارد.

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۲۴
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۲۲
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۲۰
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۱۶

جلیلی: نه اینکه ما بگوییم. خود طرف مقابل گفت: 15 بار آزانس گزارش نوشت که ایران همه تعهدات اش را انجام داده، پس مانعی نداشته است. نتیجه اش چه شد؟ طرف مقابل کلا خارج شد.

پزشکیان: در داخل چه کسی برجام را پاره کرد؟

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۱۱
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۰۹
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۰۷
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۰۶
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۳:۰۰
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۵۸
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۵۶
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۵۵
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۵۴
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۵۳
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۵۲
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۴۸
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۴۳
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۳۷
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۳۶
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۳۵
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۳۲
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۲۴
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۲۳
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۲۱
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۱۹
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۱۸
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۱۴
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۱۲
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۱۰
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۰۶
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۰۵
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۰۴
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۲:۰۱
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۱:۵۹
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۱:۵۷
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۲۱:۵۶
۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۹:۰۹

حسین عبده تبریزی مشاور اقتصادی دکتر پزشکیان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در دولت احتمالی پزشکیان قیمت بنزین تغییر نخواهد کرد.

پزشکیان در مورد انرژی صریح اعلام کرده، گفته که هدررفت انرژی از این چیزی که گیر مردم نمی‌آید نگران هستند.

روشن است که در این شرایط معیشتی مردم چیزی از زندگی آن‌ها نباید کم شود. دولت نباید به هیچ وجه به حداقل موقعیت زندگی مردم است طمع کند.

در بحث بنزین ما ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف زوزانه داریم که که ۲۰ تا ۲۵ تا از آن هدر می‌رود و قاچاق می‌شود و گیر رانت خواران می‌آید. پزشکیان می‌گوید این را صرف بهداشت و آموزش و پرورش در روستا‌ها بکنیم. مردم بنزین موردنیازشان را به قیمت امروز کماکان در اختیار خواهند داشت.

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۸:۳۲

علی جنتی: «فاصله رای قالیباف و جلیلی تا اندازه‌ای غیرمترقبه بود، عموما پیش‌بینی می‌کردند که رأی قالیباف بیشتر باشد. اما به نظر می‌رسد مسائلی که قالیباف در شهرداری، نیروی انتظامی و مجلس داشته و مواردی از قبیل خرید سیسمونی از ترکیه یا درخواست پسر ایشان برای اقامت در کانادا باعث شد که رأی قالیباف کاهش پیدا کند.»

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۶:۳۱

ظریف: غیبت ۶۰ درصد مردم در هشت تیر اعلام نظر نسبت به گذشته بود. ۱۵ تیر یک همه پرسی برای آینده است.

رقیب پزشکیان نگران مشارکت شما در این همه پرسی تاریخی است و با تمام ابزارهای سیاسی،‌ مالی و تبلیغاتی برای ادامه و تشدید وضعیت گذشته آمده است.

فرصت ۱۵ تیر را برای فریاد یک نه بزرگ به این تفکر خطرناک از دست ندهیم

نه به تحریم، آری به تعامل

نه به تحقیر دختران و زنان، آری به احترام به شیر زنان ایران

نه به فیلترینگ، آری به اعتماد به جوانان

نه به دروغ، آری به صداقت

نه به توهم، آری به آرمان گرایی واقع بینانه

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۱۱ تیر

 

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۵:۱۳

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

افتخار می‌کنند روزی یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروشند حال سوال من به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که چه کسانی نفت می‌فروشند؟ اسامی را اعلام کنید، می‌گویند اگر بگوییم دشمن متوجه می‌شود، به چه کسانی نفت را می‌فروشید؟ می‌گویند؛ اگر بگوییم مشتری منصرف می‌شود زیرا امریکا اینها را رصد می‌کند.

گروهی با نام دور زدن تحریم می‌گویند جاده را باز نکنیم ما جاده فرعی ساختیم و روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را می‌برند. ما پرسیدیم به چه قیمتی می‌فروشید؟ ۱۵ تا ۳۰ دلار در هر بشکه و میانگین ۲۰ دلار در هر بشکه تخفیف می‌دهند. روزی یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت ضربدر ۲۰ دلار؛ یعنی اینکه روزانه ۲۶ میلیون دلار از پول مردم ایران، کشاورزان و اعضای کمیته امداد به خریدار انحصاری نفت تخفیف می‌دهند.

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۵۹

دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما در گفتگو با شبکه خبر:

تلاشمان بر این است که یک تحرک بیشتری به مناظره بدهیم و به واسطه اینکه تعداد نامزدها کمتر است مناظره واقعی‌تری شکل می‌گیرد.

محورها اعلام شده ولی سوالات در اختیار نامزدها قرار داده نشده است.

دو ساعت برنامه پیش بینی شده است که در این زمان مشخص حدود ۱۰ تا ۱۲ محور گفتگو خواهیم کرد با نامزدها و دیدگاه‌های آن‌ها را اخذ خواهیم کرد.

این مناظره امروز و فردا خیلی مهم است به واسطه اینکه مناظره دو نامزد را ۱۵ سال است که نداشتیم و آخرین مناظره سال ۸۸ بود.

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۵۶

تئوریسین سیاسی اصلاحات خطاب به جلیلی نوشت: ‏شما حجاب را عمق راهبردی جمهوری اسلامی خواندید حال آن‌که قبلاً حضور نیابتی ایران در منطقه را عمق راهبردی می‌دانستید. چه اتفاقی رخ داده که از سوریه و داعش گذر کرده‌ و خیابان‌های وطن و مقابله با زنان و دختران ایرانی را عمق راهبردی‌ جدید معرفی کرده‌اید؟

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۵۵

وحید حقانیان: سلام. مشارکت بالاتر هدف دور دوم، با رای به دکتر پزشکیان، در جهت بالا بردن عزت مقام رهبری. از انتخاب آقای رئیسی تا این دوره، پنج میلیون رای از سبد آراء اصولگرایان کم شده است و به جای رئیس جمهور، همه نابسامانی‌ها را از چشم مقام رهبری می‌بینند. پزشکیان هم اصولگرا، هم اصلاح‌طلب و مهمتر از همه مردمی است و به خروج ایران از انزوا فکر می‌کند. آینده بهتر با انتخاب دکتر مسعود پزشکیان. یا علی مدد

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۴:۲۲

نوید کلهرودی

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران که این مدت در بازداشت بود برای مدت ۵ روز مرخصی گرفته تا به درمان سرطان خود بپردازد.

امروز آقای زیباکلام را در حیاط دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دیدم. آمده بود چند مدرک و کتاب بردارد و عکس سی تی اسکنی نیز دستش بود.

از آقای زیباکلام پرسیدم شما در زندان رای دادید؟ ایشان گفت بله من در دور اول به قالیباف رای دادم چون معتقد بودم او می‌تواند روبروی جلیلی بایستد و نه پزشکیان.

اما در این دور به پزشکیان رای می‌دهم. از آقای زیباکلام پرسیدم آیا اجازه دارم این گفتگو را نقل کنم؟ ایشان گفت برو بگو اگر جلیلی رای بیاورد باید با چراغ دنبال احمدی نژاد بگردیم!

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۲:۳۹

حسن روحانی: من رأی دادن را قبل از آنکه وظیفه بدانم حق افراد می‌دانم. اما ما به جز حق، در برابر «کشور» خود (که فراخ‌تر از جناح و قوم و قشر و حتی حاکمیت است) مسئولیت و حتی تکلیف (مدنی) داریم. ایران خانه مشترک همه ماست و در برابر سیلی ویرانگر نمی‌توانیم بگوییم ما مسئولیت نداریم. در برابر سوراخ کردن این کشتی همه ما مسئولیم و نمی‌توانیم بگویم به ما ربطی ندارد. یا همه با هم غرق می‌شویم یا همه با هم به ساحل می‌رسیم.

امروز دو نامزد داریم که یکی تحریم در سیاست خارجی و اقتصاد را نعمت می‌داند و دیگری آن را فاجعه می‌داند. یکی قطع رابطه با جهان را فرصتی می‌پندارد و دیگری آن را از دست دادن فرصت‌ها می‌خواند. هنر یکی دیوار کشیدن و حصار کشیدن دور ایران است و هنر دیگری برداشتن دیوارها و حصارها با کمک بهترین دیپلمات‌ها و کارشناسان است.

ملت عزیز ایران! امروز شما در برابر دو انتخاب قرار دارید:

یکم. مشارکت یا تحریم (انتخابات)

دوم. تحریم یا تعامل با جهان

انتخاب بین پیشرفت واقع‌بینانه و یا عقب‌گرد خیالبافانه

انتخاب بین تعامل عزتمندانه یا تحقیر بین‌المللی

انتخابی که دو گزینه روشن و صریح در برابر شما دارد و با هر انتخاب؛ میان «رأی دادن و ندادن»، میان نامزد اول و نامزد دوم می‌توانید سرنوشت حداقل یک دهه آینده خود را رقم بزنید.

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۲:۱۸

در حالی اولین مناظره دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری با موضوع فرهنگی-سیاسی امشب و مناظره دوم با موضوع اقتصادی فرداشب برگزار می شود که شنیده شد، قرار است وعده یارانه نقدی ۱ میلیون تومانی در این مناظره‌ها از سوی برخی نامزدها مطرح شود.

پرداخت یارانه نقدی اولین بار سال ۸۹ به مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان با افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل کلید خورد و سال ۱۴۰۱ هم با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش دلار رسمی به ۲۸۵۰۰ تومان بار دیگر مبلغ یارانه نقدی به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر افزایش یافت.

لازمه اجرای وعده پرداخت یارانه نقدی ۱ میلیون تومانی یا افزایش یارانه نقدی به هر رقم دیگر، افزایش مجدد قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل یا حذف دلار ۲۸۵۰۰ تومانی و افزایش قیمت رسمی ارز به اعداد بالاتر هست./ تسنیم

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۲:۱۸

امشب ۱۱ تیر ماه تلویزیون بعد از ۱۵ سال مناظره های ۲ نفره برگزار می کند و این مناظره با مناظره هایی که در مرحله اول انتخابات برگزار شد تفاوت های جدی دارد.

مهدی خسروی همچنان اجرای مناظره ها را بر عهده دارد و قرار است از هر نامزد مطابق با سخنانی که این چند وقت مطرح کرده است سوالاتی اختصاصی بپرسد. مدل مناظره امشب می تواند تلویزیون را هم بیش از پیش زیر ذره بین قرار دهد تا مشخص شود همچنان عدالت رسانه ای خود را حفظ خواهد کرد یا خیر.

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۱:۵۵

سعید جلیلی در حاشیه نمایشگاه الکامپ گفت: سرعت اینترنت موبایل حداقل ۱۰ برابر و اینترنت ثابت باید ۵۰ برابر افزایش پیدا کند.

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۱:۳۰

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات، به خبرنگار جماران گفت: تنها نامزدی که گفت من پای مردم می‌ایستم، دنبال حق و عدالت هستم و هیچ وعده‌ای به مردم نداد، آقای پزشکیان بود. مردم نشان دادند که مردم آگاه و رشیدی هستند و برای ایران، آینده ایران و سربلندی فرزندان‌شان راه درست را تشخیص دادند و انتخاب کردند و آقای دکتر پزشکیان رأی اول شد.

به طور حتم پیشتاز بودن آقای پزشکیان در مرحله دوم تقویت خواهد شد و انگیزه ایجاد خواهد کرد تا کسانی که به هر دلیلی در دور اول حضور پیدا نکردند، با حضورشان در مرحله دوم جلوی حاکم شدن جریان اقتدارگرا را بگیرند.

متأسفانه در بعضی صحبت‌ها «تندروهای دو طرف» می‌گویند، در حالی که ما دو طرف تندرو نداریم و تندرو در یک طرف آن هم جریان پایداری و اقتدارگرایان قرار دارد که سعی کرده با اتکاء به قدرت، زور، پول، تزویر، ریا و وعده‌های سر خرمن به جایگاه برسد.

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۰:۵۰

علی ربیعی، سخنگوی دولت دوازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: عملیات‌های روانی بر پایه دروغ و با دو محتوا کلید خورده است. چندی پیش شنیدم در جلساتی تصمیم گرفته‌اند کلید واژه دولت سوم روحانی را با هر دروغ‌پردازی، کانون عملیات روانی قرار دهند.

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۱۰:۴۸

معاونت آموزش حوزه علمیه قم اعلام کرد: با توجه به ضرورت نقش آفرینی طلاب و اساتید در دعوت مردم به مشارکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت بیشتر در جهاد تبیین، کلیه دروس هفته جاری ششمین دوره تابستانه ۱۴۰۳ تعطیل و نحوه جبران این ایام متعاقباً اعلام می‌شود. امید است همگان بر اساس تکلیف در عرصه جهاد تبیین حضور فعال داشته و زمینه تحقق دولت تراز نظام اسلامی را فراهم سازند.

تعطیلی حوزه علمیه با هدف اعزام روحانیون به مناطق مختلف در راستای انتخابات در حالی است که تیم سعید جلیلی اخیرا با ارسال پیامک گسترده برای روحانیون و طلبه ها از آن ها برای اعزام به روستاها، مساجد و مناطق مختلف کشور دعوت کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که تیم جلیلی به شدت روی اعزام مبلغ جهت تغییر نظر مثبت مردم روستاها نسبت به پزشکیان حساب باز کرده است.

در همین راستا، گروه هایی در پیام رسان اینا تحت عنوان «قرارگاه مردمی امتداد شهید» وظیفه هماهنگی و اعزام مبلغین را عهده دارند.

این طرح با عنوان «خیزش مبلغین گفتمان انقلاب اسلامی» هدف خود را تبیین گفتمان انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری توصیف کرده است./ انتخاب

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۰۹:۴۷

سعید لیلاز در گفتگو با انتخاب: جلیلی پنهان نمی‌کند که می‌خواهد یک اقتصاد بسته و رو به عقب را در ایران حاکم کند. دخالت حداکثری دولت در اقتصاد و مشارکت حداقلی بخش خصوصی، واکنش بازار را به دنبال خواهد داشت. در صورت پیروزی جلیلی سیاست خارجی نیز بسته‌تر خواهد شد و واکنش‌های منفی در بورس و بازار ارز خواهیم دید.

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۰۹:۰۴

با مشخص شدن جدول تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دوشنبه، ۱۱ تیر از ساعت ۲۱:۳۰ مناظره اول و سه‌شنبه، ۱۲ تیر از ساعت ۲۱:۳۰ مناظره دوم بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برگزار خواهد شد که به صورت زنده از شبکه‌های یک، سلامت (با رابط ناشنوایان) و جام جم ۱، ۲ و ۳ برای ایرانیان خارج از کشور پخش می‌شود.

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۰۹:۰۰

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات سیما:

شبکه یک روز دوشنبه (۱۱ تیر) مستندهای دوم سعید جلیلی و مسعود پزشکیان ساعت ۱۸:۳۰ و ۱۹

برنامه گفت‌وگو با مردم مسعود پزشکیان ساعت ۱۹:۳۰

سه‌شنبه (۱۲ تیر) مستند سوم پزشکیان ساعت ۱۹ و مستند سوم جلیلی ساعت ۲۰ از شبکه یک

چهارشنبه (۱۳ تیر) نطق جلیلی به صورت زنده، از ساعت ۱۹ و نطق پزشکیان به صورت زنده از ساعت ۲۰ از شبکه یک

بازپخش مناظره‌های ۱ و ۲ ساعت ۱۶ سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۲ و ۱۳ تیر شبکه دو

مستندهای سوم پزشکیان و جلیلی ساعت ۱۰ و ۱۰:۳۰ چهارشنبه (۱۳ تیر)

پنج‌شنبه (۱۴ تیر) ساعت ۲۴ نطق جلیلی و ساعت ۰۰:۳۰ نطق پزشکیان از شبکه دو

شبکه مستند، مستندهای سوم پزشکیان ساعت ۱۱ و ۲۱ و جلیلی ساعت ۱۱:۳۰ و ۲۱:۳۰ روز چهارشنبه (۱۳ تیر)

مستندهای سوم پزشکیان و جلیلی ساعت ۱۸ و ۱۸:۳۰ روز چهارشنبه (۱۳ تیر) شبکه افق

سه‌شنبه (۱۲ تیر) بازپخش مناظره ۱ ساعت ۱۰ و مستندهای سوم پزشکیان ساعت ۲۳ و جلیلی ساعت ۲۳:۳۰ شبکه چهار

چهارشنبه (۱۳ تیر) بازپخش مناظره ۲ ساعت ۱۰ و نطق جلیلی ساعت ۲۳ و پزشکیان ساعت ۲۳:۳۰ شبکه چهار

بازپخش مناظره‌های ۱ و ۲ سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۲ و ۱۳ تیر) ساعت ۱۳ شبکه تهران

مستند سوم پزشکیان ساعت ۰۰:۰۰ بامداد و جلیلی ساعت ۰۰:۳۰ روز چهارشنبه از شبکه تهران

بازپخش مستندهای سوم پزشکیان و جلیلی ساعت یک بامداد و ۰۱:۳۰ بامداد چهارشنبه (۱۳ تیر) شبکه جام‌جم

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۰۸:۴۷

مریم اشرفی گودرزی نماینده سعید جلیلی گفت: اگر حجاب تان را رعایت نکنید، داغ و درفش نداریم و شلاق هم نمی‌زنیم؛ فقط یک سری تنبیهات ملایم برایتان داریم مثل دعوت به یک جایی برای گرفتن تعهد، جریمه مالی و زندان!

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۰۸:۴۱

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامش نوشت:

من سال 1384 رأی ندادم، چون از محمود احمدی‌نژاد نمی‌ترسیدم. سال 1400 رأی ندادم، چون از مرحوم سید ابراهیم رئیسی نمی‌ترسیدم. دور اول انتخابات 1403 رأی ندادم، چون از محمدباقر قالیباف نمی‌ترسیدم. واقعیت اما این است که الان از تیم سعید جلیلی می‌ترسم!

ترسم، ترس شخصی نیست، از آیندهٔ این کشور و جامعه است. ممکن است برخی بگویند؛ از چه می‌ترسی؟ مگر از این بدتر هم می‌شود؟ در جواب‌شان می‌گویم، من در این شش دهه عمری که از خدا گرفته‌ام، از تحولات روزگار یک درس بزرگ آموخته‌ام و آن درس این است که بدی و بدبختی و رنج و فلاکت ته ندارد! وضعی که در آن به سر می‌بریم بدترین نیست که گمان شود بدتر از آن امکان ندارد! هنوز چیزهای بسیاری برای از دست رفتن وجود دارد. آن چیزها تا وقتی هستند به چشم نمی‌آیند، وقتی از دست می‌روند رنج فقدان‌شان چون خاری در چشم می‌خلد!

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۰۸:۳۶

بهزاد نبوی گفت:

رای آقای پزشکیان در این انتخابات، آن دوران را برای من تداعی می‌کند. تصورم این است که بخش مهمی از این رای مربوط به ویژگی‌های شخصی پزشکیان و آن چیزهایی است که می‌گوییم پزشکیان را به پزشکیان تبدیل کرده است. کمک‌های افرادی مثل آقای ظریف هم در این باره بسیار مفید و مؤثر بود. در حال حاضر، ما در حال ورود به مرحله دوم انتخابات هستیم. ایستادن جایگاه اول تبریک دارد و ورود به مرحله دوم، نیازمند هشدار است که مرحله بسیار مهم‌تری است. چون یکی از نامزدهای محترم که رای نسبتاً قابل قبولی هم داشت (قالیباف)، به نفع آقای جلیلی وارد شد. نگرانی درباره این ۳ میلیون رای وجود دارد. اختلاف جلیلی و پزشکیان یک میلیون است و اگر دو میلیون از آرای قالیباف هم به سبد او بریزد، پیروز خواهد شد. بنابراین، کار ما در این مرحله سخت‌تر است.»

نبوی اضافه کرد: «در حال حاضر با چهار گروه مواجه هستیم. گروه اول، آن‌هایی هستند که در مرحله اول رای دادند و امیدواریم که در دور دوم حضور داشته باشند. دسته دوم، ناامیدان هستند که معتقدند تفاوتی ندارد چه کسی رئیس‌جمهور باشد. دسته سوم تحریمی‌ها هستند که معتقدند با عدم مشارکت باید پیامی به حاکمیت ارسال کرد. دسته و گروه چهارم تحریمی‌های برانداز هستند که با آن‌ها در حال حاضر صحبتی نداریم. در این فرصت کوتاه چندروزه، نمی‌توانیم با آن‌ها وارد گفت‌وگو شویم. به سه گروه ابتدایی باید بگوییم که شرکت نکردن در انتخابات، در واقع رای دادن به رقیب پزشکیان است. از سوی دیگر باید این را هم جا بیاندازیم که پزشکیان نمی‌تواند معجزه و ظرف ۲۴ ساعت همه چیز را گل و بلبل کند. برای آن‌هایی که می‌گویند فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد، می‌گویم که تفاوت دولت پزشکیان و رقیبش، مثل دولت خاتمی با دولت بعدی او و دولت روحانی با دولت بعدی اوست.»

نایب‌رئیس مجلس ششم، تاکید کرد: «به تحریمی‌ها باید گفت که اگر دنبال این بودند که پیامی به حاکمیت داده شود، این اتفاق افتاد و سیاست حاکمیت تغییر کرد. حاکمیت مسیری برای شرکت جناح‌های مختلف در انتخابات باز کرد. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم در این انتخابات شرکت نمی‌کنیم که حاکمیت در سیاست‌هایش تجدیدنظر کند. تجدیدنظر اتفاق افتاده است. پزشکیان وعده عجیب و غریبی نداده است. آنچه در حال حاضر مردم با پوست و گوشت‌شان لمس می‌کنند، مشکلات اقتصادی است و مهم‌ترین کاری که پزشکیان می‌تواند بکند، تلاش برای حل این مسئله است. حل مشکل معیشت و اقتصاد مردم نیز از راه تجدیدنظر در سیاست خارجی می‌گذرد. این به معنای درگیر شدن با حاکمیت نیست. آیا خاتمی که دولتش بهترین عملکرد اقتصادی را از خود به جا گذاشت، با حاکمیت درگیر شد؟ سیاست خارجی را با هماهنگی حاکمیت پیش برد. پزشکیان هم باید برای پیشبرد این مسائل با حاکمیت گفت‌وگو و رایزنی کند.»

۱۱ تير ۱۴۰۳ ۰۸:۰۸

روزنامه کیهان نوشت: تاکتیک رقیب‌هراسی یکی از متداول‌ترین تاکتیک‌های انتخاباتی در سرتاسر جهان به شمار می‌آید.

در کنار این تاکنون کوچک‌ترین نظر کارشناسی از پزشکیان درباره طرح‌ها و لوایح تخصصی مشاهده نشده است. این خصلت‌ها، خطری مهم درباره پزشکیان را به ذهن متبادر می‌سازد و این خطر، امکان تسلط افرادی بر وی است که بدترین کارنامه را در طول دوران مسئولیت خود داشته‌اند.

سخنان اخیر آذری جهرمی و دیگر مسئولین جنگ روانی ستاد پزشکیان در حالی عنوان می‌شود که این روش نیز مسبوق‌به‌سابقه بود. این تاکتیک نخ نما شده در سال ۸۴ و ۸۸ علیه محمود احمدی‌نژاد، در سال ۹۲ علیه سعید جلیلی و محمد باقر قالیباف و در سال ۹۶ و ۱۴۰۰ علیه شهید رئیسی استفاده شد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین