مدیر مرکز رصد بینا، در توضیح نظرسنجیهای منتشر شده با نام این مرکز عنوان کرد که روزهای اخیر اعداد و درصدهای مختلفی با نام نظرسنجی مرکز رصد بینا منتشر شده است که هیچ کدام درست نیستند.
دو مورد از نظرسنجیهای اینچنینی از سوی منابعی که به آنها نسبت داده شده بودند، تکذیب شدند؛ یکی مربوط به مرکز رصد بینا متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی بود و دیگری مربوط به مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما.
به گزارش مهر، دو نظرسنجی جعلی که طبق آنها یک نامزد خاص پیروز انتخابات شده بود، از سوی مراکز مربوطه تکذیب شدند.
در روزهای منتهی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، بازار نظرسنجیها نیز داغ شده است. اما در دو روز اخیر، یک جریان سیاسی با اهداف خاصی اقدام به انتشار نظرسنجیهای جعلی کرده که در آن نامزد مدنظرشان پیروز انتخابات شده است.
دو مورد از نظرسنجیهای اینچنینی از سوی منابعی که به آنها نسبت داده شده بودند، تکذیب شدند؛ یکی مربوط به مرکز رصد بینا متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی بود و دیگری مربوط به مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما.
علیرضا نایینی، مدیر مرکز رصد بینا، در توضیح نظرسنجیهای منتشر شده با نام این مرکز عنوان کرد که روزهای اخیر اعداد و درصدهای مختلفی با نام نظرسنجی مرکز رصد بینا منتشر شده است که هیچ کدام درست نیستند.
وی افزود: علاوه بر این هیچ نظرسنجی در دور دوم انتخابات از سوی این مرکز منتشر نشده است.
همچنین مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما در اطلاعیهای بار دیگر اعلام کرد فقط و فقط صحت نظرسنجیهایی را تایید میکند که این مرکز رسما در رسانه ملی اعلام و منتشر کرده باشد.
در روزهای گذشته در فضای مجازی نظرسنجیهایی جعلی به صداوسیما نسبت داده شده که بر اساس آنها جایگاهها و درصدهایی به نامزدهای محترم ریاست جمهوری نسبت داده شده است.
مرکز تحقیقات صداوسیما ضمن تکذیب قاطع اعتبار تمامی این نظرسنجیها تاکید کرده است حق پیگیری حقوقی و قضایی را در خصوص عاملان انتشار این نظرسنجیهای غیرواقعی و جعلی محفوظ میداند.
پیش از دور اول انتخابات نیز، این جریان سیاسی دست به اقدام مشابهی زده بود.