bato-adv

ساعت بازی فوتبال حساس تیم ملی فرانسه - اسپانیا در نیمه‌نهایی یورو

ساعت بازی فوتبال حساس تیم ملی فرانسه - اسپانیا در نیمه‌نهایی یورو
اسپانیایی‌ها به‌خوبی می‌دانند وقتی قرار است مقابل تیمی بازی کنند که سابقه قهرمانی در جام جهانی را دارد و در سال‌های اخیر هم باثبا‌ت‌ترین تیم اروپا بوده، نباید زودتر از موعد جشن قهرمانی بگیرند
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۹ تير ۱۴۰۳

امشب، سه‌شنبه، از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و اسپانیا در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ که به میزبانی کشور آلمان برگزار می‌شود، به مصاف یکدیگر می‌روند تا حساس‌ترین بازی این مرحله برگزار شود.

درست است که اهمیت دیدار نیمه‌نهایی هم دست‌کمی از فینال ندارد، ولی با نگاهی به کارنامه این دو تیم مشخص می‌شود که این بازی شایسته یک فینال تمام‌عیار بود. اسپانیا در شرایطی خودش را به این مرحله رسانده که بسیاری آن‌ها را بخت اصلی قهرمانی می‌دانند. این تیم در یک‌چهارم نهایی موفق شده آلمان میزبان را در یک بازی مهیج از پیش‌رو بردارد و خودش را به مرحله ماقبل پایان برساند. سبک بازی روان و جذاب اسپانیا به همراه چهره‌های جوانی که در این تیم بازی می‌کنند، آن‌ها را تبدیل به جذاب‌ترین تیم یورو کرده است.

با این حال، اسپانیایی‌ها به‌خوبی می‌دانند وقتی قرار است مقابل تیمی بازی کنند که سابقه قهرمانی در جام جهانی را دارد و در سال‌های اخیر هم باثبا‌ت‌ترین تیم اروپا بوده، نباید زودتر از موعد جشن قهرمانی بگیرند. فرانسه هرچند در این جام تیم جذابی نشان نداده، ولی کاراکتر یک قهرمان را حفظ کرده‌ و حالا بیش از هر زمان دیگری به حضور در فینال نزدیک شده است. آن‌ها در مرحله قبلی در ضربات پنالتی از سد پرتغال عبور کرده و امیدوارند از دست انتقاداتی که به آن‌ها می‌شود، از همین مرحله جان سالم به در ببرند.

نکته عجیب درباره تیم ملی فرانسه اینکه تا به الان فقط سه گل زده‌اند که یکی را خودشان از روی نقطه پنالتی زده و دوتای دیگر گل به خودی است. البته آن‌ها تنها یک بار هم دروازه‌شان فرو‌ریخته که نشان از خط دفاعی منسجم این تیم دارد. روی کاغذ بخت بیشتر با اسپانیاست، چون هم به لحاظ سبک بازی و هم به لحاظ آمار‌های رودررو از فرانسه برتر است، ولی محرومیت چند ستاره آن‌ها در این بازی، کار را برای لاروخا ساده نمی‌کند. این دو تیم تا به الان جدال‌های زیادی داشته‌اند، ولی به لحاظ برد، اسپانیا ۱۶ بار برنده شده و فرانسه ۱۳ بار.

هر دو تیم هم تا به الان سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را داشته‌اند؛ هرچند که اینجا هم اسپانیایی‌ها ۳ بر ۲ از فرانسه پیش هستند. باوجود‌این اسپانیایی‌ها پیش از این دیدار با احترام درباره فرانسوی‌ها صحبت می‌کنند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین