bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۵۶۵۹۴
کمالی در نشست خانه احزاب با سفیر چین:

دولت چین نباید حل و فصل اختلاف نظر ما با مدعیان جزایر سه گانه را به مجامع بین المللی حواله دهد

دولت چین نباید حل و فصل اختلاف نظر ما با مدعیان جزایر سه گانه را به مجامع بین المللی حواله دهد
دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: موضع‌گیری که دولت چین در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی داشت. ما احزاب در گروه‌های سه‌گانه ایران در یک موضوع موضوع مشترک اتفاق نظر داریم. جزایر سه‌گانه تنب‌بزرگ تنب‌کوچک جزو لاینفک کشور ما است و قابل مذاکره نیست. دولت چین نباید حل و فصل اختلاف نظر ما با مدعیان این جزایر را به مجامع بین‌المللی حواله بدهد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار و نایب رئیس خانه احزاب ایران در نشست، خانه احزاب با سفیر چین در ایران گفت: امیدوارم حضور شما در کشور ما موجب افزایش همکاری‌ها شود. نوع تلاش و رفتاری که سفرای کشور‌ها دارند، می‌تواند در افزایش سطح روابط میان دو کشور و بین‌الملل بسیار مؤثر واقع شود.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: سفرای کشور‌ها می‌توانند دغدغه‌های ملت‌ها و دولت‌ها را به یکدیگر منتقل کنند و نوعی تفاهم فرهنگی و اجتماعی و سیاسی را میان کشور‌ها برقرار کنند. روابط به این شکل می‌تواند پایدارتر باشد. چین امروز به دلیل انتخاب سیاست‌های مناسب در سطح منطقه و بین‌الملل موقعیت خوبی قرار گرفته است.

وی افزود: امروز روابط ایران و چین بر اساس منافع متقابل باید سازماندهی شده و شکل بگیرد. روابط این دو کشور منحصر به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری نیست؛ زمینه برای همکاری بسیار زیاد است و برخی از کشور‌های منطقه همکاری‌های متنوعی با کشور چین دارند و از ایران روابط بیشتری با چین برقرار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سفرای دو کشور می‌توانند برای توسعه روابط ایران و چین تلاش کنند و این تلاش مؤثر واقع شود. اما گاهی مواضع از طرفین دیده می‌شود که می‌تواند بنا روابط اثر بگذارد.

وی افزود: مثلاً موضع‌گیری که دولت چین در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی داشت. ما احزاب در گروه‌های سه‌گانه ایران در یک موضوع موضوع مشترک اتفاق نظر داریم. جزایر سه‌گانه تنب‌بزرگ تنب‌کوچک جزو لاینفک کشور ما است و قابل مذاکره نیست. دولت چین نباید حل و فصل اختلاف نظر ما با مدعیان این جزایر را به مجامع بین‌المللی حواله بدهد.

کمالی تصریح کرد: خواست ما احزاب این است که دولت چین به حق قانونی ایران بر جزایر سه گانه تاکید کند. در غیر این صورت در مورد هر ادعایی می‌توان چنین گفت. ما در مورد اختلاف شما با تایوان احترام می‌گذاریم. بر همین اساس خواسته ما این است که شما هم به مسائل و موضوعات ما توجه خاص داشته باشید و از این گفتگو‌ها در سطح بین‌الملل پرهیز داشته باشید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین