bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۵۷۰۶۱
جانسون:

اخلالگران در سخنرانی نتانیاهو در کنگره دستگیر خواهند شد

اخلالگران در سخنرانی نتانیاهو در کنگره دستگیر خواهند شد
«تمامی اعضا بایستی به میهمانانشان اطلاع دهند که هرگونه اخلال در رویه‌های مجلس نمایندگان تخطی از قانون خواهد بود و ممکن است خاطیان را در معرض تعقیب قضایی قرار دهد.»
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کسانی را که اقدام به اخلال در سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره کنند به دستگیری و تعقیب قضایی تهدید کرده است.

به گزارش فارس، طبق گزارش واشنگتن‌تایمز، جانسون در نامه‌ای روز دوشنبه به قانونگذاران آمریکایی اطلاع داده که هیچ گونه اخلال در سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا تحمل نخواهد شد.

جانسون در این نامه خاطرنشان کرده که حضور نیروهای پلیس هنگام سخنرانی نتانیاهو در داخل مجلس نمایندگان و در اطراف ساختمان کنگره افزایش خواهد یافت.

در این نامه آمده است: «تمامی اعضا بایستی به میهمانانشان اطلاع دهند که هرگونه اخلال در رویه‌های مجلس نمایندگان تخطی از قانون خواهد بود و ممکن است خاطیان را در معرض تعقیب قضایی قرار دهد.»

جانسون روز جمعه هم گفته بود که عده‌ای از قانونگذاران دموکرات ممکن است تلاش کنند سخنرانی هفته آینده بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا را به هم بزنند.

وی تهدید کرده بود این نماینده‌ها در صورتی که لازم شود دستگیر خواهند شد. او روز جمعه گفت: «عده‌ای از دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان هستند که گفته‌اند قصد دارند این سخنرانی را تحریم کنند. عده دیگری ممکن است اعتراض کنند».

او در ادامه گفت: «ما نگهبان‌های بیشتری در صحن مجلس خواهیم داشت. اگر کسی از کنترل خارج شود…اگر لازم شود ما دستگیر می‌کنیم».

ساعاتی قبل‌تر پایگاه خبری آکسیوس به نقل از یکی از نمایندگان کنگره خبر داده بود که فردا بین ۵۰ تا ۱۰۰ نماینده در سخنرانی نتانیاهو در برابر کنگره حضور نخواهند یافت.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کرده‌اند که «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا نیز قصد ندارد در سخنرانی نتانیاهو در کنگره حضور پیدا کند. بنابراین سناتور بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، ریاست جلسه مشترک کنگره برای سخنرانی نتانیاهو را بر عهده خواهد گرفت.

کامالا هریس در حالی در نشست مشترک کنگره حضور پیدا نخواهد کرد که او طبق قوانین وظیفه مدیریت این جلسه را بر عهده دارد. برخی از گزارش‌ها حاکی است که هریس ممکن است در هنگام سخنرانی نتانیاهو در سفر باشد.

سناتور «پتی موری»، که ریاست موقت سنا را بر عهده دارد نیز عنوان کرده است از ریاست جلسه سخنرانی نتانیاهو خودداری خواهد کرد.

موری ضمن تاکید بر ضرورت برقراری آتش‌بس پایدار در غزه و مخالفت با سیاست‌های رژیم صهیونیستی گفت: «من به تلاش خود برای رسیدن به چنین آتش‌بسی در سریع‌ترین زمان ممکن ادامه خواهم داد.»

وی همچنین گفته است: «من امیدوارم، نتانیاهو از این فرصت استفاده کند تا برنامه خود را برای تضمین آتش‌بس و برقراری صلح پایدار عنوان کند».

برخی دیگر از قانونگذاران حزب دموکرات نیز بحران انسانی در غزه را دلیل‌عدم تمایل برای شرکت در جلسه سخنرانی نتانیاهو عنوان کرده‌اند.

جف مارکلی، سناتور دموکرات آمریکایی ایالت اورگن از جمله قانونگذارانی است که به دلیل مخالفت با مواضع نتانیاهو در نوار غزه حضور در جلسه روز چهارشنبه را تحریم کرده است.

او در پیامی در شبکه ایکس گفته است: «استراتژی جنگی نتانیاهو بیش از ۱۲ هزار زن و کودک را به کشتن داده و باعث ایجاد گرسنگی گسترده شده است. او نجات سیاسی خود را بر آزادی اسرا ترجیح داد. او نباید در کنگره تریبونی داشته باشد.»

علاوه بر مارکلی، انتظار می‌رود تعدادی دیگر از اعضای کنگره مانند برنی سندرز، سناتور آمریکایی از ایالت ورمونت نیز در این سخنرانی حضور نداشته باشند.

همچنین انتظار می‌رود هزاران آمریکایی در اعتراض به حضور نتانیاهو در ایالات متحده تظاهرات بر پا کرده و خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه شوند.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، از آغاز حمله رژیم صهیونیستی تاکنون ۳۹ هزار و ۶ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۸۹ هزار و ۸۱۸ تن دیگر نیز مجروح شدند. بیشتر شهدا و زخمی‌شدگان زنان و کودکان هستند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین