bato-adv
bato-adv

تعرفه واردات خودرو‌های کارکرده چقدر باید باشد؟

تعرفه واردات خودرو‌های کارکرده چقدر باید باشد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: وزارت صمت باید در تدوین دستورالعمل مربوط به واردات خودرو‌های کارکرده به تمام زوایای این موضوع، توجه کند.

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

روح الله عباس‌پور اظهار داشت: اگر تعرفه واردات خودرو‌های کارکرده مانند خودرو‌های نو باشد قیمت خودرویی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد، باز هم گران است.

به گزارش خانه ملت، وی با اشاره به ابهامات و ایرادات آئین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده، گفت: هر چند تصویب این آئین‌نامه اتفاق مبارکی است و در صورت اجرای درست می‌تواند بسیاری از مشکلات بازار خودرو و حتی صنعت را رفع کند، اما این آئین‌نامه دارای ابهامات و ایراداتی است که باید رفع شود تا بتواند اثرگذاری درستی بر این حوزه داشته باشد.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و اوج در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نکته مهم در حوزه خودرو‌های کارکرده توجه به ارائه خدمات پس از فروش این خودرو‌ها است و این سوال مطرح می‌شود در صورتی که افراد بتوانند با کد ملی خود، خودرو وارد کنند چه سازوکاری برای ارائه خدمات پس از فروش برای این خودرو‌ها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مربوط به تأمین ارز مورد نیاز برای واردات است باید به صورت شفاف اعلام شود که این ارز از چه مسیری و با چه مکانیزمی تأمین می‌شود تا از یک سو مردم از این فرآیند آگاهی داشته باشند و از سوی دیگر به بازار ارز نیز فشاری برای تأمین ارز تحمیل نشود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم موضوع تعرفه را از دیگر مواردی دانست که باید به آن در فرآیند واردات خودرو توجه کرد و افزود: اگر تعرفه واردات خودرو‌های کارکرده مانند خودرو‌های نو باشد قیمت خودرویی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد باز هم گران است و در نتیجه این قانون تأثیری که قانونگذار به دنبال آن بود را بر بازار نمی‌گذارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: وزارت صمت باید در تدوین دستورالعمل مربوط به واردات خودرو‌های کارکرده به تمام زوایای این موضوع از جمله تأمین ارز مورد نیاز، ارائه خدمات پس از فروش، تعرفه‌گذاری و... توجه ویژه داشته باشد تا مردم هر چه سریع‌تر بتوانند شیرینی تصویب این قانون را بچشند.

bato-adv
bato-adv
bato-adv