bato-adv
bato-adv

جنگ تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی؛ ایکس از رقبا شکایت کرد

جنگ تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی؛ ایکس از رقبا شکایت کرد

ایکس می‌گوید چند برند از جمله Unilever و Ørsted با یکدیگر توطئه کرده‌اند تا میلیارد‌ها دلار درآمد تبلیغاتی را از این شرکت دور کنند.

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

ایکس از تبلیغ‌کنندگان بزرگ به اتهام «بایکوت غیرقانونی» این شرکت شکایت کرد. این شبکه اجتماعی در شکایتش آورده است که چند برند ازجمله Unilever و Ørsted با یکدیگر توطئه کرده‌اند تا از طریق «فدراسیون جهانی تبلیغ‌کنندگان» (WFA)، میلیارد‌ها دلار درآمد تبلیغاتی را از ایکس دور کنند.

به گزارش دیجیاتو، شرکت‌ها برای پیوستن به برنامه «اتحاد جهانی برای رسانه‌های مسئول» (GARM) از WFA، باید با این موافقت کنند که تبلیغ‌کردن در شبکه‌های اجتماعی را که با استاندارد‌های ایمنی سازمان مطابقت ندارند، متوقف کنند. ایکس در شکایت خود ادعا می‌کند GARM بایکوت تبلیغاتی توییتر را سازماندهی کرده است تا آن را مجبور به پیروی از استاندارد‌های ایمنی کند.

این شکایت درحالی مطرح شده است که ایکس ماه گذشته اعلام کرده بود برای پیوستن مجدد به GARM «هیجان‌زده» است.

مدیرعامل ایکس و ایلان ماسک درباره تبلیغ‌کنندگان

«لیندا یاکارینو»، مدیرعامل ایکس، با انتشار ویدیویی در این شبکه اجتماعی درباره این موضوع می‌گوید:

«شواهد و حقایق از ما حمایت می‌کنند. آن‌ها توطئه کرده‌اند ایکس را تحریم کنند؛ این اتفاق توانایی ما برای پیشرفت در آینده را تهدید می‌کند و میدان جهانی شهر شما، جایی که می‌توانید آزادانه و آشکارا در آن صبحت کنید، در معرض خطری بلندمدت قرار می‌دهد.»

ایلان ماسک نیز به این موضوع واکنش نشان داده است و با انتشار پستی جداگانه می‌گوید: «هر شرکتی را تشویق می‌کنم اگر تبلیغ‌کنندگان سیستماتیک او را بایکوت کرده‌اند، از آن‌ها شکایت کند.» ماسک همچنین می‌گوید ممکن است از طریق قانون RICO که هدف آن سرکوب جرایم سازمان‌یافته است، مسئولیت کیفری وجود داشته باشد.

ایکس از دادگاه خواسته است اقدامات تبلیغ‌کنندگان را غیرقانونی اعلام و خسارت شرکت را تعیین کند. در شکایت این شرکت به گزارشی درباره WFA از کمیته قضایی مجلس نمایندگان استناد شده است که گفته بود «رفتار WFA و GARM در تبانی برای پول‌زدایی از محتوای نامطلوب نگران‌کننده» است.

bato-adv
bato-adv
bato-adv