bato-adv
bato-adv
پشت سر شاسی بلند ایران خودرو چه می‌گویند؟

اولین اتهامات ری‌را؛ کیفیت پایین قطعات و خطر قطع‌ انگشت

اولین اتهامات ری‌را؛ کیفیت پایین قطعات و خطر قطع‌ انگشت

خطر قطع انگشت دست موقع بستن در صندوق عقب و استفاده از متریالی با‌کیفیت پایین در ساخت ری‌را اولین اتهام‌های شاسی‌بلند ایران‌خودرو به‌حساب می‌روند

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

فرارو- ری‌را تحت‌عنوان اولین شاسی‌بلند ایرانی، قبل ورود رسمی به بازار با دو اتهام بزرگ روبرو شده است؛ اول خطر قطع انگشت دست موقع بسته شدن صندوق عقب و اتهام دوم بابت استفاده از متریال بی‌کیفیت در ساخت اتاق و طراحی بدنه.

به گزارش فرارو؛ اتهام خطر قطع انگشت دست، در قالب ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده. محصول جدید ایران‌خودرو اولین خوردو ایرانی است که به سنسور پا برای باز و بسته شدن در صندوق عقب مجهز شده، اما برخلاف تکنولوژی روز دنیا حساسیتی به حضور انگشت و دست در مسیر بسته شدن در صندوق عقب نشان نمی‌دهد. اتهام دوم اما با کمی اغراق به شاسی‌بلند ایران‌خودرو مطرح شده است. جایی که یک صافکار از کیفیت متریال استفاده شده در بدنه و اتاق ری‌را ایراد می‌گیرد.

آبروریزی بزرگ ایران‌خودرو، عنوان ویدئویی است که در یکی، دو روز گذشته در فضای مجازی دست به دست می‌شود. در تشریح ویدئو آورده شده، یک صافکار از کیفیت فاجعه‌بار خودرو ری‌را رونمایی می‌کند. در ویدئو مربوطه صافکاری که نقش اصلی را برعهده دارد ابتدا سراغ قاب زه در جلو ری‌را می‌رود و با تکان شدید، اصطلاحا به لق بودن این بخش از بدنه اشاره می‌کند. قاب روی رکاب در سمت راننده، دومین بخشی است که صافکار سراغش می‌رود و در ادامه همین تلاش برای پلاستیک‌های استفاده در طراحی در خودرو تکرار می‌شود.

تکان خوردن قاب دور ستون B خودرو، بخش بعدی ویدئو به‌حساب می‌آید. صافکار دقیقا همینجا اعلام می‌کند متریال به‌کار رفته در طراحی ری‌را دو ماه هم دوام نخواهد آورد و بعد بستن در راننده، سراغ براکت سپر عقب می‌رود. تلاش صافکار برای خارج کردن براکت سپر، بعد یکی، دو تلاش ناموفق نتیجه می‌دهد. این مدل تست‌ها تقریبا برای اغلب اجزا و متریال به‌کار رفته در طراحی بدنه و اتاق ری‌را در ویدئو تکرار می‌شود. اتفاقی که در اغلب محصولات داخلی وجود دارد و گهگاه نمونه مشابه خارجی آن را نیز در فضای مجازی می‌بینیم.

ویدئو دوم، اما با تیتر خطر قطع انگشت در خودرو ری‌را در فضای مجازی منتشر شده است. در این ویدئو برای سنجش حساسیت در صندوق عقب ری‌را موقع بسته شدن، به‌جای انگشت از سوسیس استفاده می‌شود. صندوق عقب ری‌را باز است. یک سوسیس در مسیر بسته شدن در صندوق عقب قرار می‌گیرد. دستور بسته‌شدن در صندوق عقب صادر می‌شود و نهایتا بدون توجه به وجود سوسیس یا انگشت، در صندوق عقب بسته می‌شود.

اولین اتهامات ری‌را؛ کیفیت پایین قطعات و خطر قطع‌ انگشتری‌را به سنسور پا برای باز و بسته‌شدن در صندوق عقب مجهز شده، اما برخلاف تکنولوژی روز دنیا حساسیتی به حضور انگشت و دست در مسیر بسته شدن نشان نمی‌دهد

ری‌را به‌عنوان اولین خودرو ایرانی مثل یکسری از مدل‌های مونتاژی از جمله فیدلیتی به سنسور پا برای باز و بسته کردن در صندوق عقب مجهز شده، اما برخلاف تکنولوژی روز دنیا، موقع بسته شدن حساسیتی به وجود انگشت در مسیر بسته شدن صندوق عقب نشان نمی‌دهد.

قیمت ری‌را درقالب طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو کمی بیش از یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان اعلام شده است. از این حیث ری‌را ایران‌خودرو بالاتر از دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال و تارا اتوماتیک V۴ و حتی شاهین پلاس سایپا صاحب عنوان گران‌ترین سواری داخلی می‌شود.

قیمت دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال در کارخانه طبق فهرستی که به اسم قیمت محصولات ایران‌خودرو در شهریور ۱۴۰۳ اعلام شده، کمی بیش از ۷۰۱ میلیون تومان است. خرید تارا اتوماتیک تیپ V۴ از نمایندگی ایران‌خودرو حول‌وحوش ۶۹۰ میلیون آب می‌خورد و سایپا، شاهین پلاس اتوماتیک را با قیمتی نزدیک ۷۶۰ میلیون برای اولین‌بار در قالب طرح پیش‌فروش آماده روانه بازار می‌کند.

قیمت ری‌را ایران‌خودرو با احتساب یک میلیارد و ۱۳۰ میلیونی که در کارخانه تعیین شده است، حول‌وحوش ۲۰ هزار دلار برآورد می‌شود. تقریبا با همین پول در بازار جهانی، می‌توانیم با هیوندای النترا ملاقات کنیم. فولکس واگن جتا که یکی از مدل‌های گنجانده شده در طرح جدید واردات خودرو است، حول‌وحوش ۲۰ هزار و ۳۰۰ دلار ارزش دارد. کیا سراتو کره‌ای تقریبا ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود. خرید مزدا ۳ در کشور‌های حاشیه خلیج فارس قریب ۲۰ هزار و ۶۰۰ دلار آب می‌خورد و کیا سول نهایتا ۲۰ هزار و ۷۰۰ دلار به خریداران پیشنهاد می‌شود.

برچسب ها: ری را
bato-adv
bato-adv
bato-adv