bato-adv
bato-adv

تغییر شیوه سهمیه بندی بنزین برای جبران ناترازی

تغییر شیوه سهمیه بندی بنزین برای جبران ناترازی

یک کارشناس انرژی گفت: دولت در صورتی که در نظر دارد قیمت بنزین را افزایش دهد ابتدا باید برای مردم سهمیه مشخصی در نظر بگیرد و سپس راه کار قیمتی را اعمال کند که این مساله نیازمند یک اقدام کارشناسی شده دقیق است.

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳

علی قنبری اظهار داشت: هم اکنون وضعیت مصرف بنزین مناسب نیست و برای حل ناترازی بنزین باید شیوه سهمیه بندی تغییر کند.

به گزارش مهر، وی با اشاره به این همه مردم و نه تنها کسانی که خودرو دارند، باید از نعمت بنزین بهره‌مند شوند، اظهار کرد: بنزین مساله مهم و تأثیر گذاری بر زندگی آحاد مردم است به همین دلیل دولت باید در تصمیم‌گیری به تمام ابعاد زندگی مردم و تأثیراتی که بر جای می‌گذارد دقت کند.

وی ادامه داد: تصمیم دولت باید به گونه‌ای باشد همه از این نعمت بهره‌مند شوند و حتی افرادی که خودرو هم ندارند سهمیه بنزین دریافت کنند.

این کارشناس انرژی اضافه کرد: این شیوه یک ضعف اساسی دارد با وجود اینکه سیاست گذار هدف مثبتی از تصویب و اجرای آن داشته است و در این جهت بوده است که به دهک‌های پایین جامعه کمک بشود و از آن‌ها حمایت بشود و به این وسیله جایگاه این افراد را بالاتر بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: ولی متأسفانه می‌بینیم در ۴ دهه گذشته نتیجه این تخصیص برعکس بوده است. به جای اینکه این سیاست گذاری منجر به این شود که قشر محروم و دهک‌های اول و دوم و سوم و حتی چهارم را به سمت دهک‌های بالاتر هدایت کنیم کسی که در دهک هشتم و نهم و دهم است از این یارانه‌های مستقیم بهره برده است.

قنبری با اشاره به اینکه سهمیه بنزین به هر فرد عدالت اجتماعی را به دنبال دارد، گفت: دولت در صورتی که در نظر دارد قیمت بنزین را افزایش دهد ابتدا باید برای مردم سهمیه مشخصی در نظر بگیرد و سپس راه کار قیمتی را اعمال کند که این مساله نیازمند یک اقدام کارشناسی شده دقیق است.

bato-adv
bato-adv
bato-adv